ספר חשבון הנפש - חלק י'
תאריך פרסום: 18.01.2025, שעה: 19:54
- - - לא מוגה! - - -
נציב יום השם יזכה את חדוה בית יוסף לחזור בתשובה שלמה בשמחה לזיווג אגון וכשר שיהיה צדיק וירא שמיים אמיתי אמן אמן אתם רואים נשים כשרות ומבקשות לא חתיך ולא עשיר ולא בטיח ראה שמיים והכל מה שצריך אנחנו בחשבון הנפש
ספר חשבון הנפש חלק י הקדמה לשלוש הפרקים שלפנינו הנפש הבהמית כ נתנו שיעור כזה בהתחלה אנחנו חוזרים כי זה לפי הסדר ואיין בית מדרש בלא חידוש אז לכן הנפש הבהמית בהמית בהמית בשעה שהא שכטה מכל נדנוד רוח תאווה או צער אז אין לה מהמהלך קבוע של חילוף הרעיונות מה שנקרא מהלך העצלות זאת אומרת אדם קם ליום והנפש הבהמית היא יש לה רגילות של מה היא עושה מהבוקר מה היא מעדיפה מה זה נקרא מהלך של עצלות אין תזזיות פתאום היא רוצה זה על הבוקר וזה למה זה נקרא מהמהלך העצלות כי זה מתהלך מאליו תדיר בלי שום כו ורח כלל במצב כזה יכולה הנפש השכלית לעכב או לשנות על ידי גבורת הרצון שלה ולהשיג את חפצה זאת אומרת אתה יכול על הבוקר כבר עם הנפש השכלית שלך להחליט שאני הולך היום ללמוד כך וכך לעשות כך וכך לזכות את הרבים לעשות כך וכך כי עדיין אין התנגדויות כי ה נפש הבהמית היא במהלך העצלות הרגיל שלה מהלך הקבוע שכל פעם יש כל מיני רעיונות שחולפים אבל שום דבר לא תופס כיוון מסוים במצב כזה יכולה הנפש השכלית לעכב ולשנות כחפצו על ידי גבורת הרצון שלה אבל אין לה כוח מספיק לכבוש אותו דהיינו את את ה נפש הבהמית רק לזמן מועט כיוון שהרצון של הנפש השכלית מתחלש והולך על ידי הטורח ההוא שמתייגים עד שמת יגע לגמרי ואז חוזר מהלך העצלות ושב לתנו הראשון זאת אומרת אם בן אדם קיבל על עצמו נגיד ללמוד ענס את הנפש הבהמית והתיישב ללמוד אז כמובן שבסוף הנפש השכלית הזאת היא בסוף מתחלש יש כאלה כבר אחרי חצי שעה שעה קמים לעשות תי יש כאלה כבר צריכים את הסיגריה ויש כאלה ככה לאט לאט נחלשת זהו אני גמרתי להיום זהו ואז חוזרת הנפש הבהמית במהלך העצלות שלה וכולי אבל יש למעלה מזה יש רוח תאוות שהנפש הבהמית נודדת מפניו תכף כעלי נידף כשמתחילות תעוות הנפש הבהמית יוצאת ממצב של מהמהלך העצלות ואז היא משתנה על פי רוח התאווה שהתעורר ר סתם דוגמה כן לא משהו מיוחד אבל בן אדם ישב ללמוד פתאום מריח ריח של עוגת גבינה זה כבר מספיק שרוח התאווה שלו תגיד אה מי עושה מה עושה כבר בתוך הלימוד הוא כבר חושב איפה זה איך הוא משיג את החתיכה הזאת שהוא רוצה וזה או שהוא מריח נס קפה או שהוא מריח חשל של סיגריות ו עב כל מיני אני לא נותן דוגמאות גסות אני מדבר על דברים קלים אל כך כשעולה ברצון הנפש המשכלת לכבוש אפילו איזו תאווה קטנה מאוד מכל מקום הטורח מרובה יותר מהתור שאני צריך לכבוש את מהלך העצלות של הנפש הבהמית ול כן מתייגע יותר מהר לפי שהרוח הבהמית מתנגדת יותר חזק ממצב של עצלות ואם טבע הרוחות רוח של תאווה רוח של צער מתמידה את התנועה במהלך הרעיונות אז לא יהיה כוח ביצר הטוב ל צח שום תאווה כלשהי אפילו היותר קטנה אלא שמחמת שהרוחות אינן שולטות אל הזמן מה לפי כך יש כוח בנפש השכלית להתגבר עליהן כשהם חלושות וקצרות לכן יכולים לנצח כל מיני רוחות חלושות במקום שאפשר לסור ולהתרחק מהמקום שגורם לעורר את הרוח הבהמית למשל נסביר שנזרעו מן היין ביום הראשון לנזרוטה ברוח תאוותו פוסקת אז זאת אומרת אם אתה מצליח להתרחק מהגורם מהגר שגרם לרוח התאווה להתעורר אצלך אז אתה ניצל ובזה אתה מפסיק את התאווה רחוק מהעין רחוק מן הלב אומנם גם הרוחות החזקות על פי רוב הם נוחות בהתחלה כי הנפש הבהמית אינה רואה אלא בסמוך זאת אומרת אם יש לך מחשבת תאווה אז זה תלוי אם התאווה נמצאת מולך ממש או שהיא בריחוק רק התעורר לך המחשבה לכיוון דבר זה זה לא דומה וכל זמן שהרגשת הגרמה שלה רחוקה קצת אז היא לא יכולה עדיין להשיב את רוחה בזעף ולדחוף אותך לעשות ולקיים את התאווה ועל כן במקום שיכולים להסתלק מפני הגורם הגרמה יכולה הנפש השכלית שהיא כן רואה מרחוק מה התוצאות לנצח בכוח את התאוות היותר קשות כשהם קטנות בהתחלה זאת אומרת אתה כבר מרגיש לאן הנפש הבהמית רוצה לקחת אותך ואז אתה חותך שזה עדיין חלש וזה בריחוק יש לך כוח עדיין ואפשרות לנצח מכל שכן שאתה יכול ותר מהם אפילו בלי טורח בכלל בעוד שלא ראית בעיניים בעיני הבשר הבהמי והיות דבר לא מצוי לפניך אבל מה קורה שאיזה גרמה לעין הרואה פתאום הוא בסמוך מאוד ומעורר את הרוח בכל תוקפות תכף אני לאלא רוצה לתת דוגמאות אתם מבינים לבד שאם מול בן אדם פתאום יש תאווה מולו בדיוק מולו בהתהלכך ברחוב הוא לא התכוון הוא לא כיוון הוא לא כלום אבל פתאום אז א מה עכשיו במצב כזה מה עושים הרי יש לך גם שערות וניסיונות שכוח הגופני שלך הוא יותר גדול בכפל כפלי עם הגבורה שלך גבורת הרצון אפילו שאתה רוצה לא לחטו ולא כלום פעמים שכוח הגוף יותר גדול כפלי כפליים מבורת הרצון ולא עוד אומר לנו המחבר רבי מנדל סטנו אובר זכר צדיק ברכה אלא שאין זריזין מצויין כל כך בדורות שלנו לפני 200 שנה לר אין זריזין מצויים כל כך בדור שלנו