ספר חשבון הנפש - חלק ב'
תאריך פרסום: 09.01.2025, שעה: 09:43
- - - לא מוגה! - - -
נציבי יום לעילוי נשמת מאור גוזי בן משה ואמנון בן שלמה מדעי מנוחתם עדן ליאורה חיה בציפור המירה תזכה לבריאות שלמה ואתנה ללא כאבים בחזה ותחזור לאתנה ללא פחדים וזכו היא ואמה לאריכות ימים ושנים מתוך שמחה קדושה וטהרה אמן אמן
ספר חשבון הנפש חלק ב'
הנה מצינו שאף על פי שפלי יוצר בראשית ברוך הוא תחבולות וההמצאות נפלאות ונשגבות ונוראות מאוד בכל חלקי הבריאה בכדי להראות שלמות חוכמתו יתברך ולמלאות כל העולמות כולם מכבודו מכל מקום בעולם הדוממים והצמחים שולטות עדיין מיתה נצחית מוחלטת למעלה מהם ברא עולם המלאכים והרוחניים להיותם עומדים ורואים בשלמותו ונהנים מכבודו תדיר בלי הפסק אלא שעדיין גם הם עלובים קצת שמתפרנסים מקופה של צדקה כבעלי חיים זאת אומרת הם לא פעלו שום דבר ברצון ובחירה והם ניזונים מטובת של הקדוש ברו ברכו כאילו זה מקופה של צדקה כמו בעלי חיים אם לא תיתן להם בעלי חיים שברשותך אז לא יהיה להם אלו ואלו יונקים ממידת הרחמים של עושה צדקות עם כל בשר ורוח דהיינו נעמה דכיסופא זה נקרא לחם שיש בו בושה וכמעט עני חשוב כמת זאת אומרת אם אין מי ש יזון אותך אתה כמו עני ועני כמעט חשוב כמת אבל המטיב העליון בחר לו מביניהם סגולה עוד נשמות בני האדם ומשגר אחת אחת לעולם השפן להתגלגל שם בנפש הבן המית זמן בא זאת אומרת להיות מחוברים הנפש הבהמית והנשמה ביחד לדבקה בדרכיו ולהטיב לברורים בכדי לשוב אחר כך אל ההנאה העליונה הנזכרת בשכר עמלה וזכויותיה והרי זו ניזונת ממידת החסד כמו שאמר הכתוב ולך אדוני חסד כי אתה תשלם לאיש [מוזיקה] כמעשהו חיבה ייתרה נודעת להם לישראל זרע אברהם אוהבו של הקדוש ברוך הוא שנקראו בנים למקום סגולה ש בסגולה שהרבה להם תורה ומצוות מפי הגבורה ממש בכדי להרבות עמלן ולהנעים את שכרן להוסיף על כבודם ולהוסיף על חיבתם עוד זאת אומרת יש דוממים צמחים אלה מתים יש מלאכים שהם ניזונים כמו עניים ותלויים בשם אין להם שום זכויות מצד עצמם הם לא מצוים במשהו שיקבלו עליו שכר עם בחירה אחר כך הוא ברא נפשות בני אדם נשמות שירדו לעולם יש להם את החיובים שבע מצוות בנינו והם מקבלים לפי השכר והעמל והזכויות אבל זה עדיין מידת החסד אבל עם ישראל עם ישראל הקדוש ברוך הוא בחר בהם זרע אברהם אוהבו בנים למקום סגולה ש בסגולה אבל אותנו הוא הפציץ עם תריג מצוות למה הוא אומר כדי להרבות ע מלן שיהיה לנו כל הזמן עמל עמל עמל אדם לעמל יוולד למה ככה הוא ירבה כרן וקיבלנו את זה מפי הגבורה במעמד הר סיני ובזה הוא ינעים את שכרנו ויוסיף על כבודנו ועל חיבת מכל הברואים בעולם עכשיו הנפש הבהמית אין לה שייכות במצוות ואין לה על הנשמה האנושית שהיא רבונה אלא למלות כל מחסורי גופניים בלבד ולשעבד כל כוחותיה היתרים למלכת בעליה זאת אומרת יש לנו נשמה באמית ואין לה קשר למצוות הנשמה הי הריבון שלה הנשמה האנושית הי הריבון שלה האדון שלה אז מה התפקיד של הנשמה הבהמית למלא את כל המחסור הגופני שהנשמה זקוקה כדי להתקיים בתוך הגוף וגם התפקיד של הנפש הבהמית לשעבד את כל הכוחות היתרים שיש לה למלכת בעליה דהיינו להציא להפיק את רצון הנשמה אבל הנפש השכלית צריכה למלכת עבודה רבה יש לנו נפש גם שכלית והיא צריכה לעמול הרבה כדי ללמדה מוסר ומידות שונות כל ימי חייה כמו שלמדנו אתמול בדוגמאות שאפשר להלף בהמות אפילו לפיל שילך על כדור בקרקס אפשר להלף אריה שיפתח את הפה והמאמן יכניס את הראש 30 שנה עד שהוא ינגוס בו בסוף אבל אפשר זאת אומרת אז גם את הנפש הבהמית שלנו הנפש סליחה פה מדובר בנפש השכלית שלנו צריך ללמד אותה מוסר ומידות שונות כל ימי חייו הנפש השכלית צריכה קנע לדעת נפש השפלה