מכת בכורות - חלק א' - למכה מצרים בבכוריהם
- - - לא מוגה! - - -
נציבי יום לעילוי נשמת חגיי ארנון בן בת ים תם נו חתו עדן נשמתו צרורה צרון החיים אמן צופיה בת לור תזכה לרפואה שלמה בנפש ובגוף השם יסיר ממנה כל מחלה חולי ומכאוב בצמיחת השיניים תהיה מהירה וקלילה אמן אורן בן אברהם לכבוד הקדוש ברוך הוא לגולת עם ישראל חמים במהרה בריאות טנה והשם יראה לו וידריך אותו במה שצריך ולא יעזבנו מיליונית שנייה הוא לא יודע שהוא לא עוזב אף אחד יגשים כל משאלות לבו לטובה אמן צביה בדבורה פואה שלמה בפרט בכתף ימין והחלמה רה אמן
לאקמא שכינתא מעפרא וליחוד קוב"ה ושכינתיה. להצלחת משיחנו מאור עינינו ומשוש ליבינו. לאחדות עמ"י וערבות הדדית שנזכה לבריאות איתנה בפרט בלב ומח שמחה תמידית, שמירה עליונה מן השמים, תשובה שלמה מאהבה, זיווגים הגונים לעבודתו יתברך, גאולה ברחמים. וְשֶׁיִּמחה זכר עמלק כולל הבבונים החופשיים וכל המשטינים והמקטרגים שקיבלו חיל מעוונותינו ושיהיה השם שלם וכסאו שלם אמן
מכת בכורות חלק א'
הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך זכר צדיק ברכה בקשה שתי קושיות נפלאות בתפילת שחרית סמוך ל ילת 18 אומרים אמת ממצרים גאלתנו מבית עבדים פדית כל בכוריהם הרגת אז מה אומרים תחילה אומרים יציאת מצרים ורק אחר כך אומרים ש בכוריהם הרגת מה קדם למה מה מה קדם יציאת מצרים קדמה הריגת הבכורים זה אומרים בשחרית לפני 18 בערבית אומרים המכה בעברת כל בכורי מצרים ויוציא את עמו מתוכם לחירות עולם פה הסדר נכון קודם מכת בכורות ואחר כך יציאת מצרים המכה בעברת כל בכורי מצרים ואחרי זה כתוב ויוציא את עמו ישראל מתוך ה בתפילת שחרית הפוך הסדר למה עוד נתבונן בערבית כתוב המכה בשחרית כתוב הרגת למה משנים את המנוח עוד קושייה בפסוק מפורש שלאחר חצות הלילה כפרעה קם באמצע הלילה כתוב ותהי צעקה גדולה פרעה סוף סוף מצא את משה ואהרון והתחנן קומו צאו מתוך עזה את קומו צאו מתוך עמי ואז כתוב ותחזק מצרים על העם למהר לשלחם מן הארץ כי אמרו כולנו מתים אם חצות הלילה כבר חלף ומתו כבר הבכורות אז מי שמת מת מה יש ל נותרים לדאוג הרי הם רואים שעברה מכת בכורות והם בחיים מה הם פוחדים על כל הקושיות האלה מתרץ הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך תירוץ נפלא העולם חושבים שבכי מצרים מתו בחצי הלילה זו טעות הבכורים מתו ביום בפתיחה למסכת שמחות תקשו ויהי בחצי הלילה ואדוני קה כל בכור אבל בחומש במדבר כתוב בחומש במדבר כתוב כילי כול בכור ביום הקוטי ביום הקוטי כל בכור ביום מתי הוקו בכורי מצרים בלילה או ביום כתוב וה בחצי הלילה היקר וכתוב ביום הכותי אמר רבי יוחנן הקדוש ברוך הוא יקה אותם מכת מוות בחצי הלילה אבל לא מתו גסס עד הבוקר ורק בבוקר מתו מדוע עשה השם כך למה עינה את בכורי מצ ם חצי לילה רבי יוחנן אומר טעם נפלא נותן מתנה לילד צריך להודיע לאמו ככה הקדוש ברוך הוא נתן מתנה עצומה לעם ישראל והרג את בכורי שונאיהם אך רצה הקדוש ברכו שיראו את המכה ויבחנו ב תנה מה עשה נפשם של בכורי מצרים פרפרה עד הבוקר ובבוקר ראו ישראל את שונאיהם מתים אתמול בלילה אנשים הלכו לישון בבוקר יש פינוי של עזה מתנה בבוקר על הבוקר מתנה מהשם יתבר ברך טראמפ החליט שהפלסטינים האלה יוצאים משמה לעולם ולא חוזרים זהו אמריקה משתלטת על עזה ישראל פרימטר 700 מטר קילומטר לראות בהם לא לראות אם הם נכנסים או לא נכנסים בא טרא בומר יאללה תעופו מליון 700 תעופו למדינות אחרות ביי ביי לא מתאים לכם פה פה זה גיהנום ההיסטוריה אומרת שזה רק הולך ומחמיר פינוי פינוי בינוי מדהים אז הקדוש ברוך הוא עושה לנו בוקר יפה כמו במצרים איי אי איי עכשיו צריכים הפלסטינים להרוג את החמאס שהם גרמו להם שהם איבדו את כל הקרקע אבדו את הכל טוב לפי זה התבהרו קושיות נפלא בתפילת שחרית אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא על מה שהרע בבוקר מה קרה בבוקר מדגישים שיצאנו ממצרים