ביאורים ומעשים מתוך הגדת הרב שטיינמן על נשמת כל חי - ד | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 19.05.2021, שעה: 07:00
אנחנו ממשיכים בביאורים ומעשים מתוך הגדה של הרב שטיינמן בענין נשמת כל חי
ומחולאים רעים ונאמנים דיליתנו – אנחנו מודים לקב"ה כשמציל אותנו ממחלות רעות מתוך הדברים נראה לכאורה שאחרי שאדם חלה הקב"ה בא ומצילו אבל ח"ו עצם המחלה זה כאילו לא מה' והדבר תמוה רק התרופה מה' והמחלה עצמה אינה ממנו? הלא כתוב (דברים לב לט) אֲנִי אָמִית וַאֲחַיֶּה מָחַצְתִּי וַאֲנִי אֶרְפָּא וְאֵין מִיָּדִי מַצִּיל כעין זה יש להעיר על המשתמע מהפסוק (שמות יח ח) אֵת כָּל הַתְּלָאָה אֲשֶׁר מְצָאָתַם בַּדֶּרֶךְ וַיַּצִּלֵם השם משמעות הדברים שרק ההצלה היתה מאת ה' אבל התלאה מצאתם בדרך הרי גם הצרה וגם ההצלה הם מאת ה'! אלא יש לומר שבפסוק כתוב דבר הנראה לבני אדם ישנם שאמנם מרגישים שהרפואה באה מאת ה' פחות מרגישים שהמחלה באה מאיתו לכן שואלים את הרופא מה הגורם מה השורש של המחלה? ממה זה נובע והרופאים לא יודעים ממה בא סוכרת? ממה בא סרטן ממה בא זה? ממה בא נזלת לא יודעים! למה לא יודעים כי זה לא שורש טבעי אלא זה הכל מאת ה' והוא מגלגל את זה בדרכי הטבע אבל זה הכל מאת ה' גם הצרה וגם הישועה צָרָה וְיָגוֹן אֶמְצָא וּבְשֵׁם השם אֶקְרָא (תהלים קטז ג-ד) כּוֹס יְשׁוּעוֹת אֶשָּׂא וּבְשֵׁם השם אֶקְרָא (תהלים קטז יג) שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי (תהלים כג ד) חֶסֶד וּמִשְׁפָּט אָשִׁירָה (תהלים קא א) גם חסד גם משפט אשירה הכל מאת ה'! הכל מאת ה' אבל בני אדם מצפים מה' רק על הישועות את המחלות הם לא מבינים על מה הם באו? ולמה!
בתנא דבי אליהו בפרק ו' כתוב בזה הלשון : 'אם ראית שיסורים ממשמשים ובאים עליך רוץ לחדרי דברי תורה ומיד היסורים בורחים ממך! שנאמר (ישעיה כו כ) לֵךְ עַמִּי בֹּא בַחֲדָרֶיךָ איזה חדרים? חדרי התורה! צריך להבין: מה הלשון שאומר התנא דבי אליהו אם ראית שיסורים ממשמשים ובאים? איך רואים שיסורים באים? איך אפשר אם באו אז אתה יודע שהם באו אבל לפני שהם באו איך אתה יודע שהם באים נראה לבאר: אומר הרב שטיינמן כגון המחלה הארורה שבתחילה ישנם סימנים שלא מרגישים טוב אח"כ רואים גידול ועדיין לא יודעים מהו צריך לעשות ביופסיה ורק אח"כ מתפרצת המחלה אבל כל השלבים הקודמים מה הם נקראים? יסורים ממשמשים ובאים! ולכן נאמר רוץ ! רוץ מהר לחדרי תורה נמצא שכל היסורים לתועלת האדם הם באים כאיתות כהתראה ואזהרה לעורר אותו בעוד מעוד להצלת נפשו לעיתים מתרגשת צרה על אדם והוא מנסה להתחמק ממנה בכל מיני דברים ! לא כמו שאמרו חז"ל מחפש עצות רפואיות ואחרות צריך לדעת שמצרות אי אפשר לברוח אבל הורו לנו חז"ל לפני שהגיעה הצרה ניתן להימלט ממנה כמו שאחז"ל בסנהדרין מד: 'לעולם יקדים אדם תפילה לצרה!' זאת אומרת שלא תבוא