ולהיות צוללת במחקרי חוכמת הוללות ושכלו ה שמתוכם תלמד לעמוד על סוף דעתה ולהבחין אמת צריך להסרה בשוטים דווקא ואמת לכבוש בפרח עקשות ה וטיפשות תאוותה זאת אומרת אין ברירה לנפש השכלית למרות שהיא מרוממת בהרבה לאין שיעור מהנפש הבהמית היא צריכה להיכנע להנמיך את עצמה להשפיל את עצמה לתוך הנפש השפלה כדי לדעת מה מה מה היא מושכת כל הזמן להול ולשכל ולעמוד על סוף דעתה להבחין אמת אמת זה מתי מתי צריך לייסר אותה בשוטים דווקא נגיד לקבוע צום לייסר אותה את רוצה תאבות אני ומתי לכבוש בפי רך את העקשנות והטיפשות של התאוות שהיא כל הזמן אומרת אז צריך לפייס אותה לפעמים לומר לה כן כן אנחנו נלך למסעדה וזה וזה וככה לדחות אותה עד שכל מיני דרכים כאלה ולא עוד אלא שהיא משוקעת תמיד בסכנה עצומה לטבוע בנפש התאוות הבהמיות ולהיטמע בקהל הקופים איי איי איי איזה לשונות נפלאים אומר אדם צריך אבל להיזהר אתה עם השכל שלך והנפש השכלית שלך תיזהר אתה נכנס לחקור את הנפש הבהמית ואתה רוצה להתמודד מולה ובדרכים האלה שלמדנו אבל אתה עלול אתה עלול להטמע בתוך קהל הקופים האלה ולטבוע עם התאוות מה זה כופים כופים זה חקיינים איזה למה הוא יש לו ני אין לי למה זה למה זה כולם קופים לא באו מהקופים אחרי שנולדו כבני אדם החליטו להיות קופים מה עושה קוף אתה עושה לו ככה הוא עושה לך גם כן ככה אז ה הוא קנה גם אני קונה הוא רצה א גם אני רוצה הוא הלך אני גם הולך קופים אזנ זה הנפש הבהמית לפי כך כדאי הנשמה האנושית לטול אחר כך לפום צער האגרה בעולם ההשגות או אחרי שיש מלחמה כזאת לאורך כל החיים שצריך לעמוד על דעתה של הנפש הבהמית ולהתמודד איתה ולרכוש מוסרים ומידות כל זה עמל בהגיעה זה כל החיים עד הרגע האחרון אי אפשר לפתוח עד ה אין אין ביטחון עד הרגע האחרון אז כל זה כדאי כדאי הנשמה האנושית היא תטול לפי הצער שהיה לה כמה שהיא התאמצה לשרש את המידות הרעות לדבוק במידות הטובות ללך על פי הפקודות הפיקודים והציווי של הקדוש ברוך הוא יהיה מגיע לה לפי הצער ש הצטערה לקבל שכר בעולם ההשגות הרוחניות טוב אומר לנו המחבר דרך אגב הספר הזה הומלץ להוצאה לאור על ידי רבי ישראל נטר זכר צדיק לברכה נחזור לעניין נפש הבהמית דעתה קצרה מאוד היא צופה בעיני בשר שאינן רואות אלא בסמוך בגלוי ובשל עכשיו זאת אומרת הנפש הבהמית מה שמונח לפניה זה מה שהיא רואה לא רואה את העתיד לא חושבת על העתיד יש עוגה אני רוצה לאכול את העוגה זהו זה המסקנה מיידית נגמר הסיפור לא רגע כמה קלוריות אכלת היום כמה לא זה בריא לא בריא יש לך סוכר אין לך היא רואה רק מה שסמוך בגלוי ועכשיו והיא עובדת עצה לדחות תפל מפני עיקר ו מפני קבוע היא לא עושה חשבונות כאלה מה עיקר מה תפן מה כדאי זמנית מה קבוע היא גם כן מחוסרת גבורה דהיינו אין בגבורה להתעורר משנת עצלות לעסוק באיזה מצוות עשה זאת אומרת היא לא דוחפת היא לא מעוניינת זה לא מעניין אותה הנפש הבהמית להתעורר לעשות דברים שיש בהם מצוות ויש בהם שכר רוחני ועליון וכולי והיא לא מחפשת לעשות מצוות זאת אומרת מי שקשה לו לקום בבוקר הנפש הבהמית שולטת עליו יש לו אחד מש בדוב הדוב יושן חצי שנה יש לו אחד מ-60 בדוב כל פעם הוא מוסיף עוד כמה דקות ם מצטבר לאחד מ-60 בדוב זה הנפש הבהמית שולטת עליו הוא לא רואה מה ההפסדים מה הרווחים מה זה ולא עוד אלא כשמקציפים ופעמיים לאותה מצווה עצמה נעשה לה מורת רוח מה כבר עשיתי את זה עוד פעם די די עשיתי בוא תלמד לא זה כבר למדנו אבל ששיננתם כתוב יש מצווה לשנן לחזור כמה לא לא לא לא לא הנפש הבהמית לא אוהבת לחזור על דברים ולא זה זה כבר עשינו מספיק כשאתה שומע את עצמך אומר אפילו בראש לא ודוחה וזה וזה תדע לך הנפש הבהמית רוכבת עליך דן דק דן אפילו אם