לקדם את היצר בעוד שהשעה מוכשרת לכך ומה גם שכוח הרצון בעצמו קטן מאוד אומרת אדם לא הכין את עצמו למלחמות לא לומד את 13 הפרקים לא מחנך את עצמו במידות ולא כלום אז הוא פרוץ לכל סערה שתבוא ואיין לו את הכוחות ואין לו גם את הרצון כל כך הוא לא הכין את עצמו אוי ואבוי אם אני אגיע למצב כזה ו לפי כך הוא אומר היינו ככלי עובד מפני יצר התאוות לולי רחמי השם י ברך שהותיר לנו מנוס על ידי מלאכת החינוך הזאת שאנחנו לומדים ונלמד בעזרת השם שמי שיירצה באמת להתמודד מול כל חטאים ועוונות כל התאוות וכל השגעונות של יצר הרע והגוף יוכל להצליח בעזרת החינוך כדי להבין את הדבר הזה על בוריו אז צריך קודם כל להתבונן ותדעו לכם כל הרגשה קלה שבקלות שנשכחה מן הלב אפילו ברגע היייתה לך הרגשה קלה לדבר איסור לרגע מכל מקום אין זכרה עובד מן הנפש הבהמית לגמרי אלא לעולם משתייר אחריה רשימו בכוח הזיכרון עבר לך בין רגע איזה מחשבה כלשהי של איסור ועל המקום התפטרת מזה תדע לך רושם הזה שעבר לך בראש לא נשכח הוא נמצא ב גר בזיכרון זהו וכש שתתחדש הרגשה זו בנפש פעם שנייה מצטרף הרשימו הישן עמה ומוסיף עליה במשהו וככה בכל פעם שההרגשה היא חוזרת להתגלות מצטרפים אליה כל המשהו ין של הרש שימות הקודמות שנרשמו בזכרונך ומכאן תבין מה כוחו של הרגל לחזק את ההרגשות היותר קלות ואיך מולידים תאווה בנפש הבהמית שהולכת ומתחזקת על ידי ההרגל הארוך יותר ויותר ויותר נגיד בן אדם שהולך לעבודה ובדרך יוצא לו לראות כל מיני דברים אסורים הוא לא לא חפץ בהם אבל זה נמצא מחר עוד פעם ועוד פעם עוד פעם זה יכול להתגבר עד שייעלה ב בעיניו הרצון להגיע לדבר איסור ממה זה היה מרשים ו הקטן עוד אחד ועוד אחד עוד א אני אתן סתם דוגמה כאילו נקייה בן אדם עובר רואה עץ לימונים וואו איזה פירות יפים איזה זה איזה גודל בלי עין הר איזה ריח הוא עובר יום יום עד שבסוף הוא יגיד אולי אני אקח אחד ובסוף הוא יקח אחד תפסתי אחד ככה שנוגע באיזה לימון אז שאלתי אותו מה אתה מחפש אומר ללא ראיתי את זה זה יפה זה יפה כן כבר עומד לתלוש הוא בא מהרחוב בשביל לראות כמה זה יפה ולגעת להרגיש כמה זה יפה לא ידעתי שיופי בודקים על ידי נגיעות זה סתם משהו נקי אני אומר לכם יש דברים לא נקיים כן עכשיו כל זה לא מדובר אלא ב ולות נפש הבהמית בלבד זה בשעה שאתה רק מתעסק בעלמה זה נקרא מעשה ההרגל או שיש לך איזה תאווה מלומדת אבל קסומה בערובה זאת אומרת זה לא משהו שאתה מתכנן עליו בונה עליו או משהו זה כאלה אבל הנשמה השכלית יכולה לחדש בנ הבהמית הרגלים שונים לכוונות מיוחדות יש כוח בנשמה השכלית לקחת את הנפש הבהמית ולהרגיל אותה למה שהיא רוצה עם כוונה מיוחדת ו באופן כזה שיצא מזה תועלת שונה למשל אם נניח אני משנה קצת הלשון שה כי זה לשונות קשים למי שלא רגיל בהם אם נניח כלי זמר שמנגנים מעליהם בחדר של ציפורים ללמד אותם נגינות של בני אדם זאת אומרת אתה אני לא יודע מה הוא כיוון פה כי לפני 200 שנה אני לא יודע אם היה טייפ אבל הוא אומר אם תשים כלי דיבור כן ללמד נגיד איזה תיבות ותשים אותם אצל ציפורים בשביל שהם ילמדו את המילים האלה ויחזרו עליהם כמו טוקי אינסטלטור אינסטלטור אם אתה תלמד אותו הוא יחזור על זה כל מה שיכנס יגיד לו אינסטלטור כן ונים הדיונים הדיונות אז זאת אומרת רואים שאפשר להרגיל את הנפש הבהמית מה יש לציפור אין לו נפש שכלית על ידי הרגל אתה יכול להרגיל אותו את הציפור או ציפורה אין ציפורה יש ציפורה אשתו של משה אבל ציפור זה שם כולל שהוא יוכל לנגן ולצפות בדיוק כמו השיר שאתה שמת ציציציצי ציציצי אז אם אתה יכול להרגיל את הנפש הבהמית של ציפורים כל שכן שלך זה נקרא חינוכים חינוכים זה נקרא חינוכים ואם אתה מוציא את החינוכי לתועלת טובה זה נקרא מלכת החינוך מה שלמדנו פה בינתיים שאנחנו הולכים לעסוק במלכת החינוך להרגיל ולחנך את נפשנו הבהמית למטרות וכוונות טובות וההרגל של עוד קצת ועוד קצת ועוד קצת ועוד קצת יביאו אותנו להתחנך שנשלט על הנפש הבהמית קליל זה המטרה של הספר יש לדקדק עוד במה שנתבאר קודם מהעניין של ההרגשות הקלות אמרנו שההרגשה קלה מתחזקת והולכת על ידי צירוף הרשימות הקודמות ולאו דווקא הרגשה ממש אפילו שלא הרגשת כלום רק יש לך איזה דמות של הרגשה יש לך איזה ציור בנפש גם זה הרשימו הזה מצטרך מצטרף והולך ומעלה אותם כל כך עד שיכולים להיות גרמה לרוחות קשות כבר זה כבר יכול להשתלט עליך ויהיה לך קשה להתגבר לכן צריך ח ממחשבות רעות או מדברים אסורים כי הרהור בהם לרגע פעם בעוד שבוע פעם עוד זה בסוף יביאו אותך כמו שאומרים לטעום מן החטא גם כוחות קטנים שהם בטלים לגבי הכוחות הגדולים גם הם לא מתבטלים נגיד יה לאדם איזה תאווה למשהו ואחר כך בא לו משהו קטן כזה מעין אותו דבר אל תחשוב שזה כלום לעומת מה שהיה לך קודם זה מצטרף גם שום דבר לא הולך ובטל וזה חוזר ונעוריה יכולים כוחות קטנים שבקטנים לגדול על ידי הרגל ארוך ולהתחזק ולנצח את הגדולים שבגדולים שבהתחלה הם היו בטלים כנגדן לגמרי זאת אומרת אם אתה תדחוק את עצמך כל פעם קצת קצת קצת אפילו