ימי החנוכה - חלק ה' - מותו של מתתיהו
תאריך פרסום: 13.12.2024, שעה: 08:31
- - - לא מוגה! - - -
נציבי יום אדי סלם בן למלם השם יניחנו בגן עדן בכלל מתי עמו ישראל אמן אמן ואלה הצלחת שופר גדול בעזרת השם יתברך הכל בלחש אמן אמן לבינה בת זינה תזכה היא בעלה ומשפחתה בריאות שלמה ואתנה גאולה ברחמים יראת שמיים וילכו תמיד בדרך האמת מתוך שמחה דקדושה ויגדילו תורה יאדירו אמן אמן השם בלחש השם ישלח לה רפואה שלמה יתמיד בריאותה יתן לה פרנסה טובה בשפע תזכה לזיווג הגול משורש נשמתה מהרה עוד השנה אמן מל כמה בת סנדו תזכה לרפוא השלמה רכות ימים עם כל משפחתה אמן אמן
ימי החנוכה חלק ה מותו של מתתיהו
אתגרי המלחמה הנפיקו שאלות לקטיות למכביר הכבדות ביותר שוגרו אל צדיק הדור המשמש ככוהן משוח מלחמה פוסק את ההלכות ומכריע בשאלות קשות משתפך בתפילות ארוכות לבעל הרחמים כשנה לאחר פרוץ המרד עברה שמועה האיומה מפה לאוזן הצדיק והחסיד גדול הדור וקבר ניתו הכהן הגדול מתיתיהו הישיש נפל למשכל מתה מספר נאספו סביב מיטתו דוק דמעות מצעב את עיניהם הטהורות ופיהם אינו פוסק לרחש פרקי תהילים הכהן הגדול שנראה כמרחב בעולמות תמירים פקח את עיניו זהרו באור מופלא במבט בדולח רבוי אהבה סכר את כולם הסובבים הביטו בו בדומיה חרישית משתדלים לקלוט מילם האחרונות בני לא עת לחשות עלינו למסור את נפשנו על קדושת השם ולבטל את גזרות השמד זה כשנה שפתחנו במלחמה למען קדושת השם והקדוש ברוך הוא עזרנו מעל לגדר הטבע היוונים למרות כוחם ומספרם העצום נוצחו בכל הקרבות אך תפקידנו לא סתיים הרשעים ממשיכים לשלוט על ישראל מטרתם נחושה לעקור את הדת לכן חובה עלינו להמשיך להילחם במסירות נפש למען התורה הקדושה הנמצאים הקשיבו בדומיה מתוחה מתתיה סוקר אותם בעיניים אוהבות ואומר איננו נלחמים למען טריטוריה או הישגים לאומיים מוכנים אנו לסבול עולם של זרים כך נהגו אבותינו מאמות אלכסנדר מוקדון שמעון הצדיק מנהיג הדור והכהן הגדול כיבד אותו וקיבל את מרותו ואף כדי לפייסו התחייב שהתינוקות אשר יולדו לכהנים באותה שנה יקראו בשם אלכסנדר מה היה הסיפור בספר יוסיפון בפרק חמישי כתוב ויבוא הכהן ואלכסנדר אוס המלך אל ירושלים ויביה הו הכהן אל מקדש אלוהינו ויראהו הכהן את היכל השם ואת חצרות המקדש ואת גנזיו למיו ויראהו את מקום קודשי קודש הקודש קודשי הקודשים ואת מקום המזבח ואת מקום העולה ויאמר המלך ברוך אדוני אלוהי ישראל אלוהי הבית הזה בשרכם אתם עבדיו שרטים לפניו במקום הזה בעתה העשה לי זכר הנה ואתן זהב לרוב לאומנים ויבנו את צלמי ויקימו אותו בין הבית ובין קודש הקודשים ויהיה צלמי לזיכרון לי בבית הזה בית אלוה הגדול ויאמר הכהן אל המלך הזהב אשר נדבו שפתיך תנה הו למחיית כהני השם ול מחיית עמו הבאים להשתחוות