מקיצים אותה פעם או פעמיים לאותה מצווה עצמה נעשה לה מורת רוח ולא לקיים מצוות לא תעשה ולעמוד אפילו בפני רוח מצוייה של תאוות בהמיות שזה היצר הרע וכל שכן ברוח שאינה מצוייה שזה נקרא ניסיון אז היא לא עומדת בשוטף כמו שאומרים שזה לא ניסיונות דברים פשוטים ואם בא עוד ניסיון ודאי שהיא לא רוצה לעמוד בזה ולא מעניינה ולא עוד אלא שנכנע ונדחתה היצר הרתך הו מיד יצר השר מסלק אותה ולא נותן לה שום עמידה מולו שאם לא כן היייתה יכולה להשלים קוצר המסי שלה על ידי המלכה מתונה אם לא היה ככה שבאמת היא כל כך חלשה ולא מעוניינת וזה וזה וזה הייתה יכולה להשלים את קוצר המשיג שלה על ידי המלכה מתונה כרגע יש לה קוצר השגה אבל אם זה לא היה ככה שהיה לה קוצר הלכה הייתה יכול להמליך בדרך מתונה כמו מלך ששולט מלך ששולט מתון מטון במתינות לא ממהרת העוגה לפניי אני אומנם מי שאיין בו רוח גבורה לעמוד על נפשו ולקח לו פני להמלכה אין לו תקנה מדברים אלינו אם אנחנו אין לנו רוח גבורה ואנחנו מחליטים להתגבר לעמוד על נפשנו לא להיות נגררים אחרי הנפש השפלה ואם לא יהיה לנו ברוח גבורה לקחת פניי להמלכה גם להתייעצות להתבוננות וגם לשלוט במצב ולא להגרר לא להסחף אין לו תקנה ולפי שאדם מתחילת בריאתו נולד בהמה ממש שכל פעולותיו הם כ מתעסק בעלמה בלי מחשבה בלי ידיעה בלי בירור תינוק מה הוא יודע הוא לא יודע כלום לא יודע מה הוא עושה מה מה השלכות מה יהיה מה טוב מה לא טוב הוא יכול לגעת באש הוא יכול לזה הוא יכול הכל ה יכול ממש בהמה פחות מבהמה בהמה לא נוגעת באש אבל אדם מתחילת בריאתו הוא נולד הוא נולד בהמה ממש עיר פרא אדם יוולד כל פעולותיו מתעסק בעלמה בלי מחשבה בלי דיעה בלי הבנה יצרו הרע הולך ומתגמל יום יום מעת יוולדו עד תום כל שני קטנותו זאת אומרת עד גיל 13 יש לו רק את יצר הרע ועל כן נקרא שמו זקן וכסיל כי הוא מקדים לבוא לפני יצר הטוב שמגיע בגיל 13 אכן אחר כך מתחלת להתגלות ב רוח עצה חוכמה וגבורה דהיינו שהוא נעשה בעל בחירה להתכוון בפעולותיו להשגת איזה תכלית ידוע תמיד יטור בעל בחירה כבר יש לו כוונות הוא יודע מה הוא רוצה לעשות והוא בוחר לעשות את מה שהוא רוצה ומה גם יש לו כבר אפשרות להתקומם קצת נגד רוח תאוות הבהמי ולשהות לא למהר לא בחיפזון עד שמלך על כל פנים ברוח בינתו תחילה לא להזדרז בלי מחשבה איזה חכם הרואה את הנולד להתבונן וזה מתחיל להיות רואה את הנולד במשך הזמן מגיע גם החלק הזה באותו פרק ממש מתחילים ימי הנערות שהיא עת הולדת אותה ההנאה הנעימה לעשות צדקה וחסד עם [מוזיקה] הבריות קודם תינוק מה זה תן לי זה שלי זה שלי תן לי מרגילים אותו ומחנכים אותו תן לי תודה ואז הוא מבסוט שהוא שומע שמודים לו וזה לאט לאט מחנכים אותו נהייה לו כבר הנאה לתת יותר מאשר לקבל ולמצוא קורת רוח להכיר חידושים נפלאים בבחינות היצורים פתאום הוא רואה שהקשר בין בני אדם וזה ופה ושם ן וכח ותן ותן עוד יותר זה נותן לו קורת רוח שמחה הנאה הוא יכול להיות אברהם אבינו בסוף שכל הנאה שלו בעולם זה לתת לתת לתת לתת לתת יותר מלהיות נוטל כמו כלב תביא רק תביא אומרה אם יזדרז לגדל ילד מסכן וחכם הזה בכוח ובחוכמה להגביר חשקו תמיד לראות ולהראות לאחרים את שלמותו יתברך להכיר בטובו ולהטיב לברואיו אזי סופו למרות בקסי הזקן לגמרי ומה גם ללכוד את הפיל הגדול ו להכניעו לעבודתו זאת אומרת אם אנחנו נזדרז לגדל את עצמנו או יעזרו לנו לגדל את עצמנו אם יזדרז לגדל ילד מסכן וחכם הזה מסכן כיוון שעוד לא התנסה בלימודים כדי להתמודד אבל הוא חכם כבר יש לו בחירה ויש לו כוונות הוא יודע כבר מה יותר טוב מה פחות אז אם יזדרז לגדל ילד מסכן וחכם הזה בכוח שיהיה לו כוחות ובחוכמה מאיפה יהיה לו כוח כתומכים בבן