בקטן תוכל בסוף להתגבר על תאווה גדולה אמרנו דוגמה בשיעור פעם קודם נגיד בן אדם הוא כמו קטר מעשן ואם הוא רוצה להתגבר על התאווה הוא לא יכול בבת אחת להפסיק אז מה הוא עושה אז הוא אומר עכשיו אני כל חצי שעה רק לוקח סיגריות ואם אני אכשל ואקח באחרי 25 דקות אני שם 100 שק לקופת צדקה אז זה יכול לגרום לו לאט לאט להפחיד אז זה בקטנה יש כאלה יתחילו בדקה יש כאלה בשתי דקות יש בחמש יש בחצי שעה יש בשעה יש יום שלם יש שבוע ולהתראות וגמרנו והוא הרגיל את עצמו להתגבר וגם אין לו דרישה ברגע שיש לו החלטה אמיצה והוא עומד בה אכן הוא יכול להתקדם אפילו בקטנה קטנה קטנה עד שלגמרי כמו שאמרתי לכם פעם שביום כיפור קיבלתי על עצמי לא לאכול ולשתות בעמידה כי זה לא דרך ארץ לאכול לשתות בעמידה ומאז לא יודע כמה 20 30 שנה אני תמיד אוכל ושה אפילו דברים קלים לא סעודה כן דברים קלים בישיבה אם אין לי מצב שיש לי מקום לשבת אז אני נשען על מישהו ככה כמי שיושב ומברך כמובן ברשותו אז ככה מתגברים כי לפעמים שש בן אדם תאווה אתה רואה אנשים לוקחים שתייה דר ישר באמצע הרחוב בזה אין להם שום בעיה לא להכול לפני כולם וזה אבל קצת ועוד קצת ועוד קצת זהו נגמר עכשיו הוא מגלה לנו שכוח גבורת הרצון שהיא קטנה לגבי רוח של תאוות קשות זאת אומרת יש לך רצון טוב אבל יש לך תאוות קשות וכרגע הרצון שלך נדחה מפני התאוות הקשות לפי שהרצון שלך בטל כנגד רוח התאווה הקשה אבל מחסד הבורא יתברך שאותו רצון שהוא משהו ביחס לתאווה הגדולה הוא לא מתבטל מן המציאות לגמרי אלא משאיר רשימות תמיד והן מצטרפות עד שבסוף כוח הרצון ילך ויתגבר ויתגבר על היותר קשות שבתאות בסיעתא דשמיא כמובן ואין הדבר הזה תלוי אלא בהתמדה רצופה בהליכת האדם בדרך הישנה כמו שאמרנו טיפה ועוד טיפה ועוד טיפה ועוד טיפה משנים את האדם כמו אבני שחקו מיי אני מדלג על קטע קטן הנפש המשכלת היא בת חורין וברשות עצמה הא יכולה לקמץ ולוותר מכוחה מעט או הרבה בפעם אחת יש לנו בחירה כל אדם יכול לבחור אין מי שאונס אותו ממש הוא יכול לבחור אז הנפש המשכלת בת חורין ברשות עצמה והיא יכולה להחליט לקמץ או לוותר מכוחה מעט או הרבה בפעם אחת נגיד מי שרגיל לשת קילו כל יום כל היום כולו יכול לשת 12 קילו משך שעה אחת ביום לפי כך במקום שהניסיון והגר לחטא הם קצרים וחולפים במהרה אנחנו יכולים להתריס כנגד בכוח יותר גדול בכל פעם שהיא באה כדי להשאיר רשימות יותר גדולות שיתקבצו בזמן קצר לשיעור הצריך לנצח את אותה הגרמה מה שגורם לנו אם אני יכול ללכת שעה זאת אומרת אני יכול ללכת כל היום עם כילו עליי אני יכול להתאמץ ש ב-12 קילו בשעה אחת אני אשא אותם למשל מישהו רגיל לחטו על ידי תאווה מלומדת 10 שנים יכול להזהיר את עצמו ממנה על ידי חינוך של שנה אחת איך שהוא מתכוון להגדיל את כוח התנגדות עטה בשעה אחת של ניסיון באותו שיעור של כוח שהיה רגיל לבלות ב10 שעות של חטא זה מה שאמרו חכמים הבא לטהר מסייעין לו זאת אומרת אותה סיעתא דשמיא מוסיפה או פוחתת לפי הכוונה של מי ששב ועמלו ומסירות נפשו כמה שאתה רוצה לעמול יותר תקבל סיעתא דשמיא יותר בלי בלי סיעתא דשמיא אי אפשר לתגבר על היצר סופר רשע לצדיק ומבקש להמיתו השם לא יעזבנו בידו מתי שאתה מתחיל אתה מקבל סיוע סייעת זה סיוע סיוע זה אומר לא הם עושים לך מהשמיים את כל העבוד אל אתה מתחיל ומסייעים לך כמו אחד קשה לו לסחוב איזה מסע בא מישהו עוז לו מסייע לו אז ככה זה תלוי כמה אתה רוצה לכן יש ברירה ביד המתחנך לבחור לו פסקאות של מוסרים נוחים וקלים כל כמה שירצה ולהתמיד בחינוך שלהם זמן ארוך על ידי כך הם השתרשו יותר בעומק הנפש נגיד אחד דברן אוהב לדבר הרבה לא מפסיק כולם מעירים לו דיי חלס שיגעת אותנו די הוא יכול להחליט שוא מקבל על עצמו כל שעה חמש דקות הוא לא מדבר יפה התקדמות הוא דיבר כל הזמן כמו חדשות בלי הפסקה יכול אחר כך 10 דקות אחר כך יכול לעשות תענית של שעה לעשות תענית עד שיגיע התענית של יום ועד שהוא כבר יראה שאין שום חשיבות בדיבורי סרק כל פתת היה בישין בר מפטה דאורייתא כלל הדיבורים רעים חוץ מדברי תורה מרבה דברים מביא חטא וגם תך המילים שאדם יגיד בחייו ספור מדוד אם אתה מגיע לגמר אתה מת אז לכן עדיף לא לדבר שלא זה יהיה הסיבה שתמות עוד בטרם הזמן שנקצב לך כי גמרת את כל מה שזהו נגמר אז לכן עדיף לדבר קצר ולדבר מצווה וסטו דיבורי הבן דבורים בטילים להגיד דבורים בטילים זה עבירה למה והגית בו יומם ולילה ואם אתה במקום זה מדבר דבורים בטילים אז אתה עובר עברה אז אמרנו שהמתח יכול לבחור לו פסקאות של מוסרים נוחים וקלים כמה שירצה להתמיד בחינוך זמן ארוך וככה השתרשו יותר בעומק הנפש אבל באופן כזה יש חשש אולי הוא ימות בחצי מלאכתו או שיהיה לו ביטולים מחמת איזה דברים ואז תפסיק התמדה יכול להפסיד בזמן קצר את כל העמל מימים ושנים לכן מוב להחמיר קצת את המוסרים לתמוך אותם בכוח למהר להשיג את מבוקשו ולצאת מידי הספקות אבל במשך החינוך במשך מהמהלך החינוך כוח ההתנגדות מתחזק והולך על ידי שתכבוש הו ומשהו עד שגם מי ששב מרגיש את ההתאמצות