רחל מבכה על בניה
תאריך פרסום: 14.12.2024, שעה: 18:15
- - - לא מוגה! - - -
נציבי יום לעילוי נשמת סלי רשמה ב צימה מנוחתה עדן יונתן בן רחל יזכה לאריכות ימים זיווג הגון יהיה תלמיד חכם יהיה לו חברים טובים ופרנסה בשפע אמן רחל בת אהרון תזכה לבריאות שלמה ואתנה תזכה להיות בחתונת בנה במהרה ולקבל פני משיח במהרה בימינו אמן אמן הוריד בתקווה השם יתברך יזכה אותה ל נחת יהודית מיוצא חלצה בריאות הגוף והנפש עם כל המשפחה יחזרו בתשובה שלמה והשם יתברך ינחה אותה בעצות טובות בנושאים העומדים על הפרק על הפרק שפע פרנסה בקלות לעבודת יתברך צליח לפתוח עסק מביתה והעסק ישגשג זיווג הגון תבנה בית נאמן בישראל שמחה ואושר בתוך כלל ישראל מהרה אמן אמן ליאורה בת רחל תזכה לזיווג הגול מידות טובות ויראת שמיים בקלות תקים בית נאמן מתוך בריות שמחה ונחת וסיעתא דשמיא בכל אמן
"רחל מבכה על בניה"
ידוע שהאבות הקדושים קיימו את כל התורה כולה איך נשה יעקב אבינו שתי אחיות מה אמר יעקב ללאה בבוקר כשראה והנה היא לאה ומה היה דו סיח ביניהם על המרמה של לאה מדוע לא נקברה עם יעקב במערת המכפלה איך ייתכן שרחל שמסרת הסימנים במקום שתהייה אשתו של יעקב וקבר עמו הפסידה מכך מדוע נפטרה רחל מיד כשילדה את בנימין אחרון השבטים ולמה דווקא בכניסה לארץ ישראל מדוע הקדוש ברוך הוא הציל את עם ישראל בזמן החורבן רק בזכות רחל יש שכל לפעולתך ושבו בנים לגבולם כי מעשה העקדה יצחק אבינו מילה בגיל זקנה אברהם אבינו קפיצה לאור כשדים אינם מעשים חשובים נעלים יותר מה הטענה שטענה להה בפני רחל למעד קחתך את אישי ולקחת את דודאי בני גם את דודאי בניי רחל לקחה את יעקב אלו רחל היא זו שמסרה ללאת הסימנים לולי זה לא התה ניסת לעשו טוב
נתקדם לפתרונות
רש"י מביא דברי המדרש יעקב אבינו קודם באו ללבן למד תורה אצל שם ועבר במשך 14 שנה אחר כך עבד עבור נשותיו גם כן 14 שנה מה מיוחד במספר הזה 14 מבאר אחיו של המהרל הקדוש רבי חיים כתוב בתהילים ימי שנותינו בהם 70 שנה כמה זה מעשר מ-70 שבע מה יעקב הבטיח בכל אשר תיתן לי עשר עשנו לך כמה זה 10 ועוד 10 חומש חמישית מ-70 זה 14 14 על כן הוציא יעקב חמישיית מחייו על שלושה דברים על אישה כי הוא עבד 14 שנה על הנשים על תורה הוא למד 14 שנה וכמובן שגם הוציא חומש מממונו ער רנו לך וכל זה רמוז בפסוק תיתן אמת ליעקב מידתו של יעקב אמת מה ראשי תיבות אמת אישה ממון תורה על האישה הוציא 14 שנה על הממון ודאי עשר עשר לך הוציא בתורה 14 שנה יפה התחלה איך נסה יעקב אבינו שתי החיות בחובת הלבבות מבאר שהצדיקים הראשונים כמו חנוך נוח והאבות הקדושים כלם היה זך והיו עובדים את הקדוש ברוך הוא בשלמות ועל כן לא נצרכו להרבה מצוות על מנת לעבוד את הקדוש ברוך הוא רק שירדו בני ישראל מ מצרים ונתגבר התאוות היו צריכים תריג מצוות כדי להתחזק ולגבור על יצרם ועל כן יכל יעקב לישע שתי החיות זאת אומרת שכלו היה זך ועבד את השם בשלמות אבל עדיין קשים הדברים לפי חובת הלבבות כי אם היינו אומרים שיעקב קיים רק מעט מן המצוות אז מובן שבגלל זה הוא נסא שתי אחיות אבל מאחר שקימת כל התורה מדוע לא קיימת האיסור אישה אל אחותה לא תיקח לצרור מה זה לצרור שלא יהיו צרות זו לזו אם אתה נושא אישה ואחותה הם נהיות צרות זו לזו מהשם רוצה שיהיו אוהבות זו לזו אז למה את איסור הזה הוא לא קיים משיב הכתב סופר בביאור נפלא הטעם שלא ליסה שתי החיות זה כיון שהם נעשות צרות זו לזו כמו שמפורש בפסוק לא תיקח לצרור על כן כשראה יעקב שרחל לא מקנאה ואינה צרה