אדם ואומרים לו אתה יכול אתה מסוגל זה מתגלים יותר כוחות כמו שהאוהדים של כל ה תחרויות שמעודדים זה נותן כוחות מוציא כוחות יותר גדולים שהם בעצם נמצאים ואתה לא מודע להם ולא מתאמץ להוציאם אבל העידוד והתמיכה והחיזוק וכולא אז זה גורם להגביר את חשקו תמיד גם לראות הוא בעצמו לראות ואחר כך גם להראות לאחרים את מה את שלמותו יתברך כי הוא יודע כבר להבחין כמה השם טוב ומטיב לכל והוא לא רק רואה הוא גם מתחיל להראות לה אחרים ולהכיר בטובות של הקדוש ברוך הוא וגם להטיב לברואיו אדם כזה סופו למרות בכסי זקן לגמרי הוא יבעט ביצר הרע לא יתן לו להתקרב אליו ומה גם ללקות את הפיל הגדול להכניעו לעבודתו זאת אומרת יצר הרע זה כמו פיל ענק שהוא דורס כ כל מה ש יוכל לנצח גם את הפיל הגדול זה מלאך אתה בן אדם אתה תאכל לו אלא שצריך להשתדל קודם לכן למרת את כלי זנו ולהכין עצמו בתחבולות למלחמה מה זה למרט את זה נו לחדד את זה ולהכין תחבולות למלחמה כמו אדם שיוצא למלחמה אתה רוצה לצאת מלחמה תחדד את החרב קידון את כל מה שיש לך ו תכין תחבולות איך אתה ורב לו ואיך אתה מפתיע אותו וזה אז דבר ראשון צריך להום אותו בכוח פתאום ובהלה אתה רוצה לנצח את יצר הרע תבטיח אותו הוא לא מצפה כי אם אתה נותן לו זמן להסביר לך למה וזה וזה וזה וזה זה כמו סוכן ביטוח אם פתחת את הדלת זהו שם לך את הרגל ואחרי זה אתה תעשה ביטוח חיים ביטוח מתים כל הביטוחים אז להום אותו בכוח פתאום ו בבהלה דבר שני גם צריך לגנוב את ליבו בעורמה זאת אומרת אתה אומר לו בטח בטח אתה לא מסרב לו כאילו כאילו אבל אתה משה אותו דוחה אותו בטח בטח וככה מתחמק ממנו ולא עושה בסוף דרך משל מי שהיו שני בניו כעסנים והוא מאיים על הגדול שבהם כמו שאמרו חכמים זכרונם לברכה כל הכועס כאילו עובד עבודת כוכבים הוא מתחיל לחנך את הצעיר על פי דרכו למנוחת הנפש מכאן לסבלנות מכאן למידת מהיות טוב אל תיקרה רע זאת אומרת באים בעורמה שני בנים כעסנים מאיים על הגדול אומר לו תשמע מה שאתה עשית עכשיו זה עבודה זרה כל הכועס כאילו עובד עבודת כוכבים ואחר כך מתחיל לחנך את הצעיר על פי דרכו כן צריך להכיר את האופי של הילד איך איך באים אליו איך מדברים אם באים אליו בכוח לפעמים הוא יכול ללכד נגד אם באים אליו בפיוס באהבה בחיבה בחיבוק אז אומרים לו מנוחת הנפש מה אתה מרוויח מהעצבים מה אתה זה אתה נראה לא טוב כשרואים אותך זה מראה חולשה כשאתה צועק ואתה זה זה מראה חולשה אתה לא יודע להסביר טוב אתה לא יודע להתמודד אז אתה מוציא כוחות כאילו זה לא ככה מנצחים בויכוח ולא בכך ולא משיגים כלום מנוחת הנפש אחר כך מלמדים אותו סבלנות לא לא למ מהר לא עכשיו מחר מחרתיים יש דברים שלא דחוק לא יקרה כלום ולא זה ומכאן למידה של יות טוב אל תיקרה רע למה לך שחס ושלום יקראו לך רע יהיה טוב הטוב הזה יטיב לך משל אחר הטיטול מעניין התמנים גם היו אומרים תותון לעישון לטבק והשכרות הם התאוות המלומדות האלה אנשים מורגלים לעשן ולשתות ככה הרגילו אותם קח סיגרייה אתה רוצה סיגריה אתרצה תשתה בוא הנה כאן אני מוזג לך פשיט דוחפים לו דוחפים לו יצר הרע של השני דוחף ליצר הרע שלך והנה שני אנשים שנשתגע בתאוות האלה מכמה שנים ועתה נמלכו ברוח הבינה מה הם נמלכו מה מה מה החוכמה שפתאום הם מצאו למה להפסיד שהם מכלים את ממונם 25 30 35 שקל קח שטרות של 20 20 גלגל אותם כמו סיגריה שים אותם בפה ותדליק אתה מכלה את הממון שלך אנשים 1000 2000 שק בחודש זורקים אתה מבין בעשן במקום לתת לילדים ספרים חינוך בגדים לאישה לקנות דברים טובים תשמח וכל הבית אשמח לוקח את הכסף ושורף אותו נשכל ולא רק זה מבלין את זמנן מבלין את זמנן זאת אומרת הזמן הולך לבלאי בלא למה מה אומר אני יוצא רגע לעשן מה