על ידי החשבון שמתמעט העוונות שלו וזה נקרא מהמהלך התיקון בזה גם מתרבה חשק הנפש הבהמית לוותר מכוח מעט מעט כי למדנו שהיצר הרע שמח שמתגברים עליו האמת שהוא רוצה שיתגברו עליו הוא יודע מה התפקיד שלו התפקיד שלו להכשיר אבל הוא רוצה שינצחו אותו כי זה הרצון האלוקי הוא עושה את הרצון האלוקי אני בא להפריע לך בשביל שתתגבר עליי וברגע שאתה מתגבר עליי אני שמח היצר הרע שמח איפה מצין את זה אצל אברהם אבינו בשעה שאמר השם על יו שהוא ירא שמיים אז יצר הרע התעורר אומר רגע רגע מה עם אברהם אבינו זאת אומרת הוא יודע מי זה אברהם אבינו הוא יודע שאברהם אבינו גרם לעצמו שבצו השם דרכי איש גם אויביו ישלים איתו זה יצר הרע הוא נהיה חבר שלו בגמרא במועד קטן מובא על כמה המוראים תנאים ש השטן היה בא אצלהם מלאך המוות היה מעריץ אותם מעריך אותם וכשהגיעה השעה שלהם היה מתחנן תנו לי לקחת את הנשמה שלכם הוא יודע שהוא לא יכול לקחת להם את הנשמה הוא יודע להעריך אז זאת אומרת כשאתה מצליח גם הנפש הבהמית מתחילה לוותר מכוחה מעט מעט ואתה נכנס למהלך המהירות ואחר כך מהירות מהירות בסיעתא דשמיא אתה מצליח להתגבר דבר ידוע שתפעל נפש הבהמית היא מעוררת מהירות הכוחות ומאמצת שהנפש הבהמית מתפעלת ממשהו אז היא מוציאה לפועל מהר את הדברים דרך משל מי שאיין לו כוח להניף אפילו 40 כיכר בשעת מנוחת הנפש הוא לא יכול להרים 40 קילו נגיד לא יכול אבל בשעה של כעס או שיש לו בהלה הוא יכול להעיף 60 קילו זאת אומרת אצור בתוכנו הרבה יותר כוח ממה שאנחנו משערים בספר הסיים של גיניס יוכיח כמה כוחות יש בבני אדם זה לא ומר אלא אם יוסייף לוותר מכוחותיו עוד יש לחוש לסכנת חייו או לקצת מאיבריו ועל כל פנים הוא יכול להיפסל למלאכה לכן צריך להתעורר תמיד ולהפסיק תמיד בעוד שלא קלו הכוחות עדיין ו צריך להינפש זמן ארוך ולהזין כוח הגוף מן הלב והמוח ולמלאות חסרונו עד שיחזור לאיתנו הראשון זאת אומרת מדי פעם צריך להינפש שלא יאזלו הכוחות לגמרי אבל גם במשך הנפיקה הזאת צריך לא לעזוב את ההרגל לעבוד ולמסע לגמרי כדי לא להצטנן חלש השפעת המוח והלב אלא צריך להתמיד בחיים קטנים לחנך משקיות הלב והמוח ולהוסיף להם שפע כמו עגל שיונק שהוא דש נוגף בכחל אמו בכל פעם בנחת להמשיך ממנה את החלב הוא הביא דוגמה שכבר אמרנו אותה ואני נתקלתי בה ממש שבוע האחרון שאמרנו שיש שני אנשים שהיו מתחילתם יראי שמיים והכל ואחד החליט בבט אחת לקפוץ על הכל וזה פה ושם ובסוף הוא כיוון מאוד מאוד בתפילות ובכל שיכוון כוון ובסוף במקום שם השם היה קופץ לו שם עבודה זרה ובסוף הוא התאבד יש אחד שהתחיל לאט לא לאט לאט לאט ונהיה תלמיד חכם וכתב ספר על שולחן ערוך ושאלו אותו איך הגיע לזה אז הוא אמר הוא הלך מעט מעט הוא אמר כל פעם אני ארכז את המחשבה 10 דקות אחר כך הוא הגיע לשעה ששעה הוא מרכז את המחשבה בעניין מסוים ולא מתנתק לדברים אחרים וככה הוא התגבר וכולי וכולי והגיע עלי מדרגות שבוע צלצל אלי בן אדם ואמר לי שלפני כמה זמן הוא החליט שהוא חוזר בתשובה ב תחת קיצוני מתרחק מאנשים יושב לבד וזה ובוכה בוכה לשם על כל העוונות וזה בסוף הוא גילה שהוא כזה פושט ולא שווה שום דבר והכל עד שמאס בחיים וכמעט לקח את נפשו וביקש שאני עודד אותו וזה מה אני עושה זאת אומרת באמת יש אנשים שמרוב שהם רוצים ולא עושים את זה בדרך הנכונה הם יכולים לקרוס מיצר הרע אומר לו מה אתה חושב את עצמך בתוך כמה כמה כמה אתה כבר רוצה להיות כבר כמה כמה מה מה מה מה איתך מאיפה הגעת מה זה עבודה שלזה זה זה אתה מלא חטאים אתה מלא עוונות שלך אתה מה עשית ואז התנגשות בין הכוונה לטהרה לבין הטומאה שהייתה לו לבין הזה יש לו כוח יותר את ממין להסביר איזה כלים יש לו כבר להתמודד צריך 40 50 שנה של מוסר בשביל שאדם יהיה לו כוח אולי להגיד משהו ליצר הרע להדוף אותו ואתה רוצה ככה בצ'יק צ'ק הוא הדין לתחבולות החינוך כל מידה אמרנו אנחנו לומדים אותה במשך שבוע וי מעוררת תוחלת ממושכה לגעגוע הנפש ואתה אומר מתי תבוא לידי ואימנה כי כשמתחיל שבוע אתה רוצה נגיד לעבוד על מנוחת הנפש אז אתה מחפש איפה אתה תוכל להתמודד עם זה ולהגיע למצב כזה ואז הנפש מזומנת להתפעל בכוח גדול כמה שהתרבו הניסיונות במשך השבוע ככה התרבו הרשימות של התנגדות גבורת הרצון בכוח גדול על הנפש הבהמית וגם בין ניסיון לניסיון כשיש נפיש קצת מתקבץ כוח גדול של התנגדות אבל צריך להיזהר שלא ייחלשו כוחות הנפש על ידי התור אחריו במשך כל ימי השבוע שלא ייבש ממה שהיה קודם על כן נתקנו בכל נפיש של תקופה שלמה כדי שיהיו הכוחות הצרכן למידה אחת חוזרין ונובעים מעט מעט במשך הזמן הזה צריך להישמר מן הרוחות והמזיקים הקשים למידה הזו שאתה עובד עליה ואז ממשיך בחינוך של אותה מידה בדרך אגב דהיינו לא מקשה את העורף נגד השונא בכוח אלא בשעת הדחק אפילו יניח לו ניצוח קל אבל דיי ברשימות הקטנות שאתה מתנגד כל פעם ומשייר אותם ואתה עושה בחוכמה בתחבולה להחליף תורה בפוש פוש דאינו נופש פעם טורח פעם נופש וככה אתה יכול להגיע למדרגה יותר גדולה של חסידות ועל זה אמרו