בבית הזה ואני אעשה לך זכר פה טוב מאשר שאלת אתה ויאמר המלך ומה יהיה הזכר ההוא ויען הכהן ויאמר זכרך יהיה זה ככל ילדי הכהנים אשר ייוולדו בשנה הזאת בכל יהודה ירושלים יקראו על שמך אלכסנדרוס ויהיה לך זה לזיכרון כאשר יבואו לעבוד את עבודת השם בבית הזה כי אין לנו רשיון מאת אלוהי הבית הזה הוא אדוני אלוהינו לקבל פסל בכל תמונה וימ המלך על דברי הכהן ויכשיר ויעסקו אז רואים ש קיבלו את עולם של הגויים רק שלא יפריעו לנו לקיים את מצוות הדת אך עתה אומר מתתיהו מלך זה השביעי למלכי יוון רוצה לעקור את דת ישראל לזאת אסור לנו להסכים או לחשות מצוים אנו להילחם במלכות הרשעה ולמסור נפשנו עבור קדושת השם בבריתה בסדר עולם רבה פרק ל כתוב מי היו שמונת מלכי יוון אלכסנדרוס מוקדון פרטן שלימן סליקס סנטרו אנטו אנטיוכוס קלגס אז השביעי זה אנטי וכס מתתיהו דיבר ברוגע ללא התלהמות ללא זיק רגש לאומניות מתוך השקפה טהורה ודעת תורה החלטית הורה ברורה על מחוייבות היהודים לעמדת הדת הבתו נחל בנו הבכור יהודה וא פנה אליו יהודה בני אותך חנן הקדוש ברוך הוא ביראת חטא הקודמת לחוכמת יחד עם זאת ניחנת בכוח ובגבורה אין כמוך מתאים לתפקיד הנכבד הזה קבלנה את הפיקוד על עדת היראים ולכם בדרך הישרה לעבודת הבורא באהבה ובהירה יהודה קד כשדמעות בעיניו אעשה אבי מורי ככל אשר צויתני מתתיהו אשב את פניו לעבר אחד מנכדיו בני הטהור נך הנער הנן בראשו מיום שהוזה עליי אפר הפרה האדומה נשמרת מכל טומ אז עלינה הפו לעליית הגג שם בפינה במקום סתר שמור תמנתי קת שמן טהור בעוד העלם מטפס בזריזות באר מתיתיהו את כוונתו תרם תצאו למלחמה ברצו ני למשוח אותך יהודה וני לכוהן משוח מלחמה מאמות אלעזר ואיתמר בני אהרון הכהן נמשכו הכהנים שנועדו למטרה זו בשמן המשחה שעשה משה רבנו על ידי המשיחה זו היה מתקדש הכהן וזוכה למעלה ייתרה בסוף ימי בית ראשון כשהבין יאשיהו המלך כי עתידה ירושלים להיכבש בידי האויב גנז את שמן המשחה הקדוש לבל ליפול בידי הטמאים מאז לא נותר בידינו אלא לעשות זכר למשיחה זו בניע ראש רמז ליהודה שרכן מיד לצד מיתתו הנני מושה חכה לכוהן משיח לנהל את מלחמות השם ולהנקה מאויביו בידו יצק על ראשו שתי טיפי שמן את הטיפה השמאלית משך לעבר עינו הימנית ואת הימנית לעין השמאלית ואז הוסיף משפט משמעותי אמנם כעת ביוך משוח מלחמה דינך הוא ככוהן אדיות אך לאחר מותי כאשר תלבש את שמונת בגדי הכהן הגדול תתקדש בכך להיות הכהן הגדול תחתי ואז כאשר תקרא את פרשת מי האיש תהיה ממילה גם כוהן משוח מלחמה והפעם כדין תורה גדול הדור השתתק הגיע העת בעודו מייחד את השם בסילו דין נתן בהם מבט אחרון שופע האהבה קריאת שמע פרצה מפי הסובבים פני מתתיהו בן יוחנן בן שמעון הכהן הגדול קרנו בנפשו חשכי השלים את תפקידו