לאחותה לאה אלא אדרבה מסרה לה את הסימנים מוכרח שנ אהבות זו את זו אז מותר ליסע את שתיהן זאת אומרת התורה נתנה טעם למה כי אם תיסה שתי החיות הם יהיו שונאות זאת לזאת צרות זו לזו אבל פה שהיא מוותרת על בעלה ודאי שהיא אוהבת את אחותה אז אין פה את הטעם של לצרור לכן היה יכול ל על פי זה הוא מוסיף כאשר לאה ילדה בנים ורחל נשארה עקרה מה כתוב ותקנא רחל באחותה וטענה רחל יעקב הב לי בנים ואם עין מתה אנוכי משום שעכשיו כשהיא מקנת חוזר האיסור שוב לצרור ולכן היות והיא נישאה לו אחרונה היא עלולה חס ושלום למות כי אם היא תישאר כל הזמן במצב של קנאה נהפך האיסור של לצרור ואז היא האחרונה שנישאה היא תצטרך למות כדי שלא יהיה לו עוון של שתי נשים אחיות אז לכן היא אמרה לו אב ליבנים ואז אני לא אקנה אבל אם לא תביא לי בנים מתה אנוכי נו ואף על פי שיש פה מהלך נפלא עדיין קשים הדברים שהרי התורה מצבה לאסור לקחת שתי החיות וזה לא תלוי בטעם וממילא גם אם הטעם אינו תקף במצב הזה איסור עומד בעינו אז לכן איך נסה יעקב שתי נשים הדברים יבואו על פי תירוץ של הרמבן וירוץ של המלבי המלבים מישב יעקב נשא אותן על פי הדיבור זה ציווי מנ אלוקים שישא את האחיות שכן ציווה אותו הקדוש ברוך הוא ליסא את רחל ולאה למטרה נעלה להקים 12 שבטי יה לפי כך מובן תב ברגע שנולד הבן האחרון בנימין תם התפקיד ונשלם וחזר האיסור למקו ולכן נפטרה דווקא רחל האחרונה שנישאה ליעקב מה היה תפקיד שיביאו 12 שבטים הגיע אחרון אז היא מיד מתה כי מרגע שנגמר התפקיד אסור להיות עם שתי אחיות האחרונה שנישאה מתה זה תירוצו של המלבים הרמבן מישר את כל התורה קיימו בהיותם רק בארץ ישראל ועל כן כשיעקב היה בחרן בחוץ לארץ נסא שתי אחיות בשום מובן הטב מדוע כמה שעות לפני שנכנס לארץ ישראל יותו סמוך לקבר רחל של היום נפטרה אשתו שכן בארץ ישראל כ אסור היה לו ליסע שתי אחיות כי בארץ ישראל הם קיימו את כל המצוות בחוץ לארץ לא ואיך שהוא הגיע היא חייבת להיפטר הף לופה על פי הדברים האלה יאיר לנו מדוע היייתה רחל צריכה למות מיד ברגע לידת בנימין סמוך לכניסה לארץ ישראל כיוון ש היייתה השנייה אז היא זו שנישאה באיסור נו ומדוע היייתה רחל אחרונה מפני שהיא גילתה ללאת הסימנים כמו שלמדנו במדרש שבע שנים קודם לכן בזמן שפגש יעקב ברחל על הבאר כבר רצו להתחתן אך רחל הזהירה אותו שאבי הרמאי והוא ינסה להשיא את ליה תחילה ואז מסר יעקב סימנים חנה חלה נידה הדלקת הנר שלושת המצוות המיוחדות באישה חלפו שבע שנים ולבן רצה לבצע את זממו ולהחליף את לאה ברחל כשראתה רחל שלאה עלולה להתבייש מאוד מסרה לה את הסימנים וביום החתונה כשיעקב שאל מה הם הסימנים השיבה לו באמת מבואר בהמשך המדרש שיעקב כעס על לאה שכן בבוקר והנה הי לאה אמר לה יעקב רמאית בת רמאי בלילה קראתי לך רחם ואמרת לי כן אמרה לו לאה לכל תלמיד יש מורה שמלמד אותו אני למדתי ממך יצחק קרא לך אתה זה בני עשו מה ענית לו כן מוסיף העץ יוסף זה לא היה ויכוח רק אלא לאה השיב ל יעקב תשובה ניצחת אם לא הכרתם את לאה עד עכשיו לאה אמנו אז כדאי שתכירו אתה ניגשת לקחת את הברכות בציווי אמך ואני ניגשתי לחופה בציווי אבי אתה רצית לבנות רוחנית להיות שלם על ידי הברכות ואני רציתי להיות שלמה מארבע אמהות יפה או לא יפה
לא הבנתי אתם אומרים שאני מבזה רבנים דודי רובי וזה אני למדתי מהם! הרב שלום כהן הוא קרא לי: 'אי אי אני' קורא לכם דני רובי כפי שאתם קוראים יש ללמוד מהרבנים! לא?! אז איך כותב איציק עליי שאני אפיקורוס?! - התביעה בדרך...