רבותינו יכול אדם לעשות עצמו כמשה רבנו עליו השלום זאת אומרת יכול אדם להכניע את היצר הרע לשבר כל [מוזיקה] תוקפו עד שאפילו אם יטבע איזה דבר הכרחי בשביל בריאות הגוף ימנע משאלתו יתגבר עליו עד שתפסו תאוותו לגמרי ואז ימלא את מחסור הגוף במידה ומשקל על פי עצת הנשמה המשכלת דוגמה לזה הרב שטיינמן אדם ששלט על עצמו לגמרי עשרות שנים הוא לא נשען כמוני עכשיו על הכיסא הוא ישב זקוף למעלה מגיל 100 הוא המשיך עעם זה בעשרות שנים האחרונות הוא אכל רק 50 גרם פירורי לחם הוא לא נהנה בכלל מאוכל איך אפשר להחזיק בן אדם חי צלול עם 50 גרם פירורי לחם תה הוא לא שתה רק מים ובין ארוחה לארוחה לא שתה כלום אין נשנושים זאת אומרת הוא ידע לבטל את הכוח הבהמי לגמרי והשתמש רק עם הנפש הסכת מה הוא מוכן על פי הנשמה המשכלת להכניס לגוף ראה איזה פלא הוא היה בריא בריא למעלה מ-100 בריא נשים לא האמינו איזה לב יש לו כמו בחור צעיר לא שומנים לא כולסטרול לא בטיח לא זה הוא החליט כמה הוא מכניס לגוף לא מה שהתאומים לא הוא לא אכל עוגות בכלל אבל נגיד שהביאו לו משום כבוד או משום לא יודע מה אז הוא יכול לקחת ככה נגיעה בשביל לברך שהכל נהיה בד ברו ולהשאיר את כל העוגה הנפלאה הזאת הטעימה מריחה מבוסמת וכל לא מדבר אליו כן כן אבל רואים שאפשר להגיע מה הוא רצה להיות אתם זוכרים מרכבה לשכינה אז מה יכול להיות אדם מגושם יכול להיות מרכבה לשכינה הוא הייה קרוב וד למלאך הוא לקח את המינימום שבמינימום ההכרחי לקיום הגוף מה הוא היה ככה זה לא יאומן אני בשעה שהוא בא אליי הביתה לי היה קשה לעלות את המדרגות וא עלה אותם בלי הפסקה בגיל 97 ושמתי לו כיסא בכל קומה כי הייתי בטוח שהוא צריך לנוח כל קומה מה זה אין מעלית הוא עלה ברציפות ברציפות למעלה מ-50 מדרגות ברציפות מה זה וזה עם 50 גרם פרורי לחם אז רואים שבן אדם יכול לשלוט לגמרי ש שאלה אם יש לו נפש משכלת נמצא יש כאן ארבעה דרכים במהלך החינוך יש דרך של קדימה יש קיבוץ חיזוק של המשהו משון והמהירות או ההתפעלות של הנפש מכל אחת מאלה יכולים להגיע למדרגת משה רבנו אלא שכל אחת בפני עצמה יש בה מעלה וחסרון לכן צריך לתקן זה עם זה למשל דרך הקדימה היא סגולה יקרה לשמור על הכוחות על ידי שמקדימים לחצוץ בפני התאוות כשהם עוד קטנות זאת אומרת אתה מקדים תרופה למכה אתה מבין שברחוב שאתה הולך יש מראות אסורות אז אתה מקדים תרופה למכה אתה יוצא מוקדם שאין הרבה בעיות או שאתה משפיל את המבטים או שאתה שם משקפיים כהות או אם אתה עם משקפיים מסיר אותם יש כל מיני עצות איך אתה נמנע כי אתה יודע שברחוב שאתה הולך יש דברים שלא טובים אז זה נקרא שאתה מקדים זה סגולה יקרה לשמור על הכוחות שלך כי אתה מקדים לחצות בפני התאוות כשהם עוד קטנות מה הלא טוב בזה על ידי זה אתה גם נעשה חלש ורך לבב לנוס תמיד מפני האויב עוד מרחוק אז אתה אף פעם לא התמודדת ומה יקרה אם הניסיון יבוא אליך מול הפנים בסח הדעת אתה לא מורגל להתגבר מורגל לברוח מה קורה עכשיו ש הסכנה מולך אז בקדימה יש מעלה שאתה מתרחק מבעיות אבל כיוון שאתה לא מורגל להלחם אז אתה יכול ליפול לפי כך צריך לצרף לזה עוד דבר את הדרך של קיבוץ וחיזוק הרשימות דהיינו להרגיל את עצמו לנצח את היצר הרע בראשית התחלת קטנותו ולהתמיד בזה כל משך גידולו עד שיעזור כוח להתגבר עליו אפילו בתכלית גודלו כמו אותו מעשה של בעל האגרוף שאמרנו שהוא לקח עגל קטן מעת גידולו והיה הולך איתו כל היום על הכתפיים ואחרי שלוש שנים כשהוא היה כבר חצי טון טון הוא לקח אותו על כתפיו כאילו הוא עגל קטן למה כי ההרגל שהוא נוסע על כתפיו עגל שמשקלו נגיד 50 קילו אחרי שבוע עלה נגיד ב100 גרם אחרי זה אז זה לא נרגש כל כך ההפרש בין מה שהיה קודם לעוד 100 גרם עוד שבוע עוד 100 גרם וכן הלאה עד שהוא הגיע על גיל שלוש והוא נושא אותו כאילו לקח אותו ביום הראשון כן זה מה שעושים במכון כושר בהתחלה מתחילים עם 10 קילו אחג 20 ויש היום אחד שמרים ח 600 חצי טונה הוא מרים מה הוא ישר התחיל ככה לא הוא התחיל לאט לאט כל פעם מוסיף עוד כמה גרמים עוד כמה זה עוד זה עוד זה עוד זה וככה עד שהוא כבר בשבילו זה אותו דבר אז ככה אם אתה מתחיל להרגיל את עצמך לנצח את היצר שהוא עוד קטן כל פעם בקצת בקצת בקצת גם כשההוא יהיה יצר גדול בסוף אתה תוכל לנצח אותו כמו ההרגל הזה שאמרנו זה נקרא להוסיף לקדימה להוסיף את כוח הקיבוץ שאתה מקבץ את הכוחות מפעם לפעם לפעם לפעם של התגברות על יצר הרע עד שאתה נהיה חזק לעמוד מולו יוסף הצדיק עמד בניסיון הכי גדול ום ועוד יום ברור שביום הראשון היה לו ברור שאסור לו לשמע עלי ולא כלום ולא וברח מהפיתוי ועוד פעם ועוד פעם עד שבסוף בסוף בסוף שזה כבר הולך להתפוצץ כמו שאומרים הוא ברע זהו הוא הצליח אומנם ויפוזו זרועי ידיו זאת אומרת זה היה דבר הו יום בנורא אבל יום ועוד יום במשך שנה הוא הצליח והיה לו כוח גדול לסרב גם בשעה שהיא תופסת אותו כבר וסיפרנו בעבר כן על כמה מה גדולים שניצלו מפיתויים כאלה של אונס ממש כמו בעל הלבושים שסיפרנו כמו הרשש הקדוש בתימן וכמו אחרים