בעולם ללא פגם בחיוך זוהר שפניו כלפי הציבור נפרדה נשמתו מן העולם הגששים היוונים לא הבחינו ביהודי הזוחל כנחש בנות לשיחים הצפופים מטפס על צוק הר המודעי כחיה זריז רגליים רק בהגיעו לראש ההר העז להזדקף לשאוב אוויר מלא ריאותיו אך לא היה לו פני לנפש כי דרכו אצה לו המדע שהביא לא סבל דיחוי ריצה כדה את איילה נעצרה במשעול בית משוח המלחמה בעלמות לב קרב אל הבית לא היייתה זו חרדה מאיש מטיל אמה יהודה היה הפך מכך איש נעים הליכות וטרן לאין קץ היייתה זו יראת הרוממות מתלמיד חכם הבקיא ברזה תורה ומעודן במידות רומיות לאחר האימות בידי שומרי אסף ס פנימה המחזה שבה את ליבו יהודה עומד במרכז החדר מולו עבדקן צעיר בעל פנים זוהרות לפניהם פרוסה יריעת ספר תורה פתוחה בפרשת משפטים ושניהם דנים בלחת על ביאור הפסוקים הנכנס עומד מול יהודה מחל שיסה את עיניו אך יהודה לא חש בו כלל כולו עסוק בסוגייה מול לימודם הטהור התגמדו לא היה כל זכר למצב החירום למת אחריו הסורר בחוץ משל הם חיים בשלווה מצחו של יהודה חרוש קמתי חשיבה מעיד על ריכוז עמוק קושיית חבר לפתע זהרו פניו קושיית תתיישב בט בהקדמת יסוד שהרצה לפניך בעוד גופו מתנענע במרץ אהבת התורה קלחו דבריו בלת פניו נהרו בהתאם ליסוד זה הוא הרה סוגיה באור יקרות סולקו הקשיים חברותה לא הרפה מני לך שסו יסוד זה נכון דבר זה קיבלתי מאבי מורי שקיבל מאביו יוחנן כהן גדול שקיבל משמעון אביו שקיבל מאנשי כנסת הגדולה השיב בענווה בעודו מרצה את המקורות נתקלו עיניו באורח הממתין בציפיה דרוכה ואישר לו לדבר אדוני יהודה זה עתה שבתי ממשימת הריגול ששלחתני חרש התגנבתי סביב ההר תוך צפייה מדוקדקת במחנה האויב ובמעשה חייליו תצפיותיו בבירור האויב השלים משימתו הראשונה ההר מוקף בחיל חזק בטבעת הדוקה היעד הבאו להסתער עליו ול כבשו יהודה מביט בו בריכוז המשך ובכן לבי ידוע לך אדוני הכהן משוח המלחמה כי המצב קשה קשה מאוד צבא אויבים מונ כע אל חיילים ורי כוח מלומדי מלחמה ואנו מתה מעט ספורים ממש אנשי ספר יושבי בית המדרש מעולם לא אחזנו בחרב ידוע לאדוני כי מוכן אני למות על קדושת השם הן זה עתה שבתי ממשימה מסוכנת שאין כמוה הסכמתי לכך אגם שידעתי כמוך אדוני משיח השם כאילו הייתי נדפס חלילה הייתי משלם בעינויים קשים ומוות ואף על פי כן לא היססתי והסכמתי מרצון לתפקיד שתלת עליי אך שאלתי היא האם יש טעם להיכנס לעימות עם הצבא עומד מולנו בעדיפות ברורה והאם לא כדאי שנכנע נכרות עמם ברית שלום ממי אין לנו שום סיכוי זה כנראה מה חברה של אמן ו שבת ו יהודה נתן בו מבט אוהב אל תבהל בני אן ידעת כי לא את מלחמותיו אנו נלחמים אלא את מלחמת הבורא יתברך וכאשר יגזור כן יהיה אין מעצור בידו להושיע בעם רב או מועט אמנם צודק אתה כי על פי דרך הטבע לא