מלכות יון - חלק א'
תאריך פרסום: 28.12.2024, שעה: 17:51
- - - לא מוגה! - - -
נציבי יום מאור גוזי בן משה השם ישלח לו רפואה שלמה מאוצר מתנות חינם ויסיר את המחלה ממנו ויעביר אותה לאסד נשיא סוריה לשעבר אמן אמנון בן שלמה מדעי השם יניחנו בגן עדן בכלל מתי עמו ישראל בלחש amen amen בלחש amen am א לעילוי נשמת אליק בן יעקב משה בן מותה לאה בט ריבה בוריס בן מריה תן נשמתם צרורה בצרור החיים אמן אמן
מלכות יון
מפני מה זכו יוון למלוכה כתוב בתנ הדבי אליהו לא גלגל הקדוש ברוך הוא והביא מלכות יוון בעולם אלא בשכרו של יפת שכיסה את ערבת אבים בפרש הישועות יעקב על ידי שגילה חם אחיו את ערבת אביו נתקלל בבנו הרביעי כנען במידה זו נתברך יפת על ידי שכיסה את אביו בבנו הרביעי יוון שנאמר ובני יפת גומר ומגוג מדי ויוון במה הוא נתברך שימלוך על כל העולם דרשו חכמים זכרונם לברכה את הפסוק וכל אשר יעשה יצליח זייפת פירש [מוזיקה] רשי שהצליח במלכות יותר מכולם דכתיב יפת אלוהים ליפת ועוד אמרו חכמים זכרונם לברכה בזכות מעשה זה זכה יפת לקבורה אמר הקדוש ברוך הוא אתה כיסית ערבת אביך חייך שאני פורע לך ביום ההוא אתן לגוג מקום מקום שם קבר בישראל גי העוברים קדמת הים וחוסמת את העוברים וקברו שם את גוג ואת כל המונו וקראו גה המון גוג עוד כתוב במדרש ויאמר ברוך השם אלוהי שם אמר רש לקיש אף מיפת עמדו בהולי שם פירש העץ יוסף זכה יפת שזרעיו נתגייר ובאו בהולי שם כן פירש התרגום ועוד אמרו יפת אלוהים ליפת זה קורש שהוא גוזר שיבנה את בית המקדש ופרש העץ יוסף נתברך יפת שכורש שיצא מזרעו התרחב ליבו והתנדב לבנות את בית המקדש בר כפרה אמר ברכו שיהיו דברי תורה נאמרים בלשונו של יפת בתוך ההולי שם ורבי יודן אמר מכאן לתרגום מן התורה פירוש מצינו שהתורה דיברה בלשון יפת שהרי תיבת יפט הוא תרגום מה התרגום תרגום של ירחיב בלשונם של יפת זאת אומרת הלשון יפט זה לשון תרגום שמשמעותו ירחיב אלוהים ליפת כשמתבוננים בדברי רבותינו אלה שאוהבים לימוד וחיזוק עצום מה היה המעשה של יפת שכל כך נתברך כתוב ויקח שם יפת את הסמלה מהוא ויקח זה לשון יחיד אמר רבי יוחנן שם התחיל במצוה תחילה ביפת ונשמע לו ונתנו ידיהם על פניהם והיו מהלכים לאחוריהם ונ נהגו בו כבוד כמורה האב על הבן זאת אומרת לא הסתכלו בגילוי של אביהם וכן פירש רשי ויקח שם ויפת אין כתיב אלא ויקחו אין כתיב ויקחו אלא ויקח לימד על שם שנתאמץ במצווה יותר מיפת הנציב כתב חידוש נפלא רשי פירש בשם חכמים זכרונם לברכה ששם התאמץ במצווה יותר מיפת לא התבאר לנו סיבת ההתאמצות היתרה במה ניכרת ההתאמצות אבל נראה ששניהם לקחו את הסמלה משום שלא היה אפשר לכסותו בכבוד אם לא שייעשו שניהם אמנם אם היה אפשרות לעשות ביחיד לא היו עושים שניהם אלא שהם לבדו לכן כתוב ויקח שם מתחילה ניסא שם בעצמו לקחת אולי יוכל לכסות לבד כשראה שאין באפשרותו לכסות יפה הצטרף יפת גם כן