זה יוצא יוצא מן העולם הזה מפסיד את הזמן היה יכול להרוויח מצוות לה באמצע הלימוד אומר אני חייב לצאת לעשן חייב לצאת לעשן וגם מאבדים את כוחות הגוף והנפש 60% לוקים בסרטן הריאות או בפרט כוח הזיכרון כי אדם ששותה הוא בטח זוכר הכל או איפה אני אפילו לא יודע מאבד את הכל אבל מה הם נמלכו ברוח הבינה ונטלו עצה לדחות את הנאת האבות ההבל האלה מפני ההיזק הברור ושניהם מתגברים עתל לעוזבים באופן מעשי בפועל אלא הראשון משך ידו מהם בפעם אחת ועל כורחו והשני הערים להרחיב הזמן שבין שתייה לשתייה אם היה רגיל כל יום נגיד 10 כוסות אז הוא יורד ולא שותה ברציפות ועושה דחויים וכולי ואחר כך ממעיד גם בכמות ממעט את השיעור של כל אחד ואחת במשהו עד שגברו שניהם על תאוותי הם לגמרי אז מה ההבדל בין שניהם הדבר ברור הראשון הרוויח זמן על ידי שהשיג את מבוקשו מיד אלא שבזבז הרבה מכוח הגבורה שלו השני שמר את כוחו אבל הפסיד את זמנו כל אחד יש לו רווח בהפסד קל לפי כך מישהו זוז וגיבור נהה לו לתפוס דרך הראשון לפי שאין רווח של כוח משהו שווה בנזק הזמן נכון שזה דרש ממנו להתמודד קשה בימים הראשונים בימים הראשונים שאתה מפסיק לעשן או לשתות זה לוקח ממך כוחות כאילו אתה כל הזמן צריך עוד פעם אתה רוצה עוד פעם אתה נלחם עוד פעם אתה אבל בבת אחת זה מכלה את הכוחות יחסית אבל זה כלום אפס אפסים ביחס לרווח הגדול של הזמן שחסכת עד שהתגברת ולא נצרכת יותר זה היה עניין דורות הראשונים דורות הראשונים היה ליבם רחב כפתחו של אולם לראות אתה נולד בהווה כבר בהווה רואים את הנולד ואת הסתום בגלוי גם מה שסתום היו רואים בגלוי והיו גיבורי כוח להלהיב את היראה בליבם בכדי לנצח על ידה את העצלות ואת התאוות ולקיים את כל התורה עם כל פרטי הלו דלא תסור בלי שום סיוע של עזר ותרופה אחרת כמו שאמר הכתוב שויתי אדוני לנגדי תמיד כי מימיני באלמות ומה גם לגבי משה היייתה אפילו היראה עצמה דבר קטן זו הדרך שאני בחרתי אני התחלתי עם השבתי השם לנגדי תמיד ומיד החלטתי בלי לבטים בלי זה שהיינו בסמינרים היו אומרים לאנשים מראש אסור לקפוץ מהר כי נופלים מהר אסור זהזה רק לאט לאט שיקח שנים ואני אמרתי אם אתה יכול לעמוד בזה מיד למה תחכה למה למתוח למה להדליק נר נשמה בשבת ולחתוך את ההדלקה הראשונה אבל להתחייב על אלפי קלות למה הטיפשות הזאת והעבירה החמורה הזאת והעצה המטומטמת הזאת למה למה צריך מפסיקים כי זה אסור ונגמר אתה רוצה למות בתאונת דרכים סקלה זה תאונת דרכים אתה רוצה מישהו מבטיח לך שעד שאתה תגמור להתרגל עם הנר נשמה אתה תחייה מי מחיה זה היו רונים אלא שהיו הדורות מתחלש והולכין עד שבימי חכמי המשנה והתלמוד וזכו להיות ערומים ביראה דהיינו שלא היה כוח גבורתם מספיק עוד והוא צרכו לצרף עמה את העור ולימדו טעם באזהרות מיוחדות כמו שאמרו חמים זכרונם חי וזהיר בשלושה דברים יזהרו בכבוד חבריכם לפי שכל אחד מהמהם תפסו לעיקר את המידות שנדל לו אצל בני גילו ולכן הזהירו אותם אחר כך קמו הדורות המאוחרות מהן הרבה שכבר לא הספיק להם התקנות הראשונות עוד והמציא הוא עניין חשבון הנפש והיא תחבולה יקרה לאדם שכבר נכשל בדבר אחד שחוקק חטאתו נגדו תמיד לעוגמת נפשו ת אומרת כמו חקיקה שלא נמחקת הוא צריך לחקוק את החטא וחטאתי נגדי תמיד לעוגמת נפשו כדי עגם את נפשו ואז לא יחזור לכסלה שוב ועל ידי כך ינצל מ לכשל בהם שנטעו והנה לאותן בעלי המצאה היא של חשבון הנפש היה מספיק עדיין חשבון מחשבי של ראשי דברים והיו שועים שעה אחת שהייתה פנויה להם לחשבון ההוא בכל יום היו מפנים שנה שעה ובשעה הזאת מחשבים בכל הליכותיה במשך כל היום מה עשו מה לא עשו מה צריך לתקן מה לא צריך לתקן וכולי בדורות שאחריהם כבר הוצרכו לרוש מם בספרים ומדור לדור