ייתכן שננצח אך מול עלינו לעשות את שלנו להלחם מלחמת השם והוא יתברך יעשה את הטוב בעיניו מבחינתנו אנו מוכנים למות על קדושת עתה תקע בשופר את האות המוסכם לכינוס אנשינו ואיין לנו יותר להתמהמה כל תרועת מלחמה החריד את רכ שהר חשמונאים הגיחו ממ ערותי הם נקבצים מובאים סביב מנהיגם יהודה ביקש להשמיע דבר פניו הקדושות להטו לפידי אש אנו יוצאים למלחמה נגד המעצמה החזקה בעולם שום צבא לא יכול לעמוד מולה אפילו האימפריה הפרסית כרסה לעומתה אלוהים השליט על העולם את החיה השלישית הנמר שראה דניאל הנביא בחזונו הלוי ממלכת יוון איננו מתיימרים להתגבר עליהם בדרך הטבע אין סיכוי אך נזכור כי שורשי מלחמות אינם מתנים בארץ המלחמה נטושה בין שרי מעלה המאמינים ומסמלים על עם ישראל עצם מסירותו בהפקרת גופנו למען התורה תיזקף כזכות להפר את עצת אויבנו העליונים והדבר השתקף כאן למטה קיבלתי מאבים אורינו חו עדן שאיין כל ערובה שנצא בחיים ממלחמות אלה אך המטרה תנצח שלטון הרשע ם הוגר והגזירות יתבטלו האברכים הקשובים בחנות הדברים בשימת לב שיחו לא הכיל התלהבות לאומנית או פטריוטית דבריו נאמרו מתוך כובד ראש בדקדוק כל מילה יוצאת מפיו מעולם לא אמר דבר לפני שבחן אותו לאמיתו בדבריו המשיכו דד הירה מהמלחמה ישוב נל ביתו מבטחו אני כי מבין לליבו ממש כמו בצהל התצפיתנים זיהו בנקל אז יהיה התצפיתנים היום זה תצפיתניות זיהו בנקל את הקבוצה הגולשת במורד ההר הדיווח עובר מיד לסגל הפיקוד בתחתית ההר יהודים מתכננים מתקפה עיניים משעשעות ננעצו בהם גיחוך אנשי הצבא בשל חבורת האברכים המבקשת להסתער על הגדוד החזק לובו בפרצי צחוק מתגלגל המצביע חיקך ידיו בהנאה מערכה נחמדה שר הצבא אפוליאוס ישמח למשמעת תוצאות בקריצת עין העביר מסר לפקודיו התקרבו יהודים ואז טבחו בהם המקבים לא שטו לבם למצבם הנחות יודעים המטב כי בדרך הטבע משימתם התאבדות כי עומדים הם ור נפשם למען קיום התורה כאשר טבה להם הכהן הגדול מתיתיהו המנוח בני הראש רמז המצביא לחצרץ מהר להשמיע ות הקרב הפרשים המיומנים פרצו קדימה מובילים את המהלך הצבאי שהתאמנו שנים רבות רוויות הצלחה בכל החזיתות גלים גלים שטפו לעבר היהודים ובטוחים בהכנעה המהירה שטף הסוסים הדוהרים מול פניהם לא הרתיע את המקבים יהודה שעת קדימה מוביל את הנשה בהסתערות נחושה ללא הסוס הסתער קדימה אל מול פני הלוחמים מוכן למסור נפשו עמדת הדת על טילה חרפו חרבו הונפה אל על שוב ושו נחתה בעוצמה על קסדות הפלדה קשיחות שבקעו מפניה בכל נפץ מתכתי רוהם שריוני הקסקסים אף הם לא עמדו בפניה הרומאים היו הולכים עם כסכסים זה הם היו מוגנים ממש קשה מאוד להרוג אותם עם כל זה החשמונאים עטורי הזקן והפאות לחמו כעריות הזורה גבורה ניסית לא נסוגו אחור חרבה מתנפנפת הלוך ושוב משסעת