כדברי רבי יוחנן ולא משום שההרגשה היה חזק יותר אלא משום ששם היה הרגשונים נזדרז בזה מה שאיין כן יפת שהרגש היה מצד שכל אנושי שלא יהיה האב מוטל בבזיון על כן אין שום שכל אנושי נותן לעשות בעצמו ומה לנו אם על ידי עצמו על ידי אחר זאת אומרת השכל האנושי לא מחייב לעשות מצווה כמו ש אנחנו עושים מצווה מצווה בו יותר מבשלוחו בשכל האנושי צריך לעשות מה שצריך לעשות עם שני אנשים חמישה אנשים הכל זה לא משנה אבל זה שכל אנושי יש שכל של מצווה הם עשה מהתחלה לבד וראה שלא יכול לכסות יפה יפת רעה בשכל האנושי שצריך לכסות בין באחד בין בשתיים בין ב ללכן הוא הצטרף ועשה הרי לנו שמעשהו של יפת לא היה כלל לשם מצווה אלא מצד ההרגש האבי מוטל בביזיון אם היה שם מסתדר לבד היה לו יותר טוב אבל לולי ששם היה קורא לו לעזרה לא היה ניגש כלל אף על פי כן כיוון שסוף סוף הוא כיסא את אביו זכה לשכר עצום מה השכר שהבן הרביעי של לא ימלוך על כל העולם דבר שני שמלכות תצליח ביותר דבר שלישי קבורה לכל עמו אחר מלחמת גוג ומגוג דבר רביעי בניו מתגיירים ובאים באוהלי שם וזוכים לברכה דבר חמישי בזכותו נבנה בית שני על ידי קורש מיוצאי חלצו דבר שישי דברי תורה נאמרים בלשונו כמה זכויות עצומות על מעשה כזה פעות ללמדך שאין הקדוש ברוך הוא מקפה השכר של כל בריה מעין זה מצינו אצל עוג מלך הבשן משה רבנו עם כל גדלותו העצומה מתיירא להילחם איתו שנאמר ויאמר אדוני אל משה אל תירא אותו פירש רשי משה היה מתיירא להלחם איתו שם מה תעמוד לו זכותו איזה זכות שנים רבות קודם לכן עוג בא לאברהם ואמר לו שנשבע לוט בן אחיו וכוונתו לא היייתה למצווה אד רבה הייתה לו כוונה רעה שיילך אברהם ויהרג במלחמה ואז הוא יש את שרה היפייפיה עם כל זה מחמת מעשה זה חשש משה שמה תעמוד לו זכותו כי אין הקדוש ברוך הוא מקפח שכר של כל בריה ולא זו בלבד אלא אמרו חכמים זכרונם לברכה זכה עוג בזכות המעשה הזה וחי למעלה מ-800 שנה הרי לנו שזכה עוג למלכות מאות שנים מה שלא מצינו כן בכל הדורות כל זה על מעשה פעות שלא כיוון למצווה אלא בכוונה הפוכה אבל יצא מזה שאברהם הציל את לוט מלוט כידוע יצא דוד המלך ומשיח מסו מכאן לומדים מה ערכם הרב העצום של המצוות אם על מעשים פעוטים כאלה משלם הקדוש ברוך הוא שכר עצום אם כן כמה ישלם הקדוש ברוך הוא לעתיד לבוא על מעשים שנעשו בהתאמצות ובזריזות לכן כדאי לו לאדם להתבונן בדברים האלה בזמן שיש בידו אפשרות לקיים מצוות ולא לחכות לזמן שהתבוננות תביא אותו כבר צער נורא מה הערך של מצווה בודדת מסופר על הגאון רבי בריש מחותנו של הפני יהושע בעיירה היה קצב בעל עבירה ליבו גס בתורה במצוות ייסורים אבל מצווה אחת היה מקפיד נטילת ידיים בערב חג השבועות עמד קצו לקבל בהמה שנשחטה לנתח ולמכור אותה לכבוד החג והתגלתה טריפה לא ניתן לאוכלה בהסכמת הרב נסע קצו בלבית משגיח כשרות לכפר שהיה ממוקם במרחק מה מעיירה להשיג בשר כשר