התחילו לפרט חטאם בכתב יותר ויותר עד שלא נשאר להם פניי כבר לעבודה העיקרית מפני המלאכה התפלה הזאת שאינה אלה רק דרך לעבודה זאת אומרת הדורות יורדים יורדים ונחלשים ולא מספיק העצות הראשונות לא מספיק להגיד הזהרו צריך כבר לעשות חשבון שעה כל יום ואחר כך לכתוב ספר על זה ואחר כך להיזהר ושומר אמונים טהרת הנפש טהרת הזה וטהרת הזה ועוד טהרה ועוד טהרה וספר מוסר ועוד ועוד ד אחר כך קמו הדורות האחרונים והתחילו לחתור ולשוב אל העבודה לעבוד את עבודת השם כמו שצריך על ידי שהם יגעו בכל כוחם לחשוב את החשבונות בלילה על מיתתם אחר כך המציאו עוד לפנות להם שעה אחת של זהירות הקודמת למעשה בעת היקיצה מהשינה בבוקר קם בבוקר ואומר ממה אני צריך להיזהר היום שלא ליפול ב ב גד וזה מתי עשו בעת שהקדוש ברוך הוא החזיר את הנשמה מלאה עוז וחדוה והיא פנויה ו מתעלסת להשכיל וטים ברוב הימים נתמעטו הלבבות עוד יותר ויותר עד שאין הננסים של עכשיו סטניסי מן התוכחות יכולים לוותר עוד מגבור הרצון שלהם כלום כל כך את מעטו עד שאין הננסים של עכשיו לא יכולים לוותר עוד מ תגבור את הרצון שלהם כלום לא יכול לא יכול לעמוד בפני הפיתויים והתאוות וכלום וזה בגלל שהם איסטניס מן התוכחות הוא לא יכול לשמוע תוכחת אני לא יכול אני לא יכול לא יכול לשמוע אל תגיד לי מה לעשות בסדר אל תגיד לי מה לעשות אני יודע מה לעשות אל תגיד לי מה לעשות אל תגיד אל תגיד לי מה לעשות אתה שומע אל תגיד לי מה לעשות אל תרגיז אותי אל תגיד לי יש בן אדם אומר לאשתו אם אני לא קם בבוקר שפכה עליי מים שופכת עלי מים הוא קם כועס עליה מה את עושה לא אמרת לה זה הייתה העצה שלך בשביל לקום לא זה שבכה עליך מים כ נדרש מה אתה הוא לא יכול לקבל תוכה של עצמו שהוא החליט שזה מתאים בשביל שיוכל להינצל מהיצר הרע בקיצור אל תגיד לי סטניסי מן התוכחות אני לא יודע אם אתם סטניס אם התוכחות בינתיים אני רואה שאתם דים טובים נחמדים שומעים מקשיבים אני לא יודע אם תשמחו שאני אסיים פה את השיעור או שאני אמשיך אבל לפי מה שנראה לי שזה נראה לכם מספיק נכון כי כן אז לכן אנחנו נודה לקדוש ברוך הוא שלפחות עד עכשיו החזקתם מעמד ונמשיך מחר בעזרת השם שתהיו עייפים פחות טוב קמים בשלוש ללמוד תורה ומתפללים בנץ זה זה קצת קשה א זה מובן בכל אופן אנחנו נודה לשם הכל יודוך הכל ישבחוך והכל והכל יאמרו אין הכל יודוך דש כש [מוזיקה] ישמחו במלכותך שומר שומר שומר שקורא עו ישמחו במלכותך שומר שומר שומר ש שבת עם מקדש מקדש מקדש שביעי שבת מקדש מקדש מקדש שבעי שבת חזק וברוך
מורינו ורבינו הקדוש! נראה שטראמפ (נשיא ארצות הברית) למד מרבנו שליט"א וזורק "מתנות" לקהל 😆! רק שהוא זורק עטים וב"ה רבנו להבדיל מזכה את הרבים עם ציציות, מטפחות וספרים! אשרינו שזכינו ☺️.
שלום וברכה כבוד הרב רצינו להודות לקב"ה ולכבוד הרב על הסגולה של 3 ימים בכותל. לפני כמעט 7 חודשים יהודי ביקש מ-3 בחורים: 'אם הם יכולים ללכת לכותל ולהתפלל עבור משפחתו לרפואה?' וב"ה בעלי היה אחד מהם! ובסוף התפילה גם בעלי התפלל עבורנו לזרע של קיימא - וברוך ה' מאותו זמן התבשרנו בבשורה הטובה! חשוב לציין: שבאותה תקופה רציתי ללכת לעשות בדיקת דם ולבדוק: למה לא נקלטתי? וברוך השם אנו חושבים שבזכות שהלך להתפלל על אדם אחר זכינו. ('כׇּל הַמְבַקֵּשׁ רַחֲמִים עַל חֲבֵירוֹ וְהוּא צָרִיךְ לְאוֹתוֹ דָּבָר, הוּא נַעֲנֶה תְּחִילָּה' בבא קמא צב, א) תודה רבה כבוד הרב על הנהגתך שאתה מנהיג אותנו בדרך האמת (לכתבה: סגולת תהילים שלוש פעמים בכותל: הדרך לפתוח שערי שמים shofar.tv/articles/15333).
מדהים כבוד הרב, ב"ה הסדרה ע"פ הספר חשבון הנפש בפרט פרק יא' (shofar.tv/videos/17645) פשששש ממש מנוחת הנפש!