את הרשעים אחד לאחד כבפ הם לא פוסק למלמל פסוקי תהילים שיר למעלות הסה ראשו של תפש איי איי איי אך היונים הצוררים נפלו כ זבובים גבותיה נערמו זו על גב זו היחס המספרי הלך והצטמצם לטובת החשמונאים אך היונים לא נכנעו גדודים רעננים הוזעקו לתגבור נכנסו למערכה במלא עוצמה כמסורת צבא יוון הקרב התלקח שוב במלא עוזו ונמתח על פני שעות שנראות אינסופיות דומה כי אין כצל תגבורות הזורמות לשדה הקרב מטילות שוב ושוב כוחות מחודשים אל קומץ האברכים יגעים אתם יודעים מה זה להחזיק חרב החזקתם פעם דבר כזה חתיכת ברזל כבדה תניף אותה כל הזמן אתה יודע איזה שרירים צריך מה הולך פה הבריחים היה זה עניין של זמן מועט עד שיקרעו החשמונאים התשושים ויפלו תחתיהם חסרי אונים בעודם זועקים לעזרת הבורא עלתה שבעתם למרומים ובאופן בלתי צפוי השתנתה מערכה והפלא התרחש מול עיניהם ללא הסבר מניח את הדעת הפנו חיילי האויב את גבם ופתחו במנוסתו כמו הסורים אף אחד אף אחד לא ירא לעבר המורדים ואף אחד מהמורדים לא ירא לעבר החיילים שלנו שנכנסים חשמונאים לא הבינו מה גרם למהפך בצמרת הקצונה היונית ומי נתן להם טעות לנסיגה אחת ידעו כי למרות עייפות הרבה עליהם לרדות באויב ול מגרו אז בגבורה על אנושית זנבו בהם בתום הקרב נספרו 8200 חללים עכשיו שבת נלך לנוח ניתן גם להם לנוח ונחזור ביום ראשון נמשיך את הקרב ישמחו במלכותך שומרי שומרי שומרי שבת מקוראי עונג שבת ישמחו במלכותך שר שר שוב מקדש מקדש מקדש שב שבת מקדש מקדש מקדש שבת שיהיה לכם שבת שלום מכ לקיים מצות חכמים דאורייתא ושמחה דאורייתא גומל נפשו יש חסד דאורייתא כבד את אביך ואת אמך דאורייתא לעשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא ולעשות נחת רוח לתנא הקדוש שהו שפתות דמות בקבר
לילה טוב כבוד הרב אחדשה"ט [בהמשך למה שכבודו מזהיר לברך ברכות בכוונה ולא כחברותא כלפי שמיא... להלן ציטוט מגמרא ברכות לג, ב - לד, א] 'אֲמַר לֵיהּ רַב פָּפָּא לְאַבָּיֵי: וְדִילְמָא מֵעִיקָּרָא לָא כַּוֵּון דַּעְתֵּיהּ, וּלְבַסּוֹף כַּוֵּון דַּעְתֵּיהּ?' אֲמַר לֵיהּ: 'חַבְרוּתָא כְּלַפֵּי שְׁמַיָּא מִי אִיכָּא?! אִי לָא כַּוֵּון דַּעְתֵּיהּ מֵעִיקָּרָא — מָחֵינַן לֵיהּ בְּמַרְזַפְתָּא דְנַפָּחָא (יש להכותו בפטיש של נפחים) עַד דִּמְכַוֵּין דַּעְתֵּיהּ' שאל רַב פָּפָּא: 'מדוע משתקים את הכופל פסוקי פרשת שמע? אולי בפעם ראשונה לא כיון דעתו למה שאמר. והשתא כשכופל כיון דעתו. והשיבו אַבָּיֵי: 'חברותא כלפי שמיא'?! ופירש רש"י: 'חברותא כלפי שמיא' – מנהג שנוהג אדם בחברו ינהג אצל המקום ולא יזהר בתפלתו?! 'מחינן ליה' – כלומר מלמדין אותו שיכוין ומכין אותו אם ירגיל בכך'. [לכתבה: חדש! פרספקס כוונות שם ומלכות shofar.tv/articles/15301].