ובתביעות לדו סיח הזה מהתורה שכן כתוב והנה היא לאה מה כתוב בתורה והנה הוא לאה בתורה כתוב הוא וקוראים היא והנה הוא לאה לאה טענה עשיתי כמו הוא כמו הוא יעקב והנה הוא אני כמו הוא פנינה נוספת לענק הגדול יש להביא מדברי הישעת יעקב טענה לאל יעקב א לא אמרו כולם הגדול לגדולה והקטן לקטנה נכון אם כך קודם שקנית את הבכורה באמת רחל היייתה ראוייה לך כי הקטנה לקטן אבל אחרי שקנית את הבכורה מי אתה אתה הגדול ולכן בדין אמרת אנוכי עשו בכורך כי אתה כבר עכשיו הבכור קנית את הבכורה זוהי האמת אתה הבכור ממילא אני אשתך כי הגדול לגדולה אה איזה אמא יש לנו יודעת לענות יא חביב מיד בסמוך מפורש בתורה הקדושה יר אדוני כ נוה לאה ויפתח את רחמה ורחל עקרה פרש הרמבן ששנאה יעקב על של רימתה אותו ואפילו רצה לגרש אותה ולמרות שאביה הכריח אותה להיכנס לחופה מכל מקום היה על לאה לרמוז לו כיוון שהיא עשתה לשם שמיים ולו אם ידע כי כדי לנסה לצדיק עשתה כן נתן לה הקדוש ברוך הוא בנים ויר השם כי שנועה לאה ויפתח את רחמה מבואר במדרש חזר בו יעקב ולא רצה לגרשה ואמר כילי אמן של אלו אתן גת זה אמא של הילדים איך אני אתן להג ובדת ראובן מפורש בפסוק על לאה ותקרא שמו ראובן כי אמרה ראה אדוני בעוני כי עתה יאהבני אישי מה היא דואגת כל הזמן שהיא תהיה אהובה על בעלה על יעקב ולכן היא קורא לה ראובן בשמעון היא אמרה כי שמע אדוני כי שנה אנוכי ויתן לי גם את זה שוב פעם היא מציינת את השם של הילד על זה שהקדוש ברכ הוא שמע לה ב בלוי מה היא אמרה הפעם עה הפעם ילווה אישי אליי עכשיו זהו אני אהיה בת לווייה וילווה אלי אישי והכל יהיה בסדר יהיה חיבור גמור והכל טוב ויפה וביהודה מה היא אמרה הפעם עודה את אדוני על רוב הטובה שעשה לה השם יתברך ונתן לה יותר מכולם רביעי היו ארבע וצריכות כל אחת להביא שלוש והיא קיבלה רביעי אבל כל השמות הקודמים על זה שהיא רוצה חיבור לבעלה מיד לאחר מכן נאמר ותקנה רחל כי לא ילדה ליעקב ותקנה רחל באחותי ותאמר ותאמר א ותאמר אל יעקב הב לי בנים ם עין מתה אנוכי מדוע מתה אנוכי מה אין טעם לחייה הלו הי גם אשתו של יעקב אלא יש עומק נפלא ללאה יש מטרה להיות אשתו של יעקב לרחל יש מטרה אחרת להעמיד שבטים כשנולד יוסף אמרה מיד רחל יוסף אדוני לי בן אחר כבר היא מתפללת על הבן הבא אם כן השאיפות של לאה היא רוצה להיות אשתו של יעקב שהוא בחיר האבות וזה התגשם לכן היא אומרת אתה ילוה אישי אלי אתה יזבלני אישי שמות הילדים שלה מראים על השתוקקות כמו שהסברנו להיות אשתו של יעקב אז לכן היא נקברה עמו רצתה להיות אשתו עד הסוף לעומת זאת רחל מטרתה אחרת היא רוצה בנים לכן לא נקברה עם יעקב אלא במקום אחר כדי לעזור לבנים היא דאגה לבנים ונותר לנו עדיין פלא אם רחל מסרה את הסימנים היא תרה בעצם להיות אשתו היחידה של יעקב אבינו אבל אם היא לא היייתה מוסרת אז היא הייתה נקברת עמו אז איך יכול להיות שהיא תפסיד ממעשה טוב במדרש מתואר מצב מצמרר של עם ישראל בתקופת חורבן בית ראשון נבוזראדן רב הטבחים שרף את בית המקדש מיליונים רבים מעם ישראל נשחטו על ידי חייליו ומיליונים לקח לגלות הארוכה בבבל מצב הגולים היה נורא ללא אוכל קשורים בשלשלאות של ברזל מעונים כל הדרך באותה שעה באו האבות קדושים התחננו לקדוש ברוך הוא שיחוס על בניו בא אברהם ביקש זכור לי השם את זכות העקידה בן שניתן לי בגיל 100 שנה לא חסתי ולא חמלתי עליו אנה השם תחוס על בניך בזכות זה הקדוש ברוך הוא לא שעל לתפילתו בא יצחק ביקש אנה השם סורנה כיצד מסרתי נפשי על קדו השם בחוס על בניי גם הוא לא נענה בא יעקב ביקש אנשם סכור 20 שנה שהייתי בבית לבן סכור מעשיי רוב חיי בצער על בני הקדוש ברוך הוא לא ענה בא משה רבנו הרועה הנאמן במשך 40 שנה דאגתי לעם שלם