בנץ החמה ורק אחר כך כל בכוריהם הרגת כי באמת הם מתו בבוקר אחרי שיצאנו וראינו שהם מפרפרים הקדוש ברוך הוא נתן מתנה מודיע לאמא תשמעי נתתי לך מתנה תתבונן אז הסדר הוא נכון זה מה שהיה בבוקר בבוקר את בכורם הרגת בבוקר ב בוקר לעומת זאת בפילת ערבית אנחנו מודים על הנס שהיה בלילה מה היה בלילה בהתחלה מזכירים את מכת בכורות בלי להזכיר שהם מתו כי בחצות הלילה היייתה רק הכאה המכה עברתו כל בכורי מצרים זה באמת קדם ליציאתם של ישראל ממצרים כי זה היה בלילה הם לא מתו עדיין רק לאחר מכן מוסיפים אחרי המכה יוציא את עמו ישראל זאת אומרת הסדר מדויק פה בתפילה בלילה היייתה הקאה אז קודם כל הקאה ואחר כך ויוציא בבוקר את בכורם הרגתה ואחר כך הוציא לפי הסדר של מה שהיה בדיוק עכשיו גם מובן למה חשבו המצרים כולנו מתים קודם אמרנו אם מתו כבר במכת בכורות בחצות אז מה אתה מודאג לא הם לא מתו הם היו רק גוססים ולכן חשבו שזה מגפה ואם הם גוססים יכול להיות שהבריא גם כן ססו לכן הם יהרו לשלוח את ישראל יוצא שמכת בכורות היייתה בחצות הלילה גסס עד הבוקר ואז יצאו ישראל ממצרים ואז רק מתו בחורי מצרים זה מדוקדק בלשון התפי ולכן מובן גם מדוע בתורה התייחסו גם ללילה וגם ליום כמו שאמרנו וה בחצי הלילה ואדוני הכה כל בכור זה היה בחצי הלילה התחלה בלי להמית ואחר כך כתוב כלי כל בכור ביום הקוטי ביום הקוטי כל בכור עכשיו למכה מצרים בבכוריהם בהגדה של פסח נחלקו התנאים כמה מכות היה בכל מכה או מכה ארבע או חמש נתבונן בדבר בשאר מכות באמת היו פרטים רבים בכל מכה ומכה לדוגמה מכת דם לא היה מים המצרים נאנקו בצמה הדגים מתו היאור סריה והמצרים הושפלו שהם צריכים לקנות מים ביוקר מישראל בשביל לשתות אז רואים שהמכה היא כוללת פרטים בצפרדע היה רעש היום הייתה בהלה עצומה מעוברות הפילו מפחד צפרדעים נכנסו למעיים של המצרים שנעשו טרפות ולא יכלו לחיות הרבה זמן טריפה לא חיה שנה אז רואים שיש כמה פרטים זה לא מכת ספרד רק יצאו וג במכת בכורות לא היו הרבה פרטים מתו בחורי מצרים טוו אז איך חלקו התנאים שכל מכה היה בה או ארבע או חמש ניתן לתרץ שגם במכת בכורות היו כמה וכמה מכות הטעם לכך באמת רבים מתו לא רק בכורי מצרים בתחום מה כתוב באו כל בכורי מצרים לאבותיהם טענו כל מה שמשה נתנ בה התקיים אם כן בוודאי אנחנו נמות אם הוא אומר שיהיה מכת בכורות אז כל הבכורות ימותו אז אנחנו מבקשים שחררו אותם שחררו אותם אמרו האבות אפילו אם כל מצרים ימותו ישראל לא יצאו אנחנו נעשה אוקטובר שבע עוד פעם יותר גרוע אמרו החמס ולא ידעו ש פינוי בינוי זה תוכנית חדשה באו אצל פרעה אמרו לו בבקשה תוציא את העם הזה כל הרעה הזו באה רק בגללו לא רק אנחנו בכורים גם אתה בכור שלח פרעה את עבדה וציווה תחתכו להם את השוקיים חמס ניק היה יורא לאנשים יורא באנשים מי שלא שומע מה עשו הבכורים יצאו מפרעה כל אחד נטל חרב והרג את אבא שלו זה מפורש בתהילים למכה מצרים בבכוריהם לא כתוב למכה בכורי מצרים אלא המצרים עצמם מתו על ידי בכוריהם שהרגו אותם למכה מצרים על ידי בכורם רק אז הרג הקדוש ברוך הוא גם את הבכורים יוצא ש במכת בכורות גם האבות של המצרים מתו על ידי הבנים ועכשיו מי הרג האם הרג מלאך או הרג השם ולמה צריך דם על המשקוף מה הקדוש ברוך הוא לא יודע מי נמצא בפנים איפה נמצא כל בכור למה צריך בכלל לשים את הדם על המשכו אבל אני לא רוצה לערבב יותר מדי פרטים שלא נשכח מתוכנית פינוי בינוי ולמקד וחמסה אז אנחנו נודה לשם כך ונאמר הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש כשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש כשה הכל יודו והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש כשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש כשה ומהיום רבותיי אין לקלל יותר תלך לעזה אם אתה כבר רוצה לקלל תלך מעזו ביי ביי הרי אני מכוון קצד חכמים דורית ומ ו חס דורית כבד את אביך אמך דאוריתא לעשות נח