להתפלל תמיד שלא יבואו עליו צרות להתחנן לפני ה' ולפיכך מקבלים את אותם היסורים שבאו לאותת ולהזהיר מה שיש להקדים תפילה לצרה נראה שהרי לא עלינו ישנם כל כך צרות בעולם ואם היה צורך להתפלל כנגד כל אחת מהן יכלה הזמן והם לא תכלינה! לכן מתפללים מראש כנגד כל דבר שיש בו חשש שמא הוא עלול להגיע! אז רואים שחז"ל נותנים לנו עצות ומסבירים לנו גם את המצב אין דבר כזה שיסורים באים סתם וגם לא לחשוב שהיסורים זה דינים סתם זה חסד שאין כדוגמתו! שמידעים את הבן אדם חברת חשמל לא מנתקת חשמל מיד שולחת לך טופס אדום ואומרת התראה לפני ניתוק! אז זה מתחשבים אומרים לך תשמע יש חוב אתה לא משלם!! לא תקבל חשמל. אתה עובר עבירות אתה לא שם לב! שולחים לך איתות יסורים ממשמשים ובאים בשביל להודיע לך תזהר! אתה לפני ניתוק אם הוא מבין הנה מה טוב אם הוא מחפש תרופות אז הוא לא הבין! טיפש יעשו לו ניתוק... חכמים אומרים יש עצה! לרוץ לחדרי תורה למה? התורה מגנא ומצלא! ועם גמ"ח אז אתה מוגן.
שאלו את הרב שטיינמן: נדיב רוצה לתת תרומה נכבדה ועומדות בפניו 2 אפשרויות; או לתרום לרכישת אמבולנס או לתרום לארגון שעוסק בחיזוק 'שמירת הלשון' מה עדיף? שיתן לשמירת הלשון! ואז לא יצטרכו אמבולנס. כי בהכרח יש פחות צרות בכלל ישראל אם לא מדברים לשון הרע לכן עדיף לתת לארגון של שמירת הלשון.
באחד השיעורים סיפר על שאלה שנקרתה לפניו באותו שבוע וביקש מהמשתתפים שיביעו דעתם: חולה מסוכן זקוק לניתוח הציעו לו 2 אפשרויות; רופא א' גדול מומחה בעל שם בין לאומי אבל אדם בעל גאוה סרוחה מתנשא עד כדי כך שאי אפשר לשוחח איתו אפ' שיחה פשוטה שהחולה והמשפחה זקוקים כדי להרגע! אפשרות שניה רופא בינוני טוב מאוד אבל בן אדם טוב נעים הליכות אפשר לשוחח איתו כדבר איש אל רעהו! את מי להעדיף? אז הוא שואל את הציבור: מה אתם אומרים? כולם אמרו לו: ודאי שהרופא הבכיר עדיף כי עליו אפשר יותר לסמוך מבחינה רפואית! מה שהוא מתנהג לא כראוי – מה לעשות? ממילא 'טוב שברופאים לגהינום!' והיה שמה עוד יהודי תלמיד חכם וגם עסקן רפואי והוא אמר: 'ההפך! צריך לקחת את הרופא השני – כי על בעל גאוה אמר הקב"ה: 'אין אני והוא יכולים לדור בכפיפה אחת!' ואם כן איך אפשר לנתח כשהקב"ה לא נמצא עם הרופא בחדר הניתוחים הרופא אמנם גדול אבל הקב"ה לא יהיה שם!' ועל זה יש לי קושיא, מה הקושיא? אז איך הוא נהיה גדול ומפורסם ומנתח גדול ומצליח בכל הניתוחים עד שהוא קיבל את השם? אם ה' לא היה עמו תמיד וה' מתעב אותו אז איך הוא בסוף הצליח? וקיבל את השם הזה של המנתח הגדול ביותר וגם הרב חיים גריינימן שאלו אותו פעם: מה לקחת מוהל מומחה? או מוהל ירא שמים? אז הוא אמר: 'מומחה!' מכל מקום הרב שטיינמן בסוף אמר שאם זו הוראה לתמיד אז זה לא הוראה לתמיד אז צריך לשאול כל פעם מחדש! שיש ניתוח ויש שאלות מסוג זה צריך לשאול מחדש זה לא הכרעה שתמיד יהיה או כך או כך.