במסירות נפש לא לח הקדוש ברוך הוא ואז בגלות בדרך לבבל הגיעו בני ישראל אל קבר רחל סמוך ביציאה מארץ ישראל מדוע נקברה רחל שם באמצע הדרך לא בתוך העיר המדרש מבאר שיעקב ציווה את בנו יוסף אל נה תקברני במצרים אז אמר יעקב ליוסף אני יודע שיש בליבך עליי על ש קברתי את עמך בדרך עכשיו אני את עצמי מבקש תקבור במערה אבל דע לך שעל פי הדיבור עשיתי כדי שעם ישראל בגלות יוכלו להתפלל על נפשם אצל רחל והקדוש ברוך הוא יציל את בניה בזכותה ובאמת עם ישראל בכו שם בכי תמרורים ואז הגיעה רחל כל ברמה נשמע נהי בכי תמרורים רחל מבקע על בניה מה ענה להקדוש ברוך הוא מנעי הולך מבכי כי יש שכר לפעולתך ושבו בנים לגבולם כל זה בזכות מסירת הסימנים מה יש במעשה הזה שהוא גדול יותר עקדה ממסירות הנפש של כל האבות הקדושים ו ממשה רבנו נביא השם הרב שלום שבדרון זכר צדיק ברכה מעמיד נדבך ראשון לביאור מעשה עצום זה יש לעיין מדוע בכלל מסרה רחל סימנים ללאה אם חששה שהיא תתבייש יכולה היייתה לעצור את החתונה קליל על ידי שתספר לאביה אין טעם שתחליף אותי בלאה כי יש בני לבין יעקב סימנים וממילא אתה לא תצליח לרמות את יעקב וכך לא היו מגיעים למצב של אי נעימות מתחת לחופה בהיא עצמה יכלה לנסה ליעקב אך אם היא היייתה עושה כן לאה הייתה נפגעת מאוד כי הנה כמעט כבר ניסאל יעקב וברגע האחרון מבטלים את העניין בגלל סימנים שיעקב מסר לרחל כדי שישא את רחל ולא אותה איזה ביזיון זה היה בשבילה שהוא בחר את אחותה הקטנה ולא אותה אחרי שאבא סיכם שהיא מתחתנת איתו אמנם זה לא היה ביזיון כבל עם בעדה זה היה רק תחת החופה אך וודאי פגיעה אמיתית היייתה כאן בצנעה לכן בא רחל מסרה להת סימנים אבל הגדילה רחל לעשות ולא עברה לה שאלה סימנים מוסכמים בינה לבין יעקב שאם היא תאמר לה שוב היא תיפגע שהרי היא תבין שיעקב לא רוצה בה לכן הוא נתן סימנים לרחל שלא יכניסו לו את לכן היא אמרה בסתמיות אחותי לאה כעת שאת נסה דעי לך שיש הלכות מיוחדות לכלה חלה נידה הדלקת הנר אז רחל יטרה יטור עצום כשמסר את הסימנים ולאה לא ידעה שנותנים לכלל משהו גדול היא לא היא לא מבינה שיש פה ייטול היא לא מבינה שיש פה ויטור על פי זה נבין מה שתטען לאה אחר כך כלפי רחל בעתיד כשראו בא עם הדודאים היא אומרת המעד קחתך את אישי א ממתי זה נהיה איש איך היא טרה לך איך היא יכולה לטעון כך רק בזכות הביטורנט כמה רחל ביתרה לה וזה חסד עצום שאי אפשר לטאר חסד שחסד שהזולת לא יודע בכלל שהוא חייב משהו לשני מדהים טוב זה נדבך ראשון נדבך שני להבין את מעשה מסירת הסימנים רבנו בחיה בקד הקמח עוד קוף מבאר את הפסוק במשלי ראיתי כל המעל בכל כשרון המעשה הכל מקנאת איש מרעהו לא יודע אם זה ככה כתוב בדיוק בפסוק כל המניע של האדם לקום בבוקר ליצור משהו לפעול פעולה כל שה הכל מקנאה הקנאה של האדם שהשני לא יותר ממנו באישה בילדים בחוכמה בעושר בכמות הצדקות שהוא נותן וכן הלאה וזה הכוח שמניע את העולם הקנאה אבל יש שני סוגים של קנאה טוב ורע קנאת החומריות זה עושר רכושנות יופי זו כנאה אסורה לעומתה קנאת סופרים תרבה חוכמה קנאה להיות טוב כמו אחר לעשות מעשים טובים כפי שהוא עושה זה קנאה מבורכת מכל מקום זה הסוג הקל והפשוט יותר של הקנאה למרות שגם עליה קשה מאוד להתגבר אבל יש קנאה חזקה בהרבה ממנה קנאה מדוע לשני יש לי אין כמו קין שכינה בהבל על שהקדוש ברוך הוא שעה למנחתו ול שלו לא שעה כמו הנחש שכינה מדוע לאדם הראשון יש את חווה ולא אין כך גם אדם מקנה בחברו על דברים שהוא התברך בהם בניגוד אליו למה לי אין ולא יש זה סוג הקל עדיין אבל הסוג השני של הקנאה קשה הרבה יותר מלך שהודח כמו הסד ואז הוא רואה את ג'וליאני מולך על ארצו שלו יושב על כסאו שלו כל המכוניות הפולי שלו הכל שלו אי אפשר