שיידעו להתגבר על יצרם השם עשה עמהם חסדים וניסים גדולים והכל ואמרנו אבל על ידי זה מתעכב הדרך הזה במהלך התיקון [מוזיקה] שלו כאותו דרך של קיבוץ בלבד זאת אומרת אם כל פעם הוא מקבץ כוח שהוא תגבר ועוד כוח שהוא תגבר ועוד כוח שהוא תגבר זה יכול לקחת המון זמן זה לא כל יום מזדמן לו אלא הוא כל פעם וזה זמן ארוך ומסוכן בשיטה הזאת למרות שהיא טובה צריך אדם בינוני שלנו כפליים משנות מתוש רם יגיע למדרגה של משה רבנו שהיה בן 10 שנים אבל יש עוד דרך שהא נקראת התפעלות הנפש עם כל תוקף המהירות זה עדיין לא יותר בטוח ולא יותר מהיר מהקדירה הכוחות שהנפש מתרוקנת מהם על ידי הדרך הזה במהרה אינן חוזרים מתמלא אלא אחר זמן ארוך זה מסוכן לפגוע מתוך כך זה מסוכן לפגוע את הפיל הגדול שהמריא עליו לרמוס אותו בזעף כי אם אתה הולך בדרך של התפעלות במהירות תדע לך שזה מסוכן אתה מעמיד את היצר הרע שילחם בך חזק ביותר ובזהב לכן הוסקו מקצת מאלה שמעוניינים לתקן את נפשם להמציא תרופה לכך להתיש את כוח הגוף בעינויים קשים ארוכים וסיגופים אכזריים לשבר את תוקף היצר עד שהגיעו אנשים כבר מתחכמים כא לחבל בנפשם ולסרס את עצמם להנצל ערורי זימה על אלה אומר המחבר אלה הם שותים מה שנקרא בתימנית משיג רחמון ליצלן אבל אנחנו הפעוטות חייבים לטרוח בכל כוחנו להשתמש ב שניה או בשלישית או גם בקישור של כל הארבע דרכים כדי להגיע למדרגה רצוייה לפי השם יתברך בענייננו שזה קדימה קיבוץ חיזוק ומהירות או התפעלות הנפש צריך לשלב את כולם ביחד מה שאין כן במשה רבנו וכל הענקים הקדמונים עליהם השלום הם יכלו להשתמש בד דרך חיזוק של המשהו ועוד משהו ועוד משהו וזה הספיק להם למה כי לגבי עצמם היראה אצלם היייתה דבר קטן מי שמניע אותו כוח היראה אז בהרבה יותר לו קל להתגבר על כל מיני ניסיונות כי היראה זה המחסום הכי גדול מפני עבירות אחד זה יראת העונש שאדם רואה את הגיהנום ממש כאילו אם הוא נוגע באיסור הוא כבר רואה את הגהנום זה יראת העונש עלבי יהיה לנו יש יראת הרוממות איך אני אעשה כזה דבר לקדוש ברוך הוא הגדול שהוא נותן לי חיים ברגע הזה ונותן לי הכל והכל והכל והכל לטובתי ואני אגע במה שהו לא רוצה בפנים שלו בכוחות שהוא נתן לי ואני אעשה את זה לפניו זה יראת הרוממות איך אפשר לעשות כזה דבר מפני כבודו וקדושתו וכולי וכולי וכולי רואים שיש אנשים ש מחללי שבת בפרהסיה אבל כשהם רואים תלמיד חכם עובר ברחוב ום מעשנים סיגריה בשבת הם מסתירים אותה אז יש להם איזה יראת כבוד משהו לא לעשות את זה בפני אנשים שהם שומרי את שבת ותלמידי חכמים והכל אז אם יש להם כבר את זה הם לא מבינים אפילו זה אומר שאם אתה מבשר ואדם מתבייש הוא לא רוצה לפגוע בו אם היית רק מביט קצת למעלה היית רואה איך אתה יכול לפגוע במי שבורא אותך ונותן לך כוחות הרגע מבשר דם שלא עשה לך כלום לא נתן ל כלום רק אתה מעריך את כבודו איך אתה לא מכבד את השם אז מי שיש לו יראה בין כזאת ובין כזאת ועוד אם יש לו את שתיהן אז קל לו להתגבר גם כשיבואו תאבות ודברים אסורים הוא ידחה אותם בכוח היראה שלו כיוון שמשה רבנו והקדמי היהה עוצם רוחב ליבם גדול בגדולת השם יתברך בין נראה בין בסמוך בין בגלוי תחנכו על ידי כך בענווה שלהם שהם כלום מי אני שאני אעיז לעשות וביראה שלהם עד שזה נעשה בשבילה דבר קטן להתגבר על יצר הרע עכשיו לסיכום כל מיני מתחנכים שהולכים בדרך הישרה על מנת ללמוד מהספר הזה ולשנות המידות לטובה ולהשתמש בהם לטובה הם נקרים הבא לטהר והבא לטהר זוכה לסיעתא דשמיא ובפרט חינוך של 13 מידות ו שיש לו את ארבעת המינים בצירוף כל התרופות שאמרנו קדימה וצירוף וקיבוץ ומהירות והתפעלות ועל ידי מעשה החשבונות שהוא כותב כל יום אם הוא נכשל או לא נכשל יש לו סיכום שבועים ויש לו תקופתי אחרי 13 שבועות זה הופך להיות עסק רגיל בשכבו בקומו בלכתו בדרך וזה נותן לאדם שמחה בלב שהוא לא בהמה שהוא לא חי חיי בטלה בהמית אפילו יום אחד הוא לא חי כמו בהמה אלא הוא חי לצורך תיקון נשמתו כמו שאמר הגאון שאדם בא לתקן את המידות ואם לאו אם הוא לא תיקן את המידות למה לא חיים בשביל מה הוא בא בשביל בהמה להיות מתוקה שנת העובד הזה שמתקן את נפשו בלילה ערבה עבודתו ביום וכל חייו ומבלה בנעימים כי הוא עולה ועולה ועולה ועולה ועולה עליו נאמר בהתהלכך תנחה אותך בשכבך תשמור עליך צותה היא תשיחך ישמחו במלכותך שומרי שומרי שומרי שבת קורא נג שבת ישמחו במלכותך שומרי שומרי שומרי שבת קורא עונג שבת [מוזיקה] קש קש קדש שבעי שבת מקדש מקדש מקדש שמי שבת שיהיה לנו שבת שלום בריאות והצלחה בכל אמ אלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה איש ובתו באו וואי ווואי וואי עכשיו מתחילים את הגלות של עם ישראל איך התחילה ועל מה ולמה רני מכוון מקיים מצות חכמים דאורייתא בשמחה דאורייתא גומל נפשו יש חסד דוארית כבד את אביך
מורינו ורבינו הקדוש! נראה שטראמפ (נשיא ארצות הברית) למד מרבנו שליט"א וזורק "מתנות" לקהל 😆! רק שהוא זורק עטים וב"ה רבנו להבדיל מזכה את הרבים עם ציציות, מטפחות וספרים! אשרינו שזכינו ☺️.