בוקר אור לרב היקר והאהוב! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת ומיוחדת. (ראש העין - למה משה רבינו היה ענק 19.01.2025 shofar.tv/lectures/1645) רציתי להתייחס לדיאלוג המעניין של הרב היקר עם הגברת האחרונה שדיברה (שב"ה הרב היקר החזירה בתשובה לפני 35 שנה!) להערכתי ה-60 שקלים (לדבריה) לא היוו פקטור בכלל בפירוד זה, אלא הבחירה ללכת לפי האמת המוחלטת - הדבר נשמע די ברור ומובן מתוך דבריה (הרב היקר אומר רק את האמת לפי הכתוב בתורה) ממש מרגש בפעם המי יודע כמה לשמוע על התרומה האדירה של הרב היקר. יום נפלא!!
כבוד מורי ורבי אלופי ומיודעי רציתי לשתף על הסגולה שהארתם בפנינו: קריאת התהילים שלושה ימים רצוף בכותל! ב"ה לקחנו אני ועוד חבר. רציתי לומר: שהתחושה שהתהלכנו איתה, בפרט בכמה ימים שאחרי וגם עכשיו - זו תחושה עילאית! שאי אפשר לתאר אותה. כמה ימים אחרי הקריאה שנינו פשוט הרגשנו כאילו מין אופוריה תחושה, שקשה להסביר שיש לך רק אהבה לכולם, אין לך כעס על אף אחד, שיש בך רק שמחה ואתה מרגיש שזה ממש מתקן בך משהו פנימי ואם אנחנו הרגשנו כך אז אני מתאר לעצמי איזו השפעה יש בשמים לאותה נשמה שעושים את זה בעבורה. אז תודה רבה על הסגולה הנפלאה ונקווה שיזדמן לנו בעזרת השם יתברך לעשות זאת שוב ושוב לטובת גאולת עם ישראל. (לכתבה: סגולת תהילים שלוש פעמים בכותל: הדרך לפתוח שערי שמים shofar.tv/articles/15333).
כבוד הרב שלום וברכה ישתבח הבורא לעד! ב"ה אני על אוזן אחת מתפקד ותמיד חששתי מחולי באוזן הבריאה (ל"G) בבוקר הלכתי לרופא כי כבר שבוע סבלתי מהפרשות מודלקות דמיות מהאוזן ואטימות וטינטון, בקיצור סיוט רע ונורא פחדתי מאיבוד שמיעה כי כמעט 80% בהרגשה שאיבדתי כי שמעתי נורא חלש והרופא הביא אנטיביוטיקה לאוזן אמר: 'דלקת חריפה!' שבוע אני על אנטיביוטיקה מרגיש: 'לא עוזרת!' ואף החריף (רח"ל) הלכתי שוב לרופא הבוקר ונתן 'הפנייה דחופה למיון לאנטיביוטיקה דרך הווריד' ביקשתי מהרב ברכה וברוך השם קיבלתי עם הפנייה לרקוד ולשיר: "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) 15 דקות כל יום התחלתי לשיר במחלקה, ללכת ולבוא עם צעדים קטנים של ריקוד נכנסנו לרופא אמר: 'זה לא 'דלקת חריפה' זה עוד יותר גרוע! זה מירינגיטיס בולוס שפוגע גם בעצב השמיעה ברוב המקרים'... בקיצור אשתי ואני עם מבטים מוצלבים ולא יודעים מה לעשות אמרתי לעצמי: 'כל מה שעושה השם - זה לטובה...!' הפנו לבדיקת שמיעה - שברוך השם הראתה: שאין פגיעה בעצב! רק בתדר אחד וגם משהו קל. קראו לרופא מומחה שבדק שוב את האוזן אמר: 'לא מסכים עם הפיענוח, לא מירינגיטיס בולוס! רק דלקת בשלבי סיום!!' נתן אנטיביוטיקה אחרת ושלח אותנו הביתה תודה להשי"ת! ולשליחו הנאמן הרב אמנון יצחק שליט"א תודה רבה. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
שלום וברכה לכבוד הרב היקר הכרת הטוב אתמול בלילה ביקשתי בהודעה לברך את בני היקר שעלה לו החום והנשימות שלו היו כבדות (ל"ע). היה לילה לא פשוט! ב"ה ב2:36 ברכת אותנו וכוח האמונה בברכת חכמים נתנה לי כוח לעבור את הלילה. ב"ה בבוקר הילד קם בלי חום! ומשתפר היום בהרגשתו. תודה שיש למי לפנות גם בשעה כל כך מאוחרת בלילה יה"ר שהקב"ה ישמח אתכם בכל (אמן).