לסבול וכך גם עשיר שיורד מנכסיו מעקלים לו את הבית ברכוש בא עשיר אחר גר בתירה שלו נוהג ברכבו ותופס את מקומו אפשר להתגבר על דבר כזה כאילו אדם בסבבה נכנסו לו לדירה יושבים שמה הוא לא יכול להיכנס יותר משתמשים בכל החפצים כל מה שהוא עשה והשקיע הכל קשה אה משה רבנו גדול הנביאים הקדוש ברוך הוא מעיד עליו האיש משה עניו מכל האדם אל דד ומדד התנבאו ב חנה אמר יהושע למשה רבנו אדוני משה כלאם הם פגעו בכבודך משה רבנו מוחל ואומר מי יתן וכל העם יו נביאים במדרש מצד שני כתוב משה רבנו התפלל כמניין ואת חנן להיכנס לארץ ישראל בסוף אומר לו הקדוש ברוך הוא הגיע התורות של יהושע למלוך אמר משה רבנו אם כך יהושע המנהיג ואני העוזר שלו בלבד שכנס לארץ ישראל הסכים הקדוש ברוך הוא הגיע משה רבנו לביתו של יהושע יהושע נבהל אני צריך לבוא אל הרב אמר לו משה רבנו הקדוש ברוך הוא קבע מהיום אתה המנהיג נכנסו לאוהל מועד נגלה השם ליהושע חצץ עמוד הענן בן ם והפעם משה רבנו היה בחוץ כשיצא יהושע שאל אותו משה רבנו מה אמר לך השם אמר לו יהושע כאשר אתה היית המנהיג לא אמרת לי הוא בצדק כיוון שהקדוש ברוך הוא רצה שרק אתה תשמע עכשיו רוצה הקדוש ברוך הוא שרק אני אדע מיד צעק משה רבנו 100 מיתות ולא קנאה אחת מוכן אני למות 100 פעמים ולא להגיע לקנאה כזאת שמישהו אחר תופס את מקומי כמובן שאין לנו מושג בדרגות של משה רבנו ברור שכל רצונו היה לדבוק בקדוש ברוך הוא להתייחד עם הדיבור ואף על פי כן רואים שכנעת סופרים בדרגה הקשה ביותר עד שגדול הנבי מכריז מכל האדם הכרזה נחרצת 100 מיתות ולא כינה אחת מי כן עמד בזה רק רחל אמנו רחל מסרת הסימנים ללאה היה לכך משמעות עצומה היא הסכימה שלאה תהיה האמא של כלל ישראל למה עדיין לא ידעו שיהיו ארבע נשים ראייה לק הלו יעקב רצה לשת רק את רחל ולא את לא ורק לאחר מכן נודע שיעקב צריך להנס גם ללאב וגם לשפחות יוצא אם כן שברגע זה רחל נתנה את המקום שלה במקום שהיא תהיה האמא של כלל ישראל 12 שבטים ואשתו של יעקב אבינו היא נתנה את מקומה שלה ללאה ולא עוד אלא שהיא עלולה להתחתן עם עשו יחידה בהיסטוריה שנתנה את מקומה שלה עמדה בניסיון הקנאה בדרגה הקשה ביותר היה עוד מקרה דומה יונתן בן שאול שביתר לדוד המלך אבל שמה זה לא חוכמה כי דוד המלך כבר נמשך זאת אומרת הוא היה המיועד האמיתי אומנם במלכות הבן בא אחרי האבא ולכאורה הוא היה צריך להיות והוא ביטר אבל זה לא כמו רחל ולכן רק רחל יכלה לטעון בזמן החורבן שהקדוש ברוך הוא יחוס על בניה ומבאר הסבא מכלב על פי הגמרא בעבודה זרה נח שאל אגריפס המלך את רבן גמליאל מדוע מתקנה הקדוש ברוך הוא על חטא עבודה זרה אל קנה כי מתקנה עשיר בעני הלו חכם מתקנה בחכם וגיבור בגיבור כיצד הקדוש ברוך הוא מתקנה בעבודה זרה שהיא רפש בתית ענה לו רבן גמליאל דומה הדבר לנישואין אדם נושא אישה לאחר מכן מחפש אישה שנייה אם יקח אישה שנייה חשובה מן הראשונה הראשונה באמת תשנא אותה אבל לפחות תבין אותו כי בשנייה יש מעלות רבות אך אם השנייה תהיה פחותה ממנה מיד תקנא הראשונה מה הוא מצא באישה זו שאין בה מה מצאו ישראל בעב בעבודה זרה שאיין בה כלום שום מעלות כך הקדוש ברוך הוא עם ישראל מאורסים לו הכתוב אומר תורה ציווה לנו משה מורשה אל תקרא מורשה אלא מאורסה בשביל מי עזבו עם ישראל את הקדוש ברוך הוא בשביל עבודה זרה עזבתם מקור מים חיים לחצוב לכם בורות נשברים לכן הקדוש ברוך הוא אל קנה ומשום כך גם כשבאים כל האבות מזכירים את הזכויות העצומות שיש להם כל זה לא עזר אין זכויותיהם יכולים למנוע את קנאת השם אבל לרחל יש טענה עצומה לקדוש ברוך הוא אני לא קיניתי באחותי אני נתתי לה להקים את עם ישראל אני נתתי לה את המקום שלי אז מה לך הקדוש ברוך הוא שתקנה בעבודה זרה אם