שלום וברכה כבוד הרב רצינו להודות לקב"ה ולכבוד הרב על הסגולה של 3 ימים בכותל. לפני כמעט 7 חודשים יהודי ביקש מ-3 בחורים: 'אם הם יכולים ללכת לכותל ולהתפלל עבור משפחתו לרפואה?' וב"ה בעלי היה אחד מהם! ובסוף התפילה גם בעלי התפלל עבורנו לזרע של קיימא - וברוך ה' מאותו זמן התבשרנו בבשורה הטובה! חשוב לציין: שבאותה תקופה רציתי ללכת לעשות בדיקת דם ולבדוק: למה לא נקלטתי? וברוך השם אנו חושבים שבזכות שהלך להתפלל על אדם אחר זכינו. ('כׇּל הַמְבַקֵּשׁ רַחֲמִים עַל חֲבֵירוֹ וְהוּא צָרִיךְ לְאוֹתוֹ דָּבָר, הוּא נַעֲנֶה תְּחִילָּה' בבא קמא צב, א) תודה רבה כבוד הרב על הנהגתך שאתה מנהיג אותנו בדרך האמת (לכתבה: סגולת תהילים שלוש פעמים בכותל: הדרך לפתוח שערי שמים shofar.tv/articles/15333).
מדהים כבוד הרב, ב"ה הסדרה ע"פ הספר חשבון הנפש בפרט פרק יא' (shofar.tv/videos/17645) פשששש ממש מנוחת הנפש!
בוקר אור לרב היקר והאהוב! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת ומיוחדת. (ראש העין - למה משה רבינו היה ענק 19.01.2025 shofar.tv/lectures/1645) רציתי להתייחס לדיאלוג המעניין של הרב היקר עם הגברת האחרונה שדיברה (שב"ה הרב היקר החזירה בתשובה לפני 35 שנה!) להערכתי ה-60 שקלים (לדבריה) לא היוו פקטור בכלל בפירוד זה, אלא הבחירה ללכת לפי האמת המוחלטת - הדבר נשמע די ברור ומובן מתוך דבריה (הרב היקר אומר רק את האמת לפי הכתוב בתורה) ממש מרגש בפעם המי יודע כמה לשמוע על התרומה האדירה של הרב היקר. יום נפלא!!
כבוד מורי ורבי אלופי ומיודעי רציתי לשתף על הסגולה שהארתם בפנינו: קריאת התהילים שלושה ימים רצוף בכותל! ב"ה לקחנו אני ועוד חבר. רציתי לומר: שהתחושה שהתהלכנו איתה, בפרט בכמה ימים שאחרי וגם עכשיו - זו תחושה עילאית! שאי אפשר לתאר אותה. כמה ימים אחרי הקריאה שנינו פשוט הרגשנו כאילו מין אופוריה תחושה, שקשה להסביר שיש לך רק אהבה לכולם, אין לך כעס על אף אחד, שיש בך רק שמחה ואתה מרגיש שזה ממש מתקן בך משהו פנימי ואם אנחנו הרגשנו כך אז אני מתאר לעצמי איזו השפעה יש בשמים לאותה נשמה שעושים את זה בעבורה. אז תודה רבה על הסגולה הנפלאה ונקווה שיזדמן לנו בעזרת השם יתברך לעשות זאת שוב ושוב לטובת גאולת עם ישראל. (לכתבה: סגולת תהילים שלוש פעמים בכותל: הדרך לפתוח שערי שמים shofar.tv/articles/15333).
כבוד הרב שלום וברכה ישתבח הבורא לעד! ב"ה אני על אוזן אחת מתפקד ותמיד חששתי מחולי באוזן הבריאה (ל"G) בבוקר הלכתי לרופא כי כבר שבוע סבלתי מהפרשות מודלקות דמיות מהאוזן ואטימות וטינטון, בקיצור סיוט רע ונורא פחדתי מאיבוד שמיעה כי כמעט 80% בהרגשה שאיבדתי כי שמעתי נורא חלש והרופא הביא אנטיביוטיקה לאוזן אמר: 'דלקת חריפה!' שבוע אני על אנטיביוטיקה מרגיש: 'לא עוזרת!' ואף החריף (רח"ל) הלכתי שוב לרופא הבוקר ונתן 'הפנייה דחופה למיון לאנטיביוטיקה דרך הווריד' ביקשתי מהרב ברכה וברוך השם קיבלתי עם הפנייה לרקוד ולשיר: "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) 15 דקות כל יום התחלתי לשיר במחלקה, ללכת ולבוא עם צעדים קטנים של ריקוד נכנסנו לרופא אמר: 'זה לא 'דלקת חריפה' זה עוד יותר גרוע! זה מירינגיטיס בולוס שפוגע גם בעצב השמיעה ברוב המקרים'... בקיצור אשתי ואני עם מבטים מוצלבים ולא יודעים מה לעשות אמרתי לעצמי: 'כל מה שעושה השם - זה לטובה...!' הפנו לבדיקת שמיעה - שברוך השם הראתה: שאין פגיעה בעצב! רק בתדר אחד וגם משהו קל. קראו לרופא מומחה שבדק שוב את האוזן אמר: 'לא מסכים עם הפיענוח, לא מירינגיטיס בולוס! רק דלקת בשלבי סיום!!' נתן אנטיביוטיקה אחרת ושלח אותנו הביתה תודה להשי"ת! ולשליחו הנאמן הרב אמנון יצחק שליט"א תודה רבה. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
שלום וברכה לכבוד הרב היקר הכרת הטוב אתמול בלילה ביקשתי בהודעה לברך את בני היקר שעלה לו החום והנשימות שלו היו כבדות (ל"ע). היה לילה לא פשוט! ב"ה ב2:36 ברכת אותנו וכוח האמונה בברכת חכמים נתנה לי כוח לעבור את הלילה. ב"ה בבוקר הילד קם בלי חום! ומשתפר היום בהרגשתו. תודה שיש למי לפנות גם בשעה כל כך מאוחרת בלילה יה"ר שהקב"ה ישמח אתכם בכל (אמן).