ומחלאים רעים - אחד מראשי הישיבות נכנס לשאול בעצתו של הרב אודות תלמיד חרוץ ובעל כשרון חריף ומיוחד! אולם כגודל חריפותו גודל גאוותו!! בעקבות מידת הגאוה המגונה שתפסה בו שילטון אף אחד מתלמידי הישיבה לא הסכים ללמוד איתו חברותא וכך הלך ונהיה בודד מבחינה לימודית וחברתית ועדיין הרקיעה שחקים גאוותו שאל ראש הישיבה את הרב: 'מה לעשות? כיצד לפתור את הבעיה הקשה הזו! הלא אם לומר לבחור עצמו שיבחין בתוצאות גאוותו?' השיב לו הרב: 'לגאוה אין תרופה!' הוסיף ושאל: אם כן מה לעשות? אמר לו בהחלטיות: לגאוה אין תרופה אין מה לעשות! פלא פלאות אורחות צדיקים מביא איך לטפל בגאוה רבינו הרמב"ם מביא איך לטפל בגאוה יש שער הענוה יש כמה שערים שאפשר איתם לעבוד אבל הרב אמר: לגאוה אין תרופה! אבל זה על דרך בדרך כלל כי רוב האנשים לא יכולים להתנתק ממנה באמת אפשר! אבל זה עבודה של שנים!! עבודה של שנים מי שמרגיש שיש לו גאוה ומגיע לו משהו- בעיה! בעיה לשחרר אותו מזה אפילו אנשים 'אפסים' אפסים גדולים לא אפסים קטנים אפס קטן אין לו מה להתגאות אפס גדול הוא אפס גדול!! הוא לא סתם אפס יש לו מה להתגאות כי הוא אפס 'גדול' אפי' באפס גדול אפשר להתגאות... זה כמו שנים שעבדו בעירייה בפחי הזבל ואחד עמד והסתכל איך אחד מביא את הפחים ואיך אחד לוחץ על הכפתור והיה מסתכל על זה שלוחץ את הכפתור וזה שמביא את הפחים אמר לו: אל תסתכל עליו גם אני לפעמים לוחץ פה... אפ'י בזה יש גאוה! זאת אומרת אנשים גאוה להוציא מהם? זה לא כל כך פשוט! אבל צריך עבודה עבודה עבודה! 'מאוד מאוד הוי שפל רוח בפני כל אדם!' אבל זה נושא לשיחה אחרת.
ולא עזבונו חסדיך – חסדי ה' לא תמיד נראים לעין לפעמים הם באים מתוך צרות ויסורים ואנחנו עלולים לטעות ולפרש שלא מדובר בחסד ה' לכן צריך להתחזק ולחשוב תמיד שגם אם יש קשיים אין זה אלא חסד ה'! כתוב בגמ' במגילה יא: 'ושמואל אמר (ויקרא כו מד) לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם; לא מאסתים בימי יוונים ולא געלתים בימי נבוכדנצאר לכלותם בימי המן. ולכאורה הדברים תמוהים! אומר הרב: הלא באותם ימים כל כך הרבה נשחטו נשרפו מתו! במיתות משונות!! זה לא נקרא מאסתים?! זה לא נקרא געלתים?! אמנם אח"כ היה נס! אבל בשעת הגזירה היה ממש מאסתים!! אלא שלכל דבר ולכל תקופה יש נסיון מי שמתחזק בכל הכוח ועומד בניסיון התקופה שלו קומתו הרוחנית גדלה עשרת מונים! לעומת מה שהיתה גדילה אלמלי הניסיון כל גדולתו של מרדכי באה לו רק מפני שעמד בניסיון של התקופה שלו ש'לֹא יִכְרַע וְלֹא יִשְׁתַּחֲוֶה!' (אסתר ג ב) גם מתתיהו ובניו זכו למה שזכו מפני שעמדו בנסיון שהיה בדורם! רבים התיוונו והם קמו למחות!! לכבוד ה' ותורתו ויצאו במסירות נפש להגן על קדשי ישראל מסירות הנפש העלתה אותם לדרגה של מתתיהו ובניו שהם סמל ודוגמא לדורות לפי זה מבואר: שכל הקשיים שהיו לעם ישראל בכל הצרות אינם בגדר מאסתים! שהרי הדבר נועד לשמש אמצעי לעליה למי שיעמוד בניסיון ויגיע לדרגות עצומות!! כמו מרדכי ומתתיהו כשאנו נתונים ח"ו בצרה אין הפירוש שהקב"ה זנח אותנו ח"ו! אלא רצון ה' בזה: שננצל את הנסיון כדי לעלות ולגדול! אכן חסד ה' הוא!!
על כן אברים שפילגת בנו – אם אדם מתבונן בתפקוד אבריו ההתבוננות הזו היתה צריכה להביאו לאמונה חושית! כמו שמאריך בעל חובות הלבבות בשער הבחינה פרק ה' המציאות היא שהרבה רופאים אינם מאמינים בבורא יתברך – רשעים ארורים! אף על פי שרואים מידי יום נפלאותיו!! מסופר על א' מגדולי הרופאים שנשאל על ידי הרב שך זצ"ל, שאל אותו תגיד לי מה אתה רואה בלב? אז הוא ענה: שהוא רואה מכונת שאיבה משוכללת!.... במקום להתפעל מפלאי הבורא הוא רואה רק משאבה – מטומטם! למה? אומר הרב שטיינמן: 'כי כשהשכל עקום - לא רואים כלום!' עינים להם ולא יראו! איך יכול להיות עקום כזה בן אדם? איך יכול להיות הרי ממה נברא המשאבה הזו? מטיפת זרע! מליונית שהתפתחה והתפתחה ועשתה את כל המערכת הזו של עולם ! עולם קטן!! עם משאבות כמו שהוא קורא לזה ועם נימים ועם גידים ועם גולגולת ועם שינים ועם אף ועם עינים ועם אזנים והכל והכל!! וכל זה אתה רואה רק משאבות פה – הא? איזה טומטום! איך אנשים יכולים? הרי כשהם רואים לב מלאכותי איך הם מתפעלים! לב מלאכותי!! ומכונה שעושה את הפעולה של הלב פיש! איזה התפעלות וזה ממה עשוי? מדם! מנוזלים ממה זה עשוי? ואיך זה נהיה ומי יצר את זה ועם כל התאים וחדרים והכל! יציאות כניסות [פימפומים] וזה עובד 100 שנה! בלי תקלות 100 שנה בלי תקלות!! איפה יש מנוע כזה? אפי' ברולסרויס אין דבר כזה! שום דבר ומה זה סוחב? אתם יודעים מה זה? שבמשך חייו 70 שנה של בן אדם הכוח שהפעיל הלב יכול להרים את מגדל אייפל! כמה פעמים ולהוריד!! הכוח – הכוח שהפעיל הלב כן לשאוב את הדם ולשחרר לשאוב ולשחרר מה זה? לא יאומן כי יסופר! 'משאבה משוכללת...' – טומטום!
אברים שפילגת בנו – כשרואים אדם שנשבר לו אבר יד או רגל 'אוי! מרחמים עליו בטח זה כואב לך! איי!!' אבל כשרואים שאדם עובר עבירה לא מביטים עליו ברחמים ועבירה היא יותר גרועה מכל המחלות! אף אחד לא מרחם עליו: 'אוי יויוי דיברת בקדיש! אויויו!' שום דבר! שום דבר אם רואים אדם שרוצה לאבד את עצמו לדעת – משטרה מכבי אש כולם אנשים עומדים לא ! לא חכה רגע אל תעשה .... רואים אותו נוסע עם מרצדס בשבת – שום דבר! אף אחד לא עוצר ואומר תעצור אתה הולך למות גיהנום !... שום דבר ובבית כנסת מזמינים 'זמר פסול' מחטיא הרבים! ירבעם בן נבט מזמינים אותו פרשת שבוע הפטרה חזן (מוחאים לו כפים) והוא גדול העבריינים ואף אחד לא רואה בזה שום דבר של בעיה זה מתאבד ומאבד את כולם לדעת! ואף אחד לא אומר מילה אנשים לא מאמינים בכלל בתורה! הם לא יודעים בכלל מה זה תורה! נשבר לו רגל? אויויו! מסכן בטח חודש חודשיים שלוש לא תוכל... מה יהיה עם עבודה?!... איזה דאגות! כבר נכנסים לו לקישקע' כבר קשה להם מאוד מאוד! עובר עבירה? כלום גורניש'ט! אז בואו תראו מה ההבדל בין המרצים החדשים לחפץ חיים; מה קורה עם מרצה חדש? אומר לך: 'תדליק נר נשמה! ותמשיך לחלל שבת!! זה אתה מקטין... אתה מקטין וה' שמח הוא רוקד הוא רואה שאתה מעשן סיגריות – אבל עם נר נשמה? אין! אין, הקב"ה מתפעל אומר: 'בשביל זה – אני אביא את הגאולה!...' מה זה? לא יאומן! אבל תשמעו את החפץ חיים זצ"ל מה הוא נהג לעשות; מסופר שאדם עשיר נתן לו נדבה לישיבה אח"כ התחיל החפץ חיים לבכות! לקח את היד של הנדיב תפס אותה בשתי ידים ככה ואמר: 'אוי! אוי!! כזו יד זהב – תשרף בגיהנום!!! אוי! אוי!! אוי!!!' התחיל לבכות בוכה! הוא הרגיש שהיד הזאת היות שבעליה מחלל שבת – תשרף בגיהנום עם כל הנדבות! והוא בכה על זה וככה הוא החזיר אותו בתשובה! הוא לא אמר לו: 'קח נר נשמה...' הוא ליטף לו את הידים: 'חבל על ידים כאלה שהם של זהב! נותנות זהב לישיבה והכל – אבל הם ישרפו בגיהנום!' ככה הוא החזיר אותו בתשובה – פנאטי! הא? הוא לא זמירי... פנאטי! 'קיצוני ראדיקלי...' ראדיקלי קיצוני - כן! אייי....
החפץ חיים ראה בחוש! שהבן אדם הזה כבר נשרף בגיהנום!! לא יעזור לו שום דבר – מחלל שבת? ישרף בגיהנום! אז הוא רואה את זה בחוש זה לא אנחנו יודעים ידיעה שבן אדם שמחלל שבת ואנחנו מתייחסים אליו... הוא ראה אותו כבר גחלים! הוא ראה אותו כבר גחלים!! ואנשים רואים אנשים מחללי שבת ואין להם שום בעיה עם זה אין להם כלום! 'אחלה בן אדם אני אומר לך לב זהב הלואי כולם היו כמוהו אחלה בן אדם!' האחלה הזה יעשו ממנו גחלה!!
לשמיעת שיעור זה ושיעורים אחרים בטל' 02-3724787
לילה טוב כבוד הרב אחדשה"ט [בהמשך למה שכבודו מזהיר לברך ברכות בכוונה ולא כחברותא כלפי שמיא... להלן ציטוט מגמרא ברכות לג, ב - לד, א] 'אֲמַר לֵיהּ רַב פָּפָּא לְאַבָּיֵי: וְדִילְמָא מֵעִיקָּרָא לָא כַּוֵּון דַּעְתֵּיהּ, וּלְבַסּוֹף כַּוֵּון דַּעְתֵּיהּ?' אֲמַר לֵיהּ: 'חַבְרוּתָא כְּלַפֵּי שְׁמַיָּא מִי אִיכָּא?! אִי לָא כַּוֵּון דַּעְתֵּיהּ מֵעִיקָּרָא — מָחֵינַן לֵיהּ בְּמַרְזַפְתָּא דְנַפָּחָא (יש להכותו בפטיש של נפחים) עַד דִּמְכַוֵּין דַּעְתֵּיהּ' שאל רַב פָּפָּא: 'מדוע משתקים את הכופל פסוקי פרשת שמע? אולי בפעם ראשונה לא כיון דעתו למה שאמר. והשתא כשכופל כיון דעתו. והשיבו אַבָּיֵי: 'חברותא כלפי שמיא'?! ופירש רש"י: 'חברותא כלפי שמיא' – מנהג שנוהג אדם בחברו ינהג אצל המקום ולא יזהר בתפלתו?! 'מחינן ליה' – כלומר מלמדין אותו שיכוין ומכין אותו אם ירגיל בכך'. [לכתבה: חדש! פרספקס כוונות שם ומלכות shofar.tv/articles/15301].
ב"ה גם לנו קרה אותו דבר עם התרומה ל: 'שופר' בדיוק כמו שהרב פרסם - מרגע שנתנו מעשר 834 כל חודש - זה נכנס ויותר! כשלפני כן גם סכום כזה לא היה נכנס... ברוך ה'! (לקמפיין שופר גדול charidy.com/shofar.tv).
שלום כבוד הרב היקר! ב"ה תרמתי מטר בתשלומים, ואני לא מרוויח הרבה כל חודש. ומאז שהתחלתי לתרום 833 כל חודש - השי"ת פותח לי; 1 . רק תרמתי חודש ספטמבר, חבר נתן 1000, אותו חודש אחותי עשתה לי העברה על 1000 שח, לא בקשתי. 2 . חודש אוקוטבר אחי עשה לי העברה 1000, לא בקשתי. 3 . חודש נובמבר אחותי עשתה העברה 1000. 4 . חודש דצמבר אחי עשה לי העברה 1030, גם קבלתי מענק עבודה 5332. 5 . חודש ינואר אחי עשה לי העברה 1100 שח. 6 . חודש פברואר אחי עשה לי העברה 1600 גם קבלתי מענק עבודה 4400. לפני זה אף פעם אחי לא העביר לי כסף... כל חודש השי"ת שלח לי כסף כנגד אותו חודש ופלוס. וגם הרב אמר: 'שיש לנו זכויות מאז שתרמנו - זה מתחיל לעבוד!'. לפני זה לא היה לי כסף "לזוז" אבל מסרתי נפש ותרמתי וב"ה אני מקבל בגדול. תודה רבה לרב שדואג לנו שיהיה לנו זכויות. תודה רבה לרב שמברך אותנו בכל שעה! תודה לרב שהחזיר אותנו בתשובה! תודה רבה על הכל!!! (לקמפיין שופר גדול charidy.com/shofar.tv).
כבוד הרב היקר לנו מכל יה"ר שהשי"ת יאריך ימיכם בטוב ושנותיכם בנעימים (אמן), רציתי לומר תודה שבזכותכם יכלתי להתמודד עם הצער על פטירת אבי (דום לב, ל"ע) אבי הובא למנוחות בשישי שעבר, אבי ז"ל היה איש צנוע ושקט תמיד דיבר על גדלות השם יתברך, אהב את כלום וכולם אותו, בעשור האחרון התמודד עם מחלת אלצהיימר ובחסדי השי"ת הוא נשאר במצב יחסית טוב תפקודי גם הרופאים התפעלו שהוא לא התקדם לדרגות מתקדמות של המחלה, ברוך השם על הכל, המחלה הצער והביזון זה היה זכות, ובכלל זכות שלא חלילה ידבר נגד כבוד הרב כפי "שחכמולוגים" שקשה להם לקבל את האמת עושים, ומנחם אותי שעכשיו הוא יראה את האמת הצרופה וגם איך ולמה בתו הקטנה כמעט ולא באה לשבתות ובפרט חגים, כידוע קשה המציאות והתמודדויות, מאוד-מאודד!! בשעת הקבורה אמרתי לאבי: 'שאעזור לו ואעשה הכל בשבילו', בלי נדר ובעזרת השי"ת שאזכה לעשות הרצאה לעילוי נשמתו (אמן), בהזדמנות זו רציתי לשתף גם על נשים צדקניות מפז חברה מבאר שבע הכינה לי וילדים לכל השבוע אוכל ונסעו עם בעלה מרחוק להביא לי, חברה מצפון דאגה שיעשו ביום השבעה סעודת אמנים וקדיש בקפז', וזה היה ממש מרגש ומנחם וזה גם בזכות כבוד הרב, מחילה יש לי עוד הרבה לכתוב אבל כבר הארכתי וגזלתי מזמנכם היקר, שבת שלום ומבורך לכם וכל משפחתכם וכל בית ישראל (אמן).
כבוד הרב היקר ב"ה רוצה להודות על ברכת הרב ששומעים אותך בשמים🙌🏽 כמה שעות אחרי שכבוד הרב בירך - התחיל לרדת לי החום…. עכשיו ללא חום בכלל נשארו רק השקדים בגרון (ל"ע) יה"ר שבעזרת השי"ת יעברו במהרה אמן תודה על כל תשומת הלב של כבוד הרב והאכפתיות🌹.
כבוד הרב היקר 🌹בוקר שמח "הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (תהלים קיח, א)🙌🏽 הרגע קבלתי מהעירייה שנתנה דו"ח (ל"ע) לבת שלי מבחינתי על לא עוול, לא רק שיש לרכב 'תו נכה' כי זה חנה באדום לבן, היא גם השאירה המון מקום שמשאיות יכולות לעבור …והם כתבו ״הפרעה לתנועה״ אבל הפקח ה״חוכמולוג״ צילם מזווית לא טובה שהתמונה תראה שהיא באמת הפריעה לתנועה… לא וויתרתי אמרו: 'אין סיכוי שיוותרו!' ב"ה שומעת את 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) בלופ קבוע ברכב גם כשמילאתי ברכב את הבקשה לביטול - השיר התנגן… נסעתי לשם צלמתי בעצמי שוב, מכל הזוויות ביקשתי ממנה שתחנה כמו שחנתה (עשיתי אילוסטרציה -שחזור) והראיתי לעירייה שיש המון מקום הקפתי גם בעגול בתמונה: תראו כמה מקום!!! ב"ה הפלא ופלא תודה להשי"ת ששומר את ממוננו ותודה לכבוד הרב על הכל (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
בוקר טוב כבוד הרב הבן שלי 'מלאכי' מאושפז מאתמול בלילה בבית חולים ילד עם תסמונת דאון עם קושי נשמתי דלקת ריאות ושפעת (ל"ע) אתמול הרבה רופאים מחברים אותו ממכשיר למכשיר והילד מוריד סיטוראציות שמו לו מכשיר חזק מאוד אמרו: 'ניתן לו הזדמנות'... שמתי את השיר שלך: 'עבדו-בשמחה' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) רקדתי שרתי לו וב"ה הסיטוראציות הגיעו ל-96 אחרי שהיו 88 עם חמצן אשמח שהרב הגדול יתפלל על מלאכי בן רחלי יה"ר שהשי"ת הגדול ישמור לי עליו בריא אשמח אם תקליט כי הבן שלי שמע אותך שר ואז פתח עיניים! היה 88 שרים לו עכשיו שוב יה"ר שהכל יהיה תקין ישתבח השי"ת אשרינו שזכינו בגדול הדור שליט"א שמאיר לנו את החושך יה"ר שיהיה רפואה שלימה מהרה ל: מלאכי בן רחלי בתוך שאר חולי עמו ישראל אמן ואנחנו נזמר בתהילים בעבורו בעזרת השם יתברך! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ערב טוב ושבת שלום לרב היקר שלנו! היינו בלי דלק... (ל"ע) כמעט חצי שעה וברוך השם הגענו לבית בבטחה! אחרי תדלוק בסביבת הבית, כמובן! והכל בזכות החיזוק של הרב שליט"א בשירתו של דוד מלכנו בשיר 'עבדו'! ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
חד משמעי - ב"ה זה החזיר אותי לצפיה וסיקור של הסמינרים שהרב היקר העביר בשנות התשעים - אווירה נעימה מאוד ותשובות ברורות לשאלות - זו גם המחשבה האישית שלי: הרב היקר - דרשן בחסד עליון! (בית שמש - שאלות ותשובות עם תלמידי "תיכון הרדוף" 19.02.2025 shofar.tv/lectures/1648).
ישר כח גדול לכבוד הרב שליט"א ב"ה שמענו את ההרצאה לילדי התיכון הרב הסביר כל כך יפה בכל כך הרבה סבלנות "תיכון הרדוף" (781) גימטריה "אַשְׁפֹּת" (781) ונאמר בתהילים קיד, ז: "מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן" יה"ר שבעזרת השי"ת יביאו פירות טובים! (אמן) (בית שמש - שאלות ותשובות עם תלמידי "תיכון הרדוף" 19.02.2025 shofar.tv/lectures/1648).