לחג הקרב ובה יצאו לדרך בעגלה בשעת ערב נתקף הקצב ברעב רצה לאכול את הכריך שהביא עמו אחמים עין החליט לנטות מן הדרך לכיוון היער שם מצויים מקווה מים שבהם יוכל לטול את ידיו משגיח הכשרות התחנן אליו שלא יהין ללכת אל תוך היער בשעה כזו ששוהים שם שודדים הידועים באכזריות ותם הקצו לא שת לדבריו משגיח הכשרות המתין בשולי הדרך ובשעה שהקצב פסע אל תוך היער השמש נעלמה זה מקבר בעקבותיו גם נעלמו לפתע נשמעה צעקה מקפיאה דם מתוך היער והקצב לא שם זעזוע הרב יקא את משגיח הכשרות בלב קודר עלה על הסוס והמשיך אל הכפר לבדו עם שאחר הודיע על התושבים את אשר קרה לו קבוצה גדולה ייצאו לחפש את הגופה ומצאו את גופת הקצה והרוג נטלו כברו בקבר ישראל והנה בליל חג השבועות בעת אשר עסק רבי בריש בלימודו התקשה בהבנת התוספות לפתע הוא הבחין בקצו עומד לנגדו הרב לא ידע שהקצו נרצח והוא בא לכפור בכפ אחר שאל אותו הרב לרצונו אמר לו שאלה יש לי הרב הכיר את הקצב ידע איזה מזג רע היה לו ביקש ממ לסור אמנו בבקשה ולא להפריע בשעת הלימוד אמר הקצב כבוד הרב אני נשלחתי אליך מבית דין של מעלה הרב לא האמין לדבריו אבל הקצה התעקש אמר לו הרב בזאת תבחן אני מתקשה בהבנת דברי התוספות תחזור למקום שממנו אתה טוען שהגעת אליי תשאל אותם מה הפירוש לתוספות אחר כך תשוב אלי להפתעתו המרובה של הרב הקצב חזר אליו כעבור רגע כת עם פירוש נפלא להבנת התוספות ואז האמין לו כי דברי אמת בפיהו ונתן לו לשאול את שאלתו סיפר הקצב הגעתי לשמיים ביקשו מלאכי ש לדון כיהודי שמסר נפשו על קידוש השם כי הוא נהרג בגלל שביקש לקיים מצוות נטילת ידיים מצד שני המקטרגים טענו שהוא סיכן את נפשו לשו והיה עליו להמנע מהאכילה והדבר היה בספק ולא הוכרע מה דינו והחליטו שאני ארד לשאול אותך רבי בריש שתכריע בנידון רבי בריש הכריע שהיה בכך משום קידוש השם עלה הקצו אל בית דין של מעלה אמר להם את ההכרעה והביאו לגן עדן את המעשה הזה סיפר הגאון הרב הונגר זכר צדיק ברכה רבה של קהילת חוג חתם סופר ששמע מדודו הרב ראובן ג זכרונו לברכה שרכש בדמים מרובים את הגמרא שלמד הגאון רבי ברי שנל ובו היייתה הערה אחת ויחידה ביאור על התוספות שמעתי מן ההרוג ואחר כך הוא כתב את כל הסיפור על הגמרא שלו שהוא למד באותה עת הראה לנו מה חשיבותה של מצווה אחת אפילו הם ה מדרבנן וכמה יכולה היא להועיל אפילו לאדם הרחוק ביותר הגאון רבי ברך דוב ליבוביץ' זכר צדיק לברכה סיפר למרן הרב שך זכר צדיק לברכה סיפור מופלא על הגאון רבי דוד טביל ממינסק בעל הנחלת דוד בו רואים ערך של מצווה אחת בודדת הגאון רבי דוד טבל היה רב בעיירה קטנה שחיו שמה יהודים בדקות ולא היה בכוחם להחזיק את הרב ברווח פעמים לא היה בביתו של הרב לחם לאכול וכסף להוצאות שבת פעם באו לפניו שני סוחרים לדון בעסקי מחרם ולאחר שהכריע בניהם לשביעות רצונם אמר להם שמעונה הן יודעים אתם כי מעולם לא פניתי עליכם בבקשה