שלום וברכה לרבינו הקדוש!!! ראשית אומר... עתה ידעתי כי... "תֹּלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִי מָה" (איוב כו, ב) לא רק את הארץ השי"ת תולה, אלא את האדם בכל רגע ממש... ("וּמִבְּשָׂרִי אֶחֱזֶה אֱלוֹהַּ" איוב יט, כו) ואסביר... ביום שני השבוע בס"ד קיבלתי תור לבדיקת עינים שגרתית לאלרגיה או דלקת בשל שימוש בעדשות מגע. בסוף הבדיקה ביקשתי מהשי"ת על בדיקת הרשתית, כי לפעמים מרגישה הבזקי ראיה, לא קבוע ולא יומיומי, עדיף שיבדוק. לאחר בדיקה אמר: שיש חור ברשתית (ל"ע) ואגש למיון סרוקה עכשיו! לא הבנתי במה מדובר... נסיתי לדחות ההגעה למיון והתעקש שדחוף ונסעתי לבית חולים. רופא בשם ענאן (ב"ה הרגשתי בידי אבא שבשמים עם ענני הכבוד, ורבינו הקדוש שלח את השיר "עבדו עבדו..." ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושמעתי את השיר. לאחר ניסיון הלחמה בלייזר שלא צלח הרופא שיחרר וביקש שאגיע בבוקר למרפאות חוץ לצילומים בעין והחלטה באם לנתח... (ח"ו) יום למחרת התיצבתי בבית החולים - במרפאות חוץ לאחר בדיקות מעמיקות בעין הוברר שיש "הפרדות רשתית". כמה רופאים (ביניהם 'נועם' - רופא הבכיר שהתייעצו עמו... - כשליח רבינו בעל הנועם אלימלך זיע"א שלומדת ומלמדת מספרו) בדקו והחליטו לשחרר! ולהזמין אותי לבדיקות שוב למחרת בבוקר... עדיין לא הבנתי את חומרת המצב. נס! השי"ת עמי, איתי שהם משתאים ולא מבינים איך ומה יש בעין ומה לעשות? בערב ראיתי בגוגל על התופעה "הפרדות רשתית" ונבהלתי מהניתוח ומההשלכות שלו, כי אני בתפקיד ברוחניות ובגשמיות איך אעצור הכל??? 'אפילו חרב מונחת על צווארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים!!!' התפללתי, נתתי צדקה, הדלקתי נר לע"נ הצדיקים וביקשתי מבורא עולם: 'העיניים השמורות ומתפללות אליו ב"ה כל יום בתפילה ובתהילים ומזכות את הרבים בשיעורי תורה אתה השי"ת תשמור עליהן' הגעתי יום למחרת ולאחר בדיקות עם רופאים, שליחים טובים מהשי"ת!!! אמרה הרופאה בזו הלשון: 'את מקרה נדיר!' שאלתי: 'למה?' אמרה: 'במקרה כזה אנשים רצים לביה"ח...! אינם רואים.. ואת באת במקריות...' 'מאת השי"ת!' עניתי לה! 'יש קו שחוסם את ההיפרדות' אמרתי: 'זה הקו של השי"ת!' 'וכל זמן שאת רואה אנחנו לא ננתח!!! תהיי במעקב'. רבינו הקדוש אבא שלנו אתה!!! כמה התרגשתי, אמרתי: השי"ת "תֹּלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִי מָה"! וגם אותי שומר ומשגיח כל רגע ורגע ורגע!!! "הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ!!!!" (תהלים קיח, א) ואין לנו מבלעדיו!!! תודה לרבינו על הנהגתך והשגחתך כאבא ממש! מפיח בנו רוח חיים ואמונה! תודה! תודה! תודה! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
הרצאה מ 2019 של כבוד הרב היקר שב"ה מחזקת לנו את הידיעה וההכרה כמה זכינו שהקב״ה זיכנו לדבוק באמת באיש האמת! כבוד הרב מסביר כמה מסוכן מי שיש בו גם מעלות וגם חסרונות... ״משחור ולבן יוצא אפור״ ואלה שיש בהם ״נגיעות״ איך נזהה אותם ואיך מתבטאת התנהגותם... (האדם האפור) הסברים מרתקים! ולעומתם להבדיל, האדם השלם בעל הלב הישר, שניצול מכל נגיעה ופניה כי רק האמת מעניינת אותו! הרצאה מאלפת🌼 תודה!!! יה"ר שתמיד נזכה ללכת לאורו של איש האמת אמן! (טבריה - רבנים באפור 25.09.2019 shofar.tv/lectures/1269).
כבוד הרב צהרים טובים! בשבח והודיה לריבון העולמים על כל הטובות שמיטיב איתנו ובכללם להיות חלק ממשפחת קפ''ז המדהימה!☺️ תודה לכבוד הרב על הברכות! ב"ה לפני כ9 חודשים הרב בירך ל: בן זכר ותרמנו בעצת הרב 180 ל: 'שופר' ארגון להפצת יהדות והתבשרנו שזה בן זכר וברוך ה' הוא נולד! 4 דקות אחרי ברכת הרב הוא יצא ובדיוק בזמן שהוא נתקע קצת... תודה להשי"ת!! תודה שהרב הגיע לסנדקאות בביתנו התרגשנו מאוד!! תודה על הכל!! ותודה לכל הקהילה על נתינה בלתי פוסקת ועל עזרה בכל! ב"ה גב' ס. ו: ב. ד. תחי' תמכו ועזרו עד הלידה המיוחלת ולאחר מכן ארגון ארוחות ולחם לכל יום. ותודה להשי"ת שסייע לנו לארגן את אירוע הברית שעד יומיים לפני האירוע לא ידענו איך נקים אותו... והשי"ת שלח מכאן ומשם וברוך ה' נסגר האירוע בשעה טובה ומוצלחת עם שליחיו הנאמנים שסייעו ועזרו כאילו היה זה האירוע שלהם ממש!! תודה אין סופית לכבודו שכל הזכויות שמורות לכם על ההדרכה בדרך הישר והטוב!! יה"ר שהשי"ת ימלא משאלות ליבכם לטובה! (אמן).
© 2025 כל הזכויות שמורות