אני בשר בדם לא קינטי כזאת תשובה הקדוש ברוך הוא שומע מידה כנגד מידה אמר לה הקדוש ברוך הוא יש שכר לפעולתך ושבו בנים לגבולם בזכותך עם ישראל ניצל ובזכותך יבנה בית המקדש השני שככה חזרו אחרי 70 שנה מהגלות של בבה אם כן הכל מובן רחל לא הפסידה ממסירת הסימנים היא הרוויחה פעמיים כי בזכות זה הקדוש ברוך הוא יחוס על בניה מי זה בניה כל עם ישראל שנמצאים בגלות כי רחל מטרתה הייתה הבנים בנוסף הרוויחה גם בעודה בחיים עוד קודם הגלות רחל עכרה הייתה כיצד נפקדה ויזכור אלוהים את רחל מה הוא זכר את הסימנים שה סרה משום כך נבין אם לא היייתה מוסרת אמנם היייתה מתחתנת אבל ילדים לא היו לה ואז ממילא היה יעקב נוסא את לאה אולם בזכות הסימנים זכתה לילדים יוסף ובנימין וכך הרוויחה פעמיים ילדה שני בנים והציל את בניה בגלות מוסיף החתם סופר ומבאר בעצם רחל גם בטרה פעמיים פעם אחת כשמסר את הסימנים פעם שנייה כשלא אמרה לה המעד כח תכת אישי שתקה רחל ולא הגיבה כלום ולא גילתה לה את הנושא של הסימנים שהיא בטרה לה שהיה בינה לבין יעקב יהונתן בנו של שאול המלך היה צריך להיות יורש העצר אחרי שאול המלך כשרב שאול אחרי דוד ורצה להורגו יהונתן עזר לדוד לברוח ועשה עמו הסכם אתה דוד תמלוך ואני אהייה משנה למלך יפלא הדבר איך התגבר על הקנאה יהונתן ולתת את המלכות שלו לשני הלא מעלה נשגבה לא הצליח איש לזכות לה חוץ מ חל שלמדנו עכשיו מבאר הרמ מפנו ביאור מדהים דוד המלך הספיד את יהונתן כאשר שאול ויהונתן נהרגו במלחמה מול פלישתים נפלת אהבתך לי מאהבת נשים איזה הספד זה הכופרים רוצים להגיד פה אהבת נשים מה זה אהבת נשים אלא אמר דוד המלך יהונתן אתה היית מוכן לתת לי את המלכות שלך ולא כינת בי מאיפה שהבת כוחות כאלה מאהבת הנשים לאה ורחל כמו שרחל בטרה ללאה כך אתה יונתן בן שאול משבט בנימין צצה של רחל יתרת לי לדוד שאני משבת יהודה הצאצא שלאה נפלת אהבתך לי הפלא של אהבה עצומה והיכולת שלאו לקנא זה פלא עצום מאיפה לקחת את זה מאהבת נשים מרחל שמסרה סימנים ללאה שבות ישמחו במלכותך שומר שו שוש ישמחו במלכותך שום ר שום ר שום רש כדאי היה לבוא לעולם בשביל לשמוע את זה ולהכיר את האמהות שלנו אי פה השורש שלנו נמצא יא חביבי תאמצו את העניין הזה שלא לקנה להיות בטרן וכולי שבות שלום הרי אני מכוון כמצות חכמים דאורייתא בשמחה דאורייתא גומ נפשו מש חסד דאורייתא כבד את אביך ואת אמך דאורייתא לעשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא ולעשות נחת רוח לתנא הקדוש שהיו שפתותיו דובבות בקבר רבי חנני אומש אומר עשו הדו ברך ה
מורינו ורבינו הקדוש! נראה שטראמפ (נשיא ארצות הברית) למד מרבנו שליט"א וזורק "מתנות" לקהל 😆! רק שהוא זורק עטים וב"ה רבנו להבדיל מזכה את הרבים עם ציציות, מטפחות וספרים! אשרינו שזכינו ☺️.
שלום וברכה כבוד הרב רצינו להודות לקב"ה ולכבוד הרב על הסגולה של 3 ימים בכותל. לפני כמעט 7 חודשים יהודי ביקש מ-3 בחורים: 'אם הם יכולים ללכת לכותל ולהתפלל עבור משפחתו לרפואה?' וב"ה בעלי היה אחד מהם! ובסוף התפילה גם בעלי התפלל עבורנו לזרע של קיימא - וברוך ה' מאותו זמן התבשרנו בבשורה הטובה! חשוב לציין: שבאותה תקופה רציתי ללכת לעשות בדיקת דם ולבדוק: למה לא נקלטתי? וברוך השם אנו חושבים שבזכות שהלך להתפלל על אדם אחר זכינו. ('כׇּל הַמְבַקֵּשׁ רַחֲמִים עַל חֲבֵירוֹ וְהוּא צָרִיךְ לְאוֹתוֹ דָּבָר, הוּא נַעֲנֶה תְּחִילָּה' בבא קמא צב, א) תודה רבה כבוד הרב על הנהגתך שאתה מנהיג אותנו בדרך האמת (לכתבה: סגולת תהילים שלוש פעמים בכותל: הדרך לפתוח שערי שמים shofar.tv/articles/15333).
מדהים כבוד הרב, ב"ה הסדרה ע"פ הספר חשבון הנפש בפרט פרק יא' (shofar.tv/videos/17645) פשששש ממש מנוחת הנפש!