ב"ה גם לנו קרה אותו דבר עם התרומה ל: 'שופר' בדיוק כמו שהרב פרסם - מרגע שנתנו מעשר 834 כל חודש - זה נכנס ויותר! כשלפני כן גם סכום כזה לא היה נכנס... ברוך ה'! (לקמפיין שופר גדול charidy.com/shofar.tv).
שלום כבוד הרב היקר! ב"ה תרמתי מטר בתשלומים, ואני לא מרוויח הרבה כל חודש. ומאז שהתחלתי לתרום 833 כל חודש - השי"ת פותח לי; 1 . רק תרמתי חודש ספטמבר, חבר נתן 1000, אותו חודש אחותי עשתה לי העברה על 1000 שח, לא בקשתי. 2 . חודש אוקוטבר אחי עשה לי העברה 1000, לא בקשתי. 3 . חודש נובמבר אחותי עשתה העברה 1000. 4 . חודש דצמבר אחי עשה לי העברה 1030, גם קבלתי מענק עבודה 5332. 5 . חודש ינואר אחי עשה לי העברה 1100 שח. 6 . חודש פברואר אחי עשה לי העברה 1600 גם קבלתי מענק עבודה 4400. לפני זה אף פעם אחי לא העביר לי כסף... כל חודש השי"ת שלח לי כסף כנגד אותו חודש ופלוס. וגם הרב אמר: 'שיש לנו זכויות מאז שתרמנו - זה מתחיל לעבוד!'. לפני זה לא היה לי כסף "לזוז" אבל מסרתי נפש ותרמתי וב"ה אני מקבל בגדול. תודה רבה לרב שדואג לנו שיהיה לנו זכויות. תודה רבה לרב שמברך אותנו בכל שעה! תודה לרב שהחזיר אותנו בתשובה! תודה רבה על הכל!!! (לקמפיין שופר גדול charidy.com/shofar.tv).
כבוד הרב היקר לנו מכל יה"ר שהשי"ת יאריך ימיכם בטוב ושנותיכם בנעימים (אמן), רציתי לומר תודה שבזכותכם יכלתי להתמודד עם הצער על פטירת אבי (דום לב, ל"ע) אבי הובא למנוחות בשישי שעבר, אבי ז"ל היה איש צנוע ושקט תמיד דיבר על גדלות השם יתברך, אהב את כלום וכולם אותו, בעשור האחרון התמודד עם מחלת אלצהיימר ובחסדי השי"ת הוא נשאר במצב יחסית טוב תפקודי גם הרופאים התפעלו שהוא לא התקדם לדרגות מתקדמות של המחלה, ברוך השם על הכל, המחלה הצער והביזון זה היה זכות, ובכלל זכות שלא חלילה ידבר נגד כבוד הרב כפי "שחכמולוגים" שקשה להם לקבל את האמת עושים, ומנחם אותי שעכשיו הוא יראה את האמת הצרופה וגם איך ולמה בתו הקטנה כמעט ולא באה לשבתות ובפרט חגים, כידוע קשה המציאות והתמודדויות, מאוד-מאודד!! בשעת הקבורה אמרתי לאבי: 'שאעזור לו ואעשה הכל בשבילו', בלי נדר ובעזרת השי"ת שאזכה לעשות הרצאה לעילוי נשמתו (אמן), בהזדמנות זו רציתי לשתף גם על נשים צדקניות מפז חברה מבאר שבע הכינה לי וילדים לכל השבוע אוכל ונסעו עם בעלה מרחוק להביא לי, חברה מצפון דאגה שיעשו ביום השבעה סעודת אמנים וקדיש בקפז', וזה היה ממש מרגש ומנחם וזה גם בזכות כבוד הרב, מחילה יש לי עוד הרבה לכתוב אבל כבר הארכתי וגזלתי מזמנכם היקר, שבת שלום ומבורך לכם וכל משפחתכם וכל בית ישראל (אמן).
כבוד הרב היקר ב"ה רוצה להודות על ברכת הרב ששומעים אותך בשמים🙌🏽 כמה שעות אחרי שכבוד הרב בירך - התחיל לרדת לי החום…. עכשיו ללא חום בכלל נשארו רק השקדים בגרון (ל"ע) יה"ר שבעזרת השי"ת יעברו במהרה אמן תודה על כל תשומת הלב של כבוד הרב והאכפתיות🌹.