שלום וברכה לרבינו הקדוש!!! ראשית אומר... עתה ידעתי כי... "תֹּלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִי מָה" (איוב כו, ב) לא רק את הארץ השי"ת תולה, אלא את האדם בכל רגע ממש... ("וּמִבְּשָׂרִי אֶחֱזֶה אֱלוֹהַּ" איוב יט, כו) ואסביר... ביום שני השבוע בס"ד קיבלתי תור לבדיקת עינים שגרתית לאלרגיה או דלקת בשל שימוש בעדשות מגע. בסוף הבדיקה ביקשתי מהשי"ת על בדיקת הרשתית, כי לפעמים מרגישה הבזקי ראיה, לא קבוע ולא יומיומי, עדיף שיבדוק. לאחר בדיקה אמר: שיש חור ברשתית (ל"ע) ואגש למיון סרוקה עכשיו! לא הבנתי במה מדובר... נסיתי לדחות ההגעה למיון והתעקש שדחוף ונסעתי לבית חולים. רופא בשם ענאן (ב"ה הרגשתי בידי אבא שבשמים עם ענני הכבוד, ורבינו הקדוש שלח את השיר "עבדו עבדו..." ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושמעתי את השיר. לאחר ניסיון הלחמה בלייזר שלא צלח הרופא שיחרר וביקש שאגיע בבוקר למרפאות חוץ לצילומים בעין והחלטה באם לנתח... (ח"ו) יום למחרת התיצבתי בבית החולים - במרפאות חוץ לאחר בדיקות מעמיקות בעין הוברר שיש "הפרדות רשתית". כמה רופאים (ביניהם 'נועם' - רופא הבכיר שהתייעצו עמו... - כשליח רבינו בעל הנועם אלימלך זיע"א שלומדת ומלמדת מספרו) בדקו והחליטו לשחרר! ולהזמין אותי לבדיקות שוב למחרת בבוקר... עדיין לא הבנתי את חומרת המצב. נס! השי"ת עמי, איתי שהם משתאים ולא מבינים איך ומה יש בעין ומה לעשות? בערב ראיתי בגוגל על התופעה "הפרדות רשתית" ונבהלתי מהניתוח ומההשלכות שלו, כי אני בתפקיד ברוחניות ובגשמיות איך אעצור הכל??? 'אפילו חרב מונחת על צווארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים!!!' התפללתי, נתתי צדקה, הדלקתי נר לע"נ הצדיקים וביקשתי מבורא עולם: 'העיניים השמורות ומתפללות אליו ב"ה כל יום בתפילה ובתהילים ומזכות את הרבים בשיעורי תורה אתה השי"ת תשמור עליהן' הגעתי יום למחרת ולאחר בדיקות עם רופאים, שליחים טובים מהשי"ת!!! אמרה הרופאה בזו הלשון: 'את מקרה נדיר!' שאלתי: 'למה?' אמרה: 'במקרה כזה אנשים רצים לביה"ח...! אינם רואים.. ואת באת במקריות...' 'מאת השי"ת!' עניתי לה! 'יש קו שחוסם את ההיפרדות' אמרתי: 'זה הקו של השי"ת!' 'וכל זמן שאת רואה אנחנו לא ננתח!!! תהיי במעקב'. רבינו הקדוש אבא שלנו אתה!!! כמה התרגשתי, אמרתי: השי"ת "תֹּלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִי מָה"! וגם אותי שומר ומשגיח כל רגע ורגע ורגע!!! "הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ!!!!" (תהלים קיח, א) ואין לנו מבלעדיו!!! תודה לרבינו על הנהגתך והשגחתך כאבא ממש! מפיח בנו רוח חיים ואמונה! תודה! תודה! תודה! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
הרצאה מ 2019 של כבוד הרב היקר שב"ה מחזקת לנו את הידיעה וההכרה כמה זכינו שהקב״ה זיכנו לדבוק באמת באיש האמת! כבוד הרב מסביר כמה מסוכן מי שיש בו גם מעלות וגם חסרונות... ״משחור ולבן יוצא אפור״ ואלה שיש בהם ״נגיעות״ איך נזהה אותם ואיך מתבטאת התנהגותם... (האדם האפור) הסברים מרתקים! ולעומתם להבדיל, האדם השלם בעל הלב הישר, שניצול מכל נגיעה ופניה כי רק האמת מעניינת אותו! הרצאה מאלפת🌼 תודה!!! יה"ר שתמיד נזכה ללכת לאורו של איש האמת אמן! (טבריה - רבנים באפור 25.09.2019 shofar.tv/lectures/1269).
כבוד הרב צהרים טובים! בשבח והודיה לריבון העולמים על כל הטובות שמיטיב איתנו ובכללם להיות חלק ממשפחת קפ''ז המדהימה!☺️ תודה לכבוד הרב על הברכות! ב"ה לפני כ9 חודשים הרב בירך ל: בן זכר ותרמנו בעצת הרב 180 ל: 'שופר' ארגון להפצת יהדות והתבשרנו שזה בן זכר וברוך ה' הוא נולד! 4 דקות אחרי ברכת הרב הוא יצא ובדיוק בזמן שהוא נתקע קצת... תודה להשי"ת!! תודה שהרב הגיע לסנדקאות בביתנו התרגשנו מאוד!! תודה על הכל!! ותודה לכל הקהילה על נתינה בלתי פוסקת ועל עזרה בכל! ב"ה גב' ס. ו: ב. ד. תחי' תמכו ועזרו עד הלידה המיוחלת ולאחר מכן ארגון ארוחות ולחם לכל יום. ותודה להשי"ת שסייע לנו לארגן את אירוע הברית שעד יומיים לפני האירוע לא ידענו איך נקים אותו... והשי"ת שלח מכאן ומשם וברוך ה' נסגר האירוע בשעה טובה ומוצלחת עם שליחיו הנאמנים שסייעו ועזרו כאילו היה זה האירוע שלהם ממש!! תודה אין סופית לכבודו שכל הזכויות שמורות לכם על ההדרכה בדרך הישר והטוב!! יה"ר שהשי"ת ימלא משאלות ליבכם לטובה! (אמן).
© 2025 כל הזכויות שמורות