בוקר אור לרב היקר והאהוב! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת ומיוחדת. (ראש העין - למה משה רבינו היה ענק 19.01.2025 shofar.tv/lectures/1645) רציתי להתייחס לדיאלוג המעניין של הרב היקר עם הגברת האחרונה שדיברה (שב"ה הרב היקר החזירה בתשובה לפני 35 שנה!) להערכתי ה-60 שקלים (לדבריה) לא היוו פקטור בכלל בפירוד זה, אלא הבחירה ללכת לפי האמת המוחלטת - הדבר נשמע די ברור ומובן מתוך דבריה (הרב היקר אומר רק את האמת לפי הכתוב בתורה) ממש מרגש בפעם המי יודע כמה לשמוע על התרומה האדירה של הרב היקר. יום נפלא!!
כבוד מורי ורבי אלופי ומיודעי רציתי לשתף על הסגולה שהארתם בפנינו: קריאת התהילים שלושה ימים רצוף בכותל! ב"ה לקחנו אני ועוד חבר. רציתי לומר: שהתחושה שהתהלכנו איתה, בפרט בכמה ימים שאחרי וגם עכשיו - זו תחושה עילאית! שאי אפשר לתאר אותה. כמה ימים אחרי הקריאה שנינו פשוט הרגשנו כאילו מין אופוריה תחושה, שקשה להסביר שיש לך רק אהבה לכולם, אין לך כעס על אף אחד, שיש בך רק שמחה ואתה מרגיש שזה ממש מתקן בך משהו פנימי ואם אנחנו הרגשנו כך אז אני מתאר לעצמי איזו השפעה יש בשמים לאותה נשמה שעושים את זה בעבורה. אז תודה רבה על הסגולה הנפלאה ונקווה שיזדמן לנו בעזרת השם יתברך לעשות זאת שוב ושוב לטובת גאולת עם ישראל. (לכתבה: סגולת תהילים שלוש פעמים בכותל: הדרך לפתוח שערי שמים shofar.tv/articles/15333).
כבוד הרב שלום וברכה ישתבח הבורא לעד! ב"ה אני על אוזן אחת מתפקד ותמיד חששתי מחולי באוזן הבריאה (ל"G) בבוקר הלכתי לרופא כי כבר שבוע סבלתי מהפרשות מודלקות דמיות מהאוזן ואטימות וטינטון, בקיצור סיוט רע ונורא פחדתי מאיבוד שמיעה כי כמעט 80% בהרגשה שאיבדתי כי שמעתי נורא חלש והרופא הביא אנטיביוטיקה לאוזן אמר: 'דלקת חריפה!' שבוע אני על אנטיביוטיקה מרגיש: 'לא עוזרת!' ואף החריף (רח"ל) הלכתי שוב לרופא הבוקר ונתן 'הפנייה דחופה למיון לאנטיביוטיקה דרך הווריד' ביקשתי מהרב ברכה וברוך השם קיבלתי עם הפנייה לרקוד ולשיר: "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) 15 דקות כל יום התחלתי לשיר במחלקה, ללכת ולבוא עם צעדים קטנים של ריקוד נכנסנו לרופא אמר: 'זה לא 'דלקת חריפה' זה עוד יותר גרוע! זה מירינגיטיס בולוס שפוגע גם בעצב השמיעה ברוב המקרים'... בקיצור אשתי ואני עם מבטים מוצלבים ולא יודעים מה לעשות אמרתי לעצמי: 'כל מה שעושה השם - זה לטובה...!' הפנו לבדיקת שמיעה - שברוך השם הראתה: שאין פגיעה בעצב! רק בתדר אחד וגם משהו קל. קראו לרופא מומחה שבדק שוב את האוזן אמר: 'לא מסכים עם הפיענוח, לא מירינגיטיס בולוס! רק דלקת בשלבי סיום!!' נתן אנטיביוטיקה אחרת ושלח אותנו הביתה תודה להשי"ת! ולשליחו הנאמן הרב אמנון יצחק שליט"א תודה רבה. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
שלום וברכה לכבוד הרב היקר הכרת הטוב אתמול בלילה ביקשתי בהודעה לברך את בני היקר שעלה לו החום והנשימות שלו היו כבדות (ל"ע). היה לילה לא פשוט! ב"ה ב2:36 ברכת אותנו וכוח האמונה בברכת חכמים נתנה לי כוח לעבור את הלילה. ב"ה בבוקר הילד קם בלי חום! ומשתפר היום בהרגשתו. תודה שיש למי לפנות גם בשעה כל כך מאוחרת בלילה יה"ר שהקב"ה ישמח אתכם בכל (אמן).
שלום וברכה לרבינו הקדוש!!! ראשית אומר... עתה ידעתי כי... "תֹּלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִי מָה" (איוב כו, ב) לא רק את הארץ השי"ת תולה, אלא את האדם בכל רגע ממש... ("וּמִבְּשָׂרִי אֶחֱזֶה אֱלוֹהַּ" איוב יט, כו) ואסביר... ביום שני השבוע בס"ד קיבלתי תור לבדיקת עינים שגרתית לאלרגיה או דלקת בשל שימוש בעדשות מגע. בסוף הבדיקה ביקשתי מהשי"ת על בדיקת הרשתית, כי לפעמים מרגישה הבזקי ראיה, לא קבוע ולא יומיומי, עדיף שיבדוק. לאחר בדיקה אמר: שיש חור ברשתית (ל"ע) ואגש למיון סרוקה עכשיו! לא הבנתי במה מדובר... נסיתי לדחות ההגעה למיון והתעקש שדחוף ונסעתי לבית חולים. רופא בשם ענאן (ב"ה הרגשתי בידי אבא שבשמים עם ענני הכבוד, ורבינו הקדוש שלח את השיר "עבדו עבדו..." ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושמעתי את השיר. לאחר ניסיון הלחמה בלייזר שלא צלח הרופא שיחרר וביקש שאגיע בבוקר למרפאות חוץ לצילומים בעין והחלטה באם לנתח... (ח"ו) יום למחרת התיצבתי בבית החולים - במרפאות חוץ לאחר בדיקות מעמיקות בעין הוברר שיש "הפרדות רשתית". כמה רופאים (ביניהם 'נועם' - רופא הבכיר שהתייעצו עמו... - כשליח רבינו בעל הנועם אלימלך זיע"א שלומדת ומלמדת מספרו) בדקו והחליטו לשחרר! ולהזמין אותי לבדיקות שוב למחרת בבוקר... עדיין לא הבנתי את חומרת המצב. נס! השי"ת עמי, איתי שהם משתאים ולא מבינים איך ומה יש בעין ומה לעשות? בערב ראיתי בגוגל על התופעה "הפרדות רשתית" ונבהלתי מהניתוח ומההשלכות שלו, כי אני בתפקיד ברוחניות ובגשמיות איך אעצור הכל??? 'אפילו חרב מונחת על צווארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים!!!' התפללתי, נתתי צדקה, הדלקתי נר לע"נ הצדיקים וביקשתי מבורא עולם: 'העיניים השמורות ומתפללות אליו ב"ה כל יום בתפילה ובתהילים ומזכות את הרבים בשיעורי תורה אתה השי"ת תשמור עליהן' הגעתי יום למחרת ולאחר בדיקות עם רופאים, שליחים טובים מהשי"ת!!! אמרה הרופאה בזו הלשון: 'את מקרה נדיר!' שאלתי: 'למה?' אמרה: 'במקרה כזה אנשים רצים לביה"ח...! אינם רואים.. ואת באת במקריות...' 'מאת השי"ת!' עניתי לה! 'יש קו שחוסם את ההיפרדות' אמרתי: 'זה הקו של השי"ת!' 'וכל זמן שאת רואה אנחנו לא ננתח!!! תהיי במעקב'. רבינו הקדוש אבא שלנו אתה!!! כמה התרגשתי, אמרתי: השי"ת "תֹּלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִי מָה"! וגם אותי שומר ומשגיח כל רגע ורגע ורגע!!! "הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ!!!!" (תהלים קיח, א) ואין לנו מבלעדיו!!! תודה לרבינו על הנהגתך והשגחתך כאבא ממש! מפיח בנו רוח חיים ואמונה! תודה! תודה! תודה! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
הרצאה מ 2019 של כבוד הרב היקר שב"ה מחזקת לנו את הידיעה וההכרה כמה זכינו שהקב״ה זיכנו לדבוק באמת באיש האמת! כבוד הרב מסביר כמה מסוכן מי שיש בו גם מעלות וגם חסרונות... ״משחור ולבן יוצא אפור״ ואלה שיש בהם ״נגיעות״ איך נזהה אותם ואיך מתבטאת התנהגותם... (האדם האפור) הסברים מרתקים! ולעומתם להבדיל, האדם השלם בעל הלב הישר, שניצול מכל נגיעה ופניה כי רק האמת מעניינת אותו! הרצאה מאלפת🌼 תודה!!! יה"ר שתמיד נזכה ללכת לאורו של איש האמת אמן! (טבריה - רבנים באפור 25.09.2019 shofar.tv/lectures/1269).
כבוד הרב צהרים טובים! בשבח והודיה לריבון העולמים על כל הטובות שמיטיב איתנו ובכללם להיות חלק ממשפחת קפ''ז המדהימה!☺️ תודה לכבוד הרב על הברכות! ב"ה לפני כ9 חודשים הרב בירך ל: בן זכר ותרמנו בעצת הרב 180 ל: 'שופר' ארגון להפצת יהדות והתבשרנו שזה בן זכר וברוך ה' הוא נולד! 4 דקות אחרי ברכת הרב הוא יצא ובדיוק בזמן שהוא נתקע קצת... תודה להשי"ת!! תודה שהרב הגיע לסנדקאות בביתנו התרגשנו מאוד!! תודה על הכל!! ותודה לכל הקהילה על נתינה בלתי פוסקת ועל עזרה בכל! ב"ה גב' ס. ו: ב. ד. תחי' תמכו ועזרו עד הלידה המיוחלת ולאחר מכן ארגון ארוחות ולחם לכל יום. ותודה להשי"ת שסייע לנו לארגן את אירוע הברית שעד יומיים לפני האירוע לא ידענו איך נקים אותו... והשי"ת שלח מכאן ומשם וברוך ה' נסגר האירוע בשעה טובה ומוצלחת עם שליחיו הנאמנים שסייעו ועזרו כאילו היה זה האירוע שלהם ממש!! תודה אין סופית לכבודו שכל הזכויות שמורות לכם על ההדרכה בדרך הישר והטוב!! יה"ר שהשי"ת ימלא משאלות ליבכם לטובה! (אמן).
© 2025 כל הזכויות שמורות