כבוד הרב היקר 🌹בוקר שמח "הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (תהלים קיח, א)🙌🏽 הרגע קבלתי מהעירייה שנתנה דו"ח (ל"ע) לבת שלי מבחינתי על לא עוול, לא רק שיש לרכב 'תו נכה' כי זה חנה באדום לבן, היא גם השאירה המון מקום שמשאיות יכולות לעבור …והם כתבו ״הפרעה לתנועה״ אבל הפקח ה״חוכמולוג״ צילם מזווית לא טובה שהתמונה תראה שהיא באמת הפריעה לתנועה… לא וויתרתי אמרו: 'אין סיכוי שיוותרו!' ב"ה שומעת את 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) בלופ קבוע ברכב גם כשמילאתי ברכב את הבקשה לביטול - השיר התנגן… נסעתי לשם צלמתי בעצמי שוב, מכל הזוויות ביקשתי ממנה שתחנה כמו שחנתה (עשיתי אילוסטרציה -שחזור) והראיתי לעירייה שיש המון מקום הקפתי גם בעגול בתמונה: תראו כמה מקום!!! ב"ה הפלא ופלא תודה להשי"ת ששומר את ממוננו ותודה לכבוד הרב על הכל (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
בוקר טוב כבוד הרב הבן שלי 'מלאכי' מאושפז מאתמול בלילה בבית חולים ילד עם תסמונת דאון עם קושי נשמתי דלקת ריאות ושפעת (ל"ע) אתמול הרבה רופאים מחברים אותו ממכשיר למכשיר והילד מוריד סיטוראציות שמו לו מכשיר חזק מאוד אמרו: 'ניתן לו הזדמנות'... שמתי את השיר שלך: 'עבדו-בשמחה' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) רקדתי שרתי לו וב"ה הסיטוראציות הגיעו ל-96 אחרי שהיו 88 עם חמצן אשמח שהרב הגדול יתפלל על מלאכי בן רחלי יה"ר שהשי"ת הגדול ישמור לי עליו בריא אשמח אם תקליט כי הבן שלי שמע אותך שר ואז פתח עיניים! היה 88 שרים לו עכשיו שוב יה"ר שהכל יהיה תקין ישתבח השי"ת אשרינו שזכינו בגדול הדור שליט"א שמאיר לנו את החושך יה"ר שיהיה רפואה שלימה מהרה ל: מלאכי בן רחלי בתוך שאר חולי עמו ישראל אמן ואנחנו נזמר בתהילים בעבורו בעזרת השם יתברך! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ערב טוב ושבת שלום לרב היקר שלנו! היינו בלי דלק... (ל"ע) כמעט חצי שעה וברוך השם הגענו לבית בבטחה! אחרי תדלוק בסביבת הבית, כמובן! והכל בזכות החיזוק של הרב שליט"א בשירתו של דוד מלכנו בשיר 'עבדו'! ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
חד משמעי - ב"ה זה החזיר אותי לצפיה וסיקור של הסמינרים שהרב היקר העביר בשנות התשעים - אווירה נעימה מאוד ותשובות ברורות לשאלות - זו גם המחשבה האישית שלי: הרב היקר - דרשן בחסד עליון! (בית שמש - שאלות ותשובות עם תלמידי "תיכון הרדוף" 19.02.2025 shofar.tv/lectures/1648).
ישר כח גדול לכבוד הרב שליט"א ב"ה שמענו את ההרצאה לילדי התיכון הרב הסביר כל כך יפה בכל כך הרבה סבלנות "תיכון הרדוף" (781) גימטריה "אַשְׁפֹּת" (781) ונאמר בתהילים קיד, ז: "מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן" יה"ר שבעזרת השי"ת יביאו פירות טובים! (אמן) (בית שמש - שאלות ותשובות עם תלמידי "תיכון הרדוף" 19.02.2025 shofar.tv/lectures/1648).