אישית תמיד קיבלתי מכם רק דמה אולם חייב אני לחרוג ממנהגי הרסתי את הבת שלי בשעה טובה ו התחייבתי בנדוניה ין בידי פרוטה לפורטה לכן אני פונה אליכם מבקש עזרתכם תאפשרו לי לעשייה אמרו לו לא נכחד מרבנו נותנים לנו את כסף המעשר מרווח לצורכי צדקה קבועים על ידי הרב של קהילתנו ואילו לרבנו חיייבים לדוג בני קהילתו אמר להם שמעו ב צפר לכם מעשה שהיה פעם נפטר עשיר אחד בדמי ימיו הותיר אחריו ירושה גדולה מלבד הירושה הכספית השאיר אחריו זוג תפילין יקרות ומהודרות מאוד שנכתבו על ידי סופר יראי שמיים מדקדק נפלא בהלכות ולא אוכל נבלות וטרפות הסופר גם היה מקובל גדול וכתב אותם בקדושה ובטהרה בכל הייחודים והכוונות מלבד הירושה הגדולה שהוא הותיר התפילין של עצמן שוות הון עתק באו הבנים לחלוק בירושה והחל ביניהם יקוח מה שובי התפילין כל אחד ביקש לזכות בהן ומוכן ל ר על חלקו בירושה העלו האחים במחירם של התפילין ולא השתוו אמרו מה לנו לריב נמכור אותם ונחלק בינינו בתמורת הסכימו לכך כולם בינתיים ישארו התפילין ברשותם היה להם אח קטן שעמד גיע למצוות במקום לקנות לו תפילין החליטו שבינתיים יניח הא חיתום את התפילין היקרות במיוחס התחיל הנער להניח את התפילין והם נשארו כבר ברשותו גדל והיה לאיש נעשה לסוחר גדול והקפיד להניח אך ורק את התפילין היקרות הללו ולכל מסעותיו בענייני המסחר נטל אותן עמו ושמר עליהם מכל משמר פעם בעיצומו של חורף הוא צרך לסובב בכמה כפרים לרגל מסחרו התאכסן בפונדק דרכים והנה באחד הכפרים התחוללה סופת שלגים ולא היה ביכולתו לחזור אל הפונדק בלן בביתו של גוי בבוקר ביקש תפילין לן ניחם הפנה אותו הגוי לביתו של יהודי יחיד בכפר הגיע לשם ביקש להניח את התפילין שלו נתן לו היהודי זוג תפילין ישנות עתיקות ו דהויות מי יודע מי כתבן בלת ברירה הניח וחשב בליבו כשישוב לפ דק הניח את התפילין שלו אבל הוא נמשך בעסקו כל אותו יום ולא שב אל הפונדק אלא באישון ליל היייתה זו הפעם היחידה שלא הניח את התפילין המהודרות כל ימיו נקפו כל ימיו נקפו ליבו בדבר זה עברו שנים האיש נפטר נקרא להתייצב בבית דין של מעלה ניתן דין וחשבון על כל מפעליו הספרים נפתחו המעשים נזכרו הכריזו עליו קרקפתא דלא מנח תפילה אדם שלא הניח תפילין מעולם אותן תפילין שהניח כל חייו בחזקת מהודרות וקדושות היו למעשה פסולות ונפסק שירד לגיהנום לעולם בעת שהרי בגמרא בראש השנה יוד זן אמרו שכל יורדי הגיהנום עולים חוץ מפושעי ישראל בגופן דהיינו מי שלא הניח תפילין שהגיל קלה והם אינם קלים נבעת היהודי ונחרד בפתע הופיע מלאך זעק הרפו ממנו הרי פעם אחת הוא היה בכפר והניח תפילין כשרות ומה התברר שדווקא אותה פעם בודדת שהוא לא החשיב אותה היא היא שהצילה אותו מגזר הדין הנורא סיים רבי דוד טבל את סיפורו ואמר לו רחב הן אמת אתם נותנים כל ימיכם כספים למטרות קבועות ואתם סמוכים ובטוחים שאלו מטרות צודקות ונחוצה אך מי יודע ייתכן שדווקא נתינתם זו שתתנו לי עתה להשיא את בתי תציל אתכם יותר מכל הנתינות אף אחד לא יודע בסוף מה יעמוד לו ביום הדין אמרו חכמים זכרונם לברכה על הפסוק ואת הארנבת זו יוון כי מעלת גרה היא יש לה סימן טהרה אחת בפה שהיא מקלס את לקדוש ברוך הוא אלכסנדר מוקדון כדב חמי לרבי שמעון הצדיק כשהיה רואה את רבי שמעון הצדיק היה אומר ברוך אדו אלוהי שמעון הצדיק ואת הארנבת זו יוון כי מעלת גירה שמגדל את הצדיקים כאשר ראה אלכסנדר את שמעון הצדיק קם מפניו שאלו המינים מפני יהודי אתה קם אמר להם בשעה שאני יוצא למלחמה דמותו אני רואה נוצח ראשית מלכות יוון הייתה על ידי אלכסנדר מוקדון שכבש מדינות רבות בתקופתו היה שלום בינו לבין העם היהודי והייתה להם הערכה לתורת ישראל וזאת מתוך שהעריך את שמעון הצדיק שבזכותו ניצח בכל המלחמות לאחר מותו נחלקה ממלכתו בן שרי צבעיו לארבעה חלקים אחד משל על מצרים השני על פרס השלישי על סוריה והרביעי על יון ראשי השלטון וראשי הצבא היו היוונים ולכן נקראו בשם מלכות יוון אחד המלכים מבית תלמי שמשל על מצרים ביקש שיתרגמו לו את התורה ליוונית עשה זאת מתוך כבוד גדול לתורה הקדושה ל עם ישראל מדגיש המדרש אבל הגם שיש בו סימן טהרה בפיו תמהו ושקט תשקצנו כמו הארנבת שיש בסימן טהרה אחת ותמ היא ואכן תרגום התורה ליוונית אמנם תרם לבני שאר האומות אולם לעם ישראל הדבר גרם נזק גדול בדרך זה חדרה תרב יוון לתוך עם הקודש והתפשטה בקרב העם עד כדי כך שנמשכו הרבה אחריהם ונהיו מתייוונים ומאבקם נמשך זמן רב עד שלבסוף גזרו רבותינו זכרונם לברכה ואמרו ארור האיש אשר ילמד את בנו חוכמה יוונית ורבותינו זכרונם לברכה ברוח קדשם ראו זאת והביא ינו את ההשלכות שיגרום התרגום והיה דבר קשה בעיניהם כמו יום שעשו בו את העגל כמובא בחכמים במסכת סופרים מעשה בחמישה זקנים שכתבו לתלמי המלך את התורה ליוונית והיה אותו יום קשה לישראל את יום שעשו בו ישראל את העגל שלא היייתה התורה יכולה להתרגל כל צורקה ובתוספות למגילת תענית כתוב וב באלו ימים שמתענה בהם מן התורה בכל המתענה בהן לא יאכל ולא ישתה עד הערב בשמונה בתבת נכתבה תורה יוונית בימי תלמי המלך בחושך בא לעולם שלושה ימים בספר חשמונאים מסופר כצד נגרמה הדרדרות בקרב עמנו והיה בעת האי יצאו אנשים בני וליעל מקרב ישראל ידיחו את עם הארץ לאמור הבה נכרה ברית את הגויים אשר סביבנו כי מאז אשר סרנו מאחריהם מצאנו צרות רבות ורעות וית הדבר בעיני העם וישלחו מלאכים אל המלך ויצב המלך בידם ללכת בדרכי הגויים ובחוקותיהם ויקימו בית משחק בירושלים כמשפט הגויים ולא מלו עוד את בניהם ויעזבו את ברית הקודש ללכת בחוקות ומקרו לעשות הרע בעיני השם ועוד ממשיך שם ויכתוב המלך אנטי וכס אל כל מדינות מלכותו לאמור אך תורה אחת וחוקה אחת לכל יושבי ארצנו ויעזבו כל עמי הארץ את חוקותיה ויעשו כאשר ציווה אותם המלך ויאו גם רבים מבני ישראל ויזבחו לאלילים יחללו את השבת וישלח המלך ספרים ביד הרצים אל ירושלים ולכל ערי יהודה ויצום ללכת בדרכי גויי הארץ לבלתי הקריב עוד עולה ומנחה בקודש ובלתי הסך נסך לאדוני ולהפר את השבתות והמועדים לחלל את המקדש ואת הכהנים ולהקים במות ובתים לאלילים ולהקריב בשר חזיר וכל בהמה טמאה ויצום לבלתי המול להם כל זכר ול שקץ את נפשותם בכל דבר פיגול להעבירה מחוקות אלוהים ולשנות את דרכם וכל איש אשר ימרה את פי המלך מות יומת לכן אמר רבי צדוק הכהן מלובלין זכר צדיק וקדוש לברכה חוכמת יוון הי שיא החוכמות שבעולם כוח טומאת יוון החשיך העיניים של ישראל בגרותם והיה גדול יותר מכל טומאות העמים מה היה יסוד ומקור כוחם זה אלא שהיה להם יניקה מהתורה הקדושה בעת שתרגמו את התורה ליוונית מזה התרגום קיבלו היוונים כוח רב זה הטעם שנעשה חושך שלושה ימים בעולם בעת שתרגמו את התורה ליוונית ככתוב במגילת תענית מובא בשולחן ערוך אור החיים סימן תקע חטא בתות נכתבה תורה ליוונית בחיי תלמי והחושך בא לעולם שלושה ימים בעניין החושך הוא השליטה והנגיעה שהיה להם בתורה הקדושה על ידי התרגום דבר נורא מצינו בעניין שימוש בלשון ארמית בתורה כתוב בספר גליה רזיה בשביל שהביא יעקב אבינו לשון תרגום בתורה שנאמר ויקרא לו לבן גר סהדותא זה לשון ארמית ויעקב קרא לו גלעת בשביל כך באו ישראל בגלות מצרים בדווקא ובספר מדרש תלפיות מביא בשם ספר לב הריה טעם גלות מצרים משום שהביא יעקב לתוך התורה לשון ארמי וזה ארמי עובד אבי רוצה לומר ארמי עובד אבי שהוא צרך לרד למצרים בגלל הלשון הארמי שנכנסה לתוך התורה מדהים עד כאן ישמחו במלכותך שומר שומר שומר שבת בקור עונג שבת ח שומר שומר שומר שבת מקור עונג שבת ע מקדש קדש ש מקדשם מקדשם מקדש שמי שבת אחרי נמכ ים קבל לעשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא לעשות תנה קדוש שעשית רבי חנני שי אומר עש הקדוש ברוך ה ישראל הריני
לילה טוב כבוד הרב אחדשה"ט [בהמשך למה שכבודו מזהיר לברך ברכות בכוונה ולא כחברותא כלפי שמיא... להלן ציטוט מגמרא ברכות לג, ב - לד, א] 'אֲמַר לֵיהּ רַב פָּפָּא לְאַבָּיֵי: וְדִילְמָא מֵעִיקָּרָא לָא כַּוֵּון דַּעְתֵּיהּ, וּלְבַסּוֹף כַּוֵּון דַּעְתֵּיהּ?' אֲמַר לֵיהּ: 'חַבְרוּתָא כְּלַפֵּי שְׁמַיָּא מִי אִיכָּא?! אִי לָא כַּוֵּון דַּעְתֵּיהּ מֵעִיקָּרָא — מָחֵינַן לֵיהּ בְּמַרְזַפְתָּא דְנַפָּחָא (יש להכותו בפטיש של נפחים) עַד דִּמְכַוֵּין דַּעְתֵּיהּ' שאל רַב פָּפָּא: 'מדוע משתקים את הכופל פסוקי פרשת שמע? אולי בפעם ראשונה לא כיון דעתו למה שאמר. והשתא כשכופל כיון דעתו. והשיבו אַבָּיֵי: 'חברותא כלפי שמיא'?! ופירש רש"י: 'חברותא כלפי שמיא' – מנהג שנוהג אדם בחברו ינהג אצל המקום ולא יזהר בתפלתו?! 'מחינן ליה' – כלומר מלמדין אותו שיכוין ומכין אותו אם ירגיל בכך'. [לכתבה: חדש! פרספקס כוונות שם ומלכות shofar.tv/articles/15301].
ב"ה גם לנו קרה אותו דבר עם התרומה ל: 'שופר' בדיוק כמו שהרב פרסם - מרגע שנתנו מעשר 834 כל חודש - זה נכנס ויותר! כשלפני כן גם סכום כזה לא היה נכנס... ברוך ה'! (לקמפיין שופר גדול charidy.com/shofar.tv).
שלום כבוד הרב היקר! ב"ה תרמתי מטר בתשלומים, ואני לא מרוויח הרבה כל חודש. ומאז שהתחלתי לתרום 833 כל חודש - השי"ת פותח לי; 1 . רק תרמתי חודש ספטמבר, חבר נתן 1000, אותו חודש אחותי עשתה לי העברה על 1000 שח, לא בקשתי. 2 . חודש אוקוטבר אחי עשה לי העברה 1000, לא בקשתי. 3 . חודש נובמבר אחותי עשתה העברה 1000. 4 . חודש דצמבר אחי עשה לי העברה 1030, גם קבלתי מענק עבודה 5332. 5 . חודש ינואר אחי עשה לי העברה 1100 שח. 6 . חודש פברואר אחי עשה לי העברה 1600 גם קבלתי מענק עבודה 4400. לפני זה אף פעם אחי לא העביר לי כסף... כל חודש השי"ת שלח לי כסף כנגד אותו חודש ופלוס. וגם הרב אמר: 'שיש לנו זכויות מאז שתרמנו - זה מתחיל לעבוד!'. לפני זה לא היה לי כסף "לזוז" אבל מסרתי נפש ותרמתי וב"ה אני מקבל בגדול. תודה רבה לרב שדואג לנו שיהיה לנו זכויות. תודה רבה לרב שמברך אותנו בכל שעה! תודה לרב שהחזיר אותנו בתשובה! תודה רבה על הכל!!! (לקמפיין שופר גדול charidy.com/shofar.tv).
כבוד הרב היקר לנו מכל יה"ר שהשי"ת יאריך ימיכם בטוב ושנותיכם בנעימים (אמן), רציתי לומר תודה שבזכותכם יכלתי להתמודד עם הצער על פטירת אבי (דום לב, ל"ע) אבי הובא למנוחות בשישי שעבר, אבי ז"ל היה איש צנוע ושקט תמיד דיבר על גדלות השם יתברך, אהב את כלום וכולם אותו, בעשור האחרון התמודד עם מחלת אלצהיימר ובחסדי השי"ת הוא נשאר במצב יחסית טוב תפקודי גם הרופאים התפעלו שהוא לא התקדם לדרגות מתקדמות של המחלה, ברוך השם על הכל, המחלה הצער והביזון זה היה זכות, ובכלל זכות שלא חלילה ידבר נגד כבוד הרב כפי "שחכמולוגים" שקשה להם לקבל את האמת עושים, ומנחם אותי שעכשיו הוא יראה את האמת הצרופה וגם איך ולמה בתו הקטנה כמעט ולא באה לשבתות ובפרט חגים, כידוע קשה המציאות והתמודדויות, מאוד-מאודד!! בשעת הקבורה אמרתי לאבי: 'שאעזור לו ואעשה הכל בשבילו', בלי נדר ובעזרת השי"ת שאזכה לעשות הרצאה לעילוי נשמתו (אמן), בהזדמנות זו רציתי לשתף גם על נשים צדקניות מפז חברה מבאר שבע הכינה לי וילדים לכל השבוע אוכל ונסעו עם בעלה מרחוק להביא לי, חברה מצפון דאגה שיעשו ביום השבעה סעודת אמנים וקדיש בקפז', וזה היה ממש מרגש ומנחם וזה גם בזכות כבוד הרב, מחילה יש לי עוד הרבה לכתוב אבל כבר הארכתי וגזלתי מזמנכם היקר, שבת שלום ומבורך לכם וכל משפחתכם וכל בית ישראל (אמן).
כבוד הרב היקר ב"ה רוצה להודות על ברכת הרב ששומעים אותך בשמים🙌🏽 כמה שעות אחרי שכבוד הרב בירך - התחיל לרדת לי החום…. עכשיו ללא חום בכלל נשארו רק השקדים בגרון (ל"ע) יה"ר שבעזרת השי"ת יעברו במהרה אמן תודה על כל תשומת הלב של כבוד הרב והאכפתיות🌹.
כבוד הרב היקר 🌹בוקר שמח "הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (תהלים קיח, א)🙌🏽 הרגע קבלתי מהעירייה שנתנה דו"ח (ל"ע) לבת שלי מבחינתי על לא עוול, לא רק שיש לרכב 'תו נכה' כי זה חנה באדום לבן, היא גם השאירה המון מקום שמשאיות יכולות לעבור …והם כתבו ״הפרעה לתנועה״ אבל הפקח ה״חוכמולוג״ צילם מזווית לא טובה שהתמונה תראה שהיא באמת הפריעה לתנועה… לא וויתרתי אמרו: 'אין סיכוי שיוותרו!' ב"ה שומעת את 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) בלופ קבוע ברכב גם כשמילאתי ברכב את הבקשה לביטול - השיר התנגן… נסעתי לשם צלמתי בעצמי שוב, מכל הזוויות ביקשתי ממנה שתחנה כמו שחנתה (עשיתי אילוסטרציה -שחזור) והראיתי לעירייה שיש המון מקום הקפתי גם בעגול בתמונה: תראו כמה מקום!!! ב"ה הפלא ופלא תודה להשי"ת ששומר את ממוננו ותודה לכבוד הרב על הכל (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
בוקר טוב כבוד הרב הבן שלי 'מלאכי' מאושפז מאתמול בלילה בבית חולים ילד עם תסמונת דאון עם קושי נשמתי דלקת ריאות ושפעת (ל"ע) אתמול הרבה רופאים מחברים אותו ממכשיר למכשיר והילד מוריד סיטוראציות שמו לו מכשיר חזק מאוד אמרו: 'ניתן לו הזדמנות'... שמתי את השיר שלך: 'עבדו-בשמחה' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) רקדתי שרתי לו וב"ה הסיטוראציות הגיעו ל-96 אחרי שהיו 88 עם חמצן אשמח שהרב הגדול יתפלל על מלאכי בן רחלי יה"ר שהשי"ת הגדול ישמור לי עליו בריא אשמח אם תקליט כי הבן שלי שמע אותך שר ואז פתח עיניים! היה 88 שרים לו עכשיו שוב יה"ר שהכל יהיה תקין ישתבח השי"ת אשרינו שזכינו בגדול הדור שליט"א שמאיר לנו את החושך יה"ר שיהיה רפואה שלימה מהרה ל: מלאכי בן רחלי בתוך שאר חולי עמו ישראל אמן ואנחנו נזמר בתהילים בעבורו בעזרת השם יתברך! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ערב טוב ושבת שלום לרב היקר שלנו! היינו בלי דלק... (ל"ע) כמעט חצי שעה וברוך השם הגענו לבית בבטחה! אחרי תדלוק בסביבת הבית, כמובן! והכל בזכות החיזוק של הרב שליט"א בשירתו של דוד מלכנו בשיר 'עבדו'! ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
חד משמעי - ב"ה זה החזיר אותי לצפיה וסיקור של הסמינרים שהרב היקר העביר בשנות התשעים - אווירה נעימה מאוד ותשובות ברורות לשאלות - זו גם המחשבה האישית שלי: הרב היקר - דרשן בחסד עליון! (בית שמש - שאלות ותשובות עם תלמידי "תיכון הרדוף" 19.02.2025 shofar.tv/lectures/1648).
ישר כח גדול לכבוד הרב שליט"א ב"ה שמענו את ההרצאה לילדי התיכון הרב הסביר כל כך יפה בכל כך הרבה סבלנות "תיכון הרדוף" (781) גימטריה "אַשְׁפֹּת" (781) ונאמר בתהילים קיד, ז: "מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן" יה"ר שבעזרת השי"ת יביאו פירות טובים! (אמן) (בית שמש - שאלות ותשובות עם תלמידי "תיכון הרדוף